שתף קטע נבחר

אשת עסקים בת 9

מיכל אורבך מקיבוץ זיקים מפתחת מוצרים משפחתיים ומוכרת אותם. "תמיד אהבתי להמציא משחקים בבית. חשבתי שיהיה נחמד שאייצר מתנה מקורית כמתנת יום הולדת לחברים, וכך נוצר המוצר הראשון שלי". ומה היא רוצה להיות כשתהיה גדולה? היזמית הצעירה עוד לא חושבת על זה

כשמיכל אורבך מקיבוץ זיקים מדברת על המוצרים שהיא יוצרת ומוכרת קשה להאמין שהיא רק בת תשע. היא מדברת בהתלהבות על העשייה שלה ונראה שהיזמית הצעירה אומנם בתחילת דרכה אבל כבר רואה כמה צעדים קדימה.

 

אחרי שיצרה כמה לוחות משפחתיים, בימים אלה יוצאת ערכת קלפים חדשה שהיא יזמה ויצרה. "תמיד אהבתי לעצב כל מיני לוחות", מספרת אורבך. "אימא שלי התחילה לעצב מוצרי השראה אז אמרתי שגם אני יכולה. מצאתי תוכנה מתאימה שדרכה אני מעצבת ואחר כך שולחת לבית דפוס".

 (צילום: אלבום פרטי) (צילום: אלבום פרטי)
(צילום: אלבום פרטי)
 

איך עלה הרעיון?

"תמיד אהבתי להמציא משחקים בבית - קלפים, תפזורות, לוחות ארגון ועוד. הכול עשיתי על ניירות או לוחות מחיקים. חשבתי שיהיה נחמד שאייצר מתנה מקורית כמתנת יום הולדת לחברים וכך נוצר המוצר הראשון שלי - לוח חלומות. המשכתי ופיתחתי מוצרים נוספים מכל הרעיונות והמשחקים שאני עושה במסגרת משפחתית".

 

לכתבות נוספות - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

היא לומדת בכיתה ד', אוהבת ליצור משחקים, לעבוד עם קרמיקה, ללכת לים, לגלוש, לטייל בארץ ולשחק כדורגל. אמה, רחלי אורבך, מספרת על יצר היזמות של בתה: "מיכל היא בתי הבכורה ובוגרת מאוד לגילה. אני יועצת עסקית לגנים ומשלבת בסדנאות שלי לוחות של חזון וחלומות. מיכל אוהבת להצטרף לסדנאות, וביום ההולדתה היא החליטה לעשות לילדי הכיתה סדנה כזו.

 

"הצעתי לה לעשות משהו אחר כי חששתי שהילדים לא יתחברו אבל היא התעקשה. בגיל כזה חשוב העניין החברתי ופחדתי שזה לא יילך אבל היה מדהים, הייתי המומה".

 

איך זה התפתח משם?

"השנה הבנות אמרו לה שהן רוצות שוב יום הולדת מהחלומות עם לוח חזון והיא עשתה להן שוב את הסדנה. היא מאוד מחוברת לחלומות שלה. בהמשך, היא החליטה להכין לחברות שלה שחוגגות יום הולדת לוחות של משימות. היא עיצבה הכול לבד בתוכנה חינמית. כשאני מציעה רעיונות היא בדרך כלל פוסלת אותם ומחליטה לבד".

 (צילום: אלבום פרטי) (צילום: אלבום פרטי)
(צילום: אלבום פרטי)
 

אחרי שעיצבה לוחות של חלומות ולוחות של תכנון משימות היא עברה כאמור לדבר הבא - משחק קלפים עם צילומים מקוריים בו יש שאלות שהמשתתפים צריכים לענות עליהן, כמו "במה אני גאה בעצמי היום?", "מה הצחיק אותי היום?", "למי עזרתי היום?" ו"מה מיוחד בי?". הרעיון התחיל ממנהג משפחתי בו ההורים והילדים שואלים אחד את השני כל ערב מה היה להם כיף באותו יום ומה פחות.

 

"צילמנו בקיבוץ את התמונות שעל הקלפים ומצאנו לכל תמונה שאלה מתאימה", מספרת מיכל. "כל משתתף מרים קלף ואם הוא עונה על השאלה הוא מקבל את הקלף, ואם הוא לא עונה הוא מחזיר את הקלף לקופה. זה יכול להיות עם משפחה או חברים".

 

המוצרים נמכרים בעמוד הפייסבוק העסקי שנפתח לטובת העניין והיזמית הצעירה עובדת בימים אלו על בניית אתר חדש בו יוצגו המוצרים. 

 

מיכל, מאיפה את יודעת לבנות אתרים?

"ראיתי ביוטיוב הדרכות וככה למדתי. אימא עזרה לי קצת אבל אני עיצבתי לבד ועשיתי את הרוב".

 

 (צילום: אלבום פרטי) (צילום: אלבום פרטי)
(צילום: אלבום פרטי)

 חברים מהכיתה יודעים מה את עושה?

"כן, הם יודעם ורובם אוהבים אבל לא כולם מבינים את המשמעות של המוצרים והלוחות".

 

קראו עוד:

מחקר: מה גורם לילדים לרצות לקרוא?

הזמן שילדים יכולים להיות מחוברים למסכים

איך מפצחים את השילוב של הורות וקריירה?

 

האם את חושבת כבר על המשחק הבא?

"קודם אני רוצה שהמשחק הזה יצליח ואז אחשוב על הבא".

 

כרגע העסק רק בתחילת דרכו אבל כבר יש מכירות של אנשים שנחשפו למוצרים בפייסבוק וקנו לילדים. המוצרים נמכרים במחירים בסיסיים (למשל - עלות הקלפים היא 35 שקלים) והכסך עובר לכיסוי עלויות. "יש פה גם משהו חינוכי", אומרת רחלי. "היא צריכה להבין שיש פה גם הוצאות ולא רק הכנסות".   

 

מיכל, מה החלום שלך?

"שהמשחק יגיע להרבה ילדים והם יהנו ממנו. אני עדיין לא יודעת מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה".

 

ילדים צעירים עובדים בחופש. צפו:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
הרעיון התחיל ממנהג משפחתי
צילום: אלבום פרטי
מומלצים