שתף קטע נבחר

שלושה מואשמים ברצח הצעיר השחור: "עשו בו לינץ'"

האב ובנו שירו למוות באמאד ארברי בפברואר כשיצא לריצה בשכונת מגוריו בג'ורג'יה, והגבר שתיעד את המקרה, מואשמים בתשעה סעיפים כולל רצח ותקיפה בנסיבות מחמירות. "זה צעד משמעותי בדרך לצדק"

שלושה גברים לבנים הואשמו ברצח הצעיר השחור אמאד ארברי, שנורה למוות כשיצא לריצה בשכונת מגוריו בג'ורג'יה. כך מסרו אמש (יום ד') גורמים רשמיים במערכת המשפט.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 
ארברי נורה למוות ב-23 בפברואר אחרי שיצא לריצה ברחובות העיירה ברונסוויק. במשך יותר מחודשיים המשטרה לא עצרה איש בפרשה. רק כאשר סרטון מהאירוע הופץ לפתע ברשת בתחילת החודש שעבר החלה המשטרה לחקור את המקרה ברצינות.

 

גרגורי מקמייקל, שוטר לשעבר בן 64, ובנו טרוויס בן ה-34, שתועדו בסרטון, נעצרו ב-7 במאי. האיש שתיעד את הירי, וויליאם בריאן בן ה-50, נעצר כעבור שבועיים.

ארה
"עשו בו לינץ'". ארברי(צילום: רויטרס)

האב ובנו טענו שחשדו שארברי הוא שודד שפרץ לבתים בשכונה, וכשראו אותו ברחוב החליטו לרדוף אחריו בטנדר כדי להביא למעצרו. לפי התיעוד, כשארברי ניסה לעקוף את הרכב של השניים פרץ עימות בינו לבין הבן טרוויס, ובמהלכו ירה בו טרוויס שלוש פעמים. האב טען בחקירתו כי ארברי הוא שהתחיל "לתקוף באלימות" את בנו.

 

אתמול הפך האישום נגדם לרשמי בהחלטת חבר מושבעים גדול, המורכב מקבוצת אזרחים שמונו לשקול אם יש תוקף לאישום לפני משפט. לפי כתב האישום שהוצג אתמול, השלושה מואשמים בתשעה סעיפים, כולל רצח, תקיפה בנסיבות מחמירות וכליאת שווא. בכתב האישום נכתב כי הם "גרמו למותו בכך שרדפו אחריו שלא כדין בטנדרים וירו בו ברובה ציד".

טרוויס מקמייקל גרגורי מקמייקל וויליאם בריאן ירי רצח אמאד ארברי (צילום: AFP)
היורים טרוויס (מימין) ואביו גרגורי מקמייקל והצלם וויליאם בריאן(צילום: AFP)
 

בן קרומפ, העו"ד המייצג את משפחתו של ארברי, מסר בהצהרה כי "זה מאשר את מה שאביו של אמאד אומר כבר חודשים – עשו בו לינץ'". קרומפ הוסיף כי "זהו צעד משמעותי בדרך לצדק ולמרות ששום דבר לא יחזיר את אמאד ארברי, זה חשוב שחבר המושבעים הכיר בכך שלחייו יש ערך והם נגדעו באכזריות".

 

שמו של ארברי הוזכר שוב ושוב בשבועות האחרונים בכל רחבי ארה"ב במהלך הפגנות הענק במחאה נגד האלימות והגזענות נגד אפרו-אמריקנים, שהוצתה בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים