שתף קטע נבחר

הוקפאה מחאת הדרוזים והצ'רקסים; נתניהו התחייב לתקן את חוק קמיניץ

אחרי שהמוחים פתחו בשביתת רעב, ראש הממשלה נועד עם ראשי הרשויות והמנהיג הרוחני של הדרוזים, והתחייב בכתב לשורת מהלכים עבור היישובים שייצגו. תוכנית החומש תעלה לאישור יחד עם תקציב המדינה

 

מחאת הדרוזים והצ'רקסים מול משרד האוצר בירושלים (צילום: עמית שאבי)
מחאת הדרוזים והצ'רקסים (צילום: עמית שאבי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח היום (חמישי) לראשי מחאת הדרוזים והצ'רקסים לתקן את חוק קמיניץ, ולאשר תוכנית חומש שתכלול גם תקציבים מידיים לרשויות המקומיות.

 

שאלות ותשובות: מהו חוק קמיניץ?

 

פגישה של ראשי הרשויות בנושא : הקפאת המחאה של הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות ()
ראשי המחאה בפגישה עם נתניהו

אחרי מחאה שנמשכה כחודשיים, שלוותה בהפגנות ובהשבתה כללית של המגזר הדרוזי, נתניהו נועד עם ראשי המחאה יחד עם שר האוצר ישראל כץ וסגן השר פטין מולא אחרי שהמוחים פתחו בשביתת רעב.

 

בפגישה, שבה נכחו גם ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות והמנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח מואפק טריף, חתם נתניהו על התחייבות בכתב על הזרמה מיידית של יתרת תקציב 2020 לרשויות.

 

 

במסגרת ההתחייבות של נתניהו, תוכנית החומש לדרוזים והצ'רקסים תאושר בצמוד לאישור תקציב המדינה - ובסכום שלא יפתח מהתוכנית הקודמת.

 

בהחלטה נכתב בין השאר כי "ראש הממשלה מחויב לאזרחי המדינה הדרוזים והצ'רקסים, וימשיך לפעול לשילובם המלא בכלכלה ובחברה בישראל".

 

יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ג'אבר חמוד, מסר כי "אנחנו נעקוב מקרוב אחר מימוש ההתחייבויות, ולא נוותר על מימוש כל הסיכומים לטובת הציבור שלנו. לא נסתפק בפתרון תקציבי ונדרוש הקפאת פעולות האכיפה בתחום הבנייה עד להסדרת פתרונות דיור ותכנון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים