שתף קטע נבחר

תיעוד: שוטרים חילצו את אמנון אברמוביץ' בהפגנת הימין

משתתפי המחאה נגד בית המשפט העליון בתל אביב התגודדו סביב הפרשן שחולץ מחשש לתקיפה פיזית. כמה מהם עלבו בו: "גיס חמישי", "בוגד". נשיא המדינה ריבלין גינה את התקיפה: "עצרו את השנאה"

 

 

משתתפים בהפגנת הימין, שהביעו הערב (יום ג') את מחאתם נגד בית המשפט העליון, התעמתו עם פרשן חברת החדשות אמנון אברמוביץ' וגידפו אותו.

 

העיתונאי, שהגיע למקום יחד עם עמיתו עמית סגל לצורך צילום כתבה על אודות ההפגנה שנערכה מחוץ למוזיאון תל אביב ולהפגנת השמאל נגד תוכנית הסיפוח בכיכר רבין, מצא עצמו מול עשרות פעילי ימין שהתגודדו סביבו.

 

שוטרי מרחב ירקון, שאבטחו את המחאה של פעילי הימין, נאלצו לחלץ את אברמוביץ' מתוך ההמון מחשש שהוא יותקף פיזית. כמה פעילי ימין קראו לעברו: "גיס חמישי", "בוגד", "עלוב", "סמרטוט" ו-"יא שרוף מסריח". אברמוביץ', נזכיר, נושא על גופו צלקות מפציעתו הקשה בקרבות בתעלת סואץ במלחמת יום כיפור, עת ששירת כנהג טנק.

אמנון אברמוביץ' ()
אברמוביץ' בהפגנה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין גינה את המעשים. לדבריו, "אסור לנו לקבל בשוויון נפש מראות שכאלה. אף עיתונאי לא צריך להידרש לאבטחה בעודו מבצע את תפקידו, תהיינה עמדותיו אשר תהיינה. אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל.

 

"עלינו לעשות הכול כדי שאף אחד מאיתנו לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי או אזרח מן השורה. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל - הרגיעו את הרוחות, צאו נגד מראות ומעשים נקלים שכאלה. עצרו את השנאה".

 

שר הביטחון בני גנץ גינה אף הוא את האמירות הקשות נגד אברמוביץ': "מותר לא להסכים, מותר לחלוק, אבל אסור בתכלית האיסור לאיים על עיתונאים. תקשורת חופשית היא אבן יסוד במדינה דמוקרטית ופלורליסטית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים