שתף קטע נבחר

קרעי שוחח עם שר התקשורת על הפרטת גל"צ, הנדל לא שולל

ברקע המלצת הרמטכ"ל להוציא את תחנת הרדיו ממערכת הביטחון, יועז הנדל נפגש עם ח"כ שלמה קרעי מהליכוד שיזם הצעת חוק להפרטת גלי צה"ל ולא שלל את היוזמה. לפי ההצעה, שמה של תחנת הרדיו ישתנה תוך שנתיים

האם הממשלה הנוכחית לקראת הפרטת תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל ? שר התקשורת יועז הנדל מכחול לבן שוחח היום (שני) עם ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) בנושא הצעת חוק שהוא מקדם להפרטת גל"צ. בשיחה לא שלל הנדל את היוזמה והשניים קבעו פגישה בנושא לקידום הצעת החוק.

 

השר הנדל אמנם לא נתן אור ירוק והתגייס באופן מלא למהלך אולם גורמים ששוחחו איתו אומרים כי לא שלל את הנושא והוא אף סבור שיש לבחון אותו ואולי אף לקדם אותו. גם בעבר התבטא הנדל בנושא ברוח דומה. בתום השיחה הבהיר קרעי כי הנדל הביע נכונות בנושא.

 

יועז הנדל ב אולפן ynet (צילום: אבי מועלם)
שר התקשורת יועז הנדל(צילום: אבי מועלם)

 

מוקדם יותר דווח כי הרמטכ"ל אביב כוכבי המליץ לשר הביטחון בני גנץ להוציא את יחידת גלי צה"ל מהצבא – וממשרד הביטחון בכלל. גם קודמו בתפקיד, רא"ל (במיל') גדי איזנקוט, המליץ להוציא את תחנת הרדיו הצבאית מצה"ל. ההכרעה תעבור לשר הביטחון בני גנץ, כשבפעם האחרונה ששר ביטחון נדרש לסוגיה - אביגדור ליברמן דחה את המלצת איזנקוט והורה שלא לגעת בגלי צה"ל. עם זאת, המלצתו של כוכבי חריפה יותר.

 

 

בהצעת החוק של קרעי נכתב כי "בינואר 2017 הגיש מנכ"ל משרד הביטחון דוח לשר הביטחון, אשר ממליץ על הוצאת תחנת הרדיו גלי צה"ל מידי צה"ל והעברתה כיחידת סמך למשרד הביטחון. הוועדה שהכינה את הדוח בחנה את העברתה של גלי צה"ל לידי תאגיד השידור הציבורי שהחל לפעול בשנת 2017, אך פסלה את הרעיון. בחודש פברואר 2017 החליט שר הביטחון כי לא יקבל את המלצות הוועדה וכי גלי צה"ל תישאר במתכונתה הנוכחית. יוזם הצעת החוק סבור כי אין צורך בתחנת רדיו צבאית כביכול, שממומנת על ידי הציבור, פועלת כיחידה צבאית ומשרתים בה חיילים".

 

קרעי המשיך וכתב: "ההצעה להעביר את תחנת הרדיו גלי צה"ל לתאגיד השידור הציבורי תיצור כפילות של תחנות רדיו ציבוריות ארציות – גלי צה"ל ורשת ב'. כמו כן, יוזם הצעת החוק סבור כי על אף שגלי צה"ל תורמת תרומה חיובית והכרחית לשיח הציבורי בישראל, מקומה אינו בצה"ל ואין בה שום עניין צבאי מלבד שמה".

 

שלמה קרעי (צילום: אבי מועלם)
ח"כ שלמה קרעי(צילום: אבי מועלם)

בהצעת החוק תואר עד מתי יישאר שמה של התחנה: "לפיכך, מוצע להפריט את תחנת הרדיו גלי צה"ל בהליך מכרזי שתבצע מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. לפי המוצע, המועצה תעניק לזוכה במכרז רישיון להפעלת תחנת רדיו שתשדר בכיסוי ארצי. עוד מוצע לקבוע כי התדרים המופעלים כיום על ידי גלי צה"ל וגלגלצ יישמרו לטובת הזוכה במכרז, אך שמה של תחנת הרדיו ישתנה בתוך שנתיים מתחילת הפעלתה של גלי צה"ל כתחנת רדיו עצמאית בבעלות פרטית.

 

"לפי המוצע, בעל הרישיון שיפעיל את שידורי הרדיו הארציים יהיה רשאי לשדר פרסומות, הודעות חסות ותשדירי שירות, כלומר לתחנה החדשה לא יוקצה מימון ציבורי ולא יתקיים קשר בינה ובין צה"ל. על כן, חיילים יפסיקו לשרת בתחנת הרדיו בתוך שנתיים מיום תחילתו של החוק המוצע. כפועל יוצא מההסדר המוצע, גלי צה"ל תהיה תחנת הרדיו הפרטית הראשונה בישראל שתפעל  בכיסוי ארצי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
יועז הנדל
צילום: אבי מועלם
מומלצים