שתף קטע נבחר

מולנר נגד המשטרה, פרק 3: תיעוד עימות על רכב ממוגן

לא למדו את הלקח? בפעם השלישית ניסתה המשטרה לפסול את הטויוטה לנד קרוזר של העבריין בטענה שהוא ממוגן בניגוד לרישיון, ורשמה לו דו"ח על 250 שקל. בפעמיים הקודמות ההחלטות בוטלו. עורך דינו: המשטרה מתעלמת מפסיקות בית המשפט

 

 

האם התחדשה המלחמה של המשטרה במכונית של העבריין עמיר מולנר? חרף המפלות הקודמות בבית המשפט בניסיון להוריד מהכביש את רכב הטויוטה לנד קרוזר שלו, ועשרות אלפי שקלים ששילמה על כך, המשטרה הולכת כנראה לסיבוב נוסף. הפעם מדובר באנשי ימ"ר תל אביב, שבשבוע שעבר הבחינו במאבטח של מולנר יושב בכלי הרכב, ביקשו להורידו מהכביש ורשמו לו קנס של 250 שקלים בגלל שהוא מוגן ירי. מולנר מתכוון ללכת גם הפעם לבית המשפט, ועורך דינו רונן רבי אמר הבוקר (יום א'): "הם מתעלמים מהחלטות בית משפט הקודמות".

 

לנוכח העובדה שמולנר הוא יעד של המשטרה, היחידות השונות שלה עוקבות אחריו 24 שעות ביממה, ומטרידות אותו ואת אנשיו במסגרת מה שמכונה אפקט "החיכוך".

 

אלא שבשנים האחרונות החליט מולנר להשיב מלחמה דרך בתי המשפט. בכל פעם שהמשטרה מבצעת פעולה שלא על פי הנהלים או החוק, הוא פנה לבית המשפט וניצח אותה שם. זה החל עם פיצוי על שבירת דלת ביתו, המשיך עם תשלום פיצויים בגין מעצר לא חוקי, ופעמיים נוספות זכה בעשרות אלפי שקלים בגין הורדת רכבו מהכביש.

רכב עבריין עמיר מולנר ()
מתוך תיעוד עיכוב המאבטח של עמיר מולנר

עמיר מולנר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עמיר מולנר(צילום: מוטי קמחי)

עו"ד רונן רבי ()
עו"ד רונן רבי

הטענה של המשטרה היא שכלי הרכב ממוגן ירי, ועל כן הוא לא עומד בתנאי הרישיון. אלא שמולנר מצויד בחוות דעת מקצועית שקובעת כי שמדובר רק במגנים שנתלים על החלונות, ואין בהם שינוי במרכב או במשקל הרכב. זאת הסיבה שהרכב תמיד חזר אל הכביש.

 

בפעמים הקודמות היו אלה שוטרי מרחב דן ולאחר מכן שוטרי יאחב"ל (היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה של להב 433) שהורידו את המכונית מהכביש. הפעם, כאמור, היו אלה בלשי ימ"ר תל אביב: זה קרה באזור שכונת רמת עמידר ברמת גן, כאשר צוות הבחין ברכב הלנד קורזר שבתוכו ישב מאבטחו של מולנר. לאחר שהזדהה בפניהם, עיכבו אותו הבלשים והזמינו בוחן תנועה. האירוע תועד בווידאו על ידי מצלמות אבטחה ובמצלמות סלולר.

 

בסיום הבדיקה הורד כלי הרכב מהכביש. הבלשים דרשו שיעבור מבחן רישוי, ובנוסף מסרו למאבטח דו"ח של 250 שקל. למחרת העבירו מולנר ואנשיו את המכונית במבחן במכון הרישוי, וכעת הוא מתכוון להגיש בקשה להישפט על הדו"ח.

 

עו"ד רבי מסר: "צר לי שימ"ר תל אביב עושה דין לעצמה ומתעלמת מהחלטות בית המשפט תך רמיסת זכויותיו של מרשי. הוא מתכוון לעמוד על זכויותיו החוקיות הן כנגד משטרת ישראל באופן כללי, והן באופן ספציפי נגד השוטרים שפעלו בניגוד להחלטת בית המשפט והדין".

 

חרף פניות למשטרה, בשלב זה החליטו שם שלא להגיב לדברים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החלונות של מולנר. ממוגנים?
מומלצים