שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

בכירים במערכת הבריאות: "לאפשר זכות להליך בירור הוגן לגרוטו"

הבכירים שיגרו בסוף השבוע מכתב למנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופ' חזי לוי, וביקשו ממנו לאפשר למשנה למנכ"ל המשרד - שאישר למיליארדר טדי שגיא לשוב לארץ מקפריסין ללא חובת בידוד - "זכות לבירור הוגן, מקצועי וענייני"

בכירים במערכת הבריאות שיגרו בסוף השבוע מכתב למנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופ' חזי לוי, ובו ביקשו ממנו לאפשר למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, "זכות להליך בירור הוגן". המכתב מגיע על רקע הפרשה שבה נקשר שמו של פרופ' איתמר גרוטו, שאישר למיליארדר טדי שגיא לחזור לארץ מקפריסין ללא חובת בידוד.

 

משרד הבריאות קורונה איתמר גרוטו טדי שגיא מייל (צילום: אוראל כהן, אלכס קולומויסקי)
(צילום: אוראל כהן, אלכס קולומויסקי)
 

במכתב נאמר: "לפרופ' גרוטו הזכות, בנוגע לעניין שהתפרסם בתקשורת, לבירור הוגן, מקצועי וענייני - ומעל הכול מידתי. זכות זאת שמורה לכל אדם, ללא ספק למי שעומדות לו זכויות רבות כמשרת ציבור במערכת הבריאות מזה שנים רבות. נציין כי כל איש מקצוע במערכת הבריאות, נדרש לקבלת החלטות מורכבות, תוך איזון בין שיקולים שונים, בהתאם לשיקול דעתו המקצועי".

 

"הליך בירור לא הוגן וסנקציות שאינן מידתיות, בגלל לחץ תקשורתי, יפגעו אנושות באמון אנשי המקצוע במערכת הרפואה הציבורית ובמוכנות שלהם לשרת בה".

 

לטענת גורמים במשרד הבריאות, שגיא פנה תחילה למנכ"ל משה בר סימן טוב וסורב - אולם שגיא מכחיש זאת. במשרד הבריאות טענו כי "מתן האישור היה משגה, מדובר בטעות חמורה בשיקול הדעת וייערך בירור בעניין", וגורמים במשרד אמרו כי הציפייה מגרוטו היא התפטרות מיידית.

 

Моше Бар Симан-Тов. Фото: Орэль Коэн ()
המנכל היוצא משה בר סימן טוב. הסערה במשרד הבריאות נמשכת

 

 

 
אתמול הדף גרוטו את הטענות נגדו. במכתב בן ארבעה עמודים כתב למנכ"ל משרד הבריאות הפורש משה בר סימן טוב כי "טדי שגיא מעולם לא פנה אליי. את הפנייה קיבלתי משירות המדינה. בפנייה אליי לא דובר על מסיבה אלא על אירוע משפחתי". גרוטו הדגיש: "על כל מקרה שבו שיקול הדעת שלי היה מוטעה, והחלטה שבאה בעקבותיו הייתה מוטעית: אני מתנצל".
 
"מסע השקרים, ההכפשות וההשמצות בתקשורת ביממה האחרונה היה כמעט למעלה מכוחותיי ועדיין - נשכתי שפתיים ולא הגבתי ולו במילה, במישרין או בעקיפין, מתוך תקווה ואמונה שהנהלת המשרד תפעל באופן הגון כדי שהדברים יחזרו למסלול תקין", כתב גרוטו.

 

עוד אמר כי "הטענה שלפיה סייעתי למר טדי שגיא בשל היותו מיליארדר מגוחכת. כידוע לך, לאורך כל שנותיי במשרד הבריאות, אני נוהג לסייע לכל מי שפונה אלי, לעני ולעשיר, ליהודי ולערבי, לחילוני ולדתי, ולבני קהילות מוחלשות מבחינה רפואית, כגון יוצאי אתיופיה, להט"ב, אנשים בעלי מוגבלויות ועוד. סייעתי לטדי שגיא כמו שהייתי מסייע לכל אדם אחר בנסיבות דומות ואם שגיתי – השגיאה הזו הייתה נעשית לגבי כל אדם אחר".
 
לעיון במכתבו של פרופ' גרוטו - לחצו כאן
 

שגיא היה אחד המשתתפים במסיבת בר המצווה ההמונית במגדלי צמרת בתל אביב, שגם בה הופרו בבירור הנחיות משרד הבריאות. המיליארדר בילה במקום לצד חבר הכנסת ניר ברקת, הזמר עומר אדם, שלישיית "מה קשור", עדן בן זקן וליאור נרקיס. לאחר המסיבה, שב שגיא לקפריסין.

 

Health Minister Yuli Edelstein  ()
שר הבריאות יולי אדלשטיין. הנחה לערוך בירור

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה השבוע את המנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב לערוך בירור עם גרוטו. "במיוחד בשעה שיש מאמץ רב להסביר לציבור את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות וכאשר אנחנו קוראים להגברת האכיפה, לא ייתכן שיהיו פטורים מבידוד אשר יסכנו את בריאות הציבור", אמר אדלשטיין. "במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס גמבורג
פרופ' איתמר גרוטו
צילום: אלכס גמבורג
מומלצים