שתף קטע נבחר

שובו של השף העירום: מארק וויליאמס משגע את עולם הסנוקר

הוא זלל ממתקים במהלך משחק הגמר, שתה אלכוהול עד אור הבוקר והגיע למסיבת העיתונאים בעירום. כך חגג מארק וויליאמס את הזכייה באליפות העולם בסנוקר אחרי הפסקה של 15 שנה

זה היה אחד מאותם רגעים שיוצרי הגיפים וליצני הרשת חיים בשבילם. במהלך גמר אליפות העולם, המשחק החשוב ביותר בענף הסנוקר, מארק וויליאמס (43) שחזר למעמד לראשונה אחרי 15 שנה שלח את ידו אל עבר צופה שישב קרוב אליו וביקש ממנו לחלוק איתו בחטיפי השוקולד שלו. לעיני המצלמות והאולם המלא וויליאמס זלל את החטיפים בתיאבון, אבל זה לא הספיק לו והוא ביקש מהצופה הנדיב לשתף אותו גם בסוכריות הגומי שלו.

 

הרגע הזה משקף אולי יותר מכל את סוד הקסם של וויליאמס, זה שאולי עזר לו לחזור לטופ של הסנוקר העולמי אחרי שנים של דשדוש – וויליאמס פשוט לוקח כיום את החיים בקלות. "אם אזכה באליפות אגיע למסיבת העיתונאים בעירום", הוא הבטיח עוד לפני רבע הגמר, ובניגוד לג'ובאני רוסו והחוטיני ב־1999, הוא אכן קיים. רגע אחרי שניצח 16:18 את ג'ון היגינס בגמר, הוא נכנס לחדר התקשורת עם מגבת קטנה המכסה את איבריו המוצנעים, והסיר אותה ברגע שהתיישב על הכיסא.

 

אליפות עולם סנוקר מארק וויליאמס (צילום: AFP)
וויליאמס. חגג כמו שרק הוא יודע(צילום: AFP)

 

 

יש משהו מבלבל בוויליאמס. החזות הבריטית הקשוחה והמבט המרוכז במהלך המשחקים יוצרים תחושה שמדובר בטיפוס רציני וחמור סבר. בפועל, מחוץ לשולחן מדובר בליצן לא קטן, חפרן בלתי נלאה בטוויטר שלעולם לא יפספס הזדמנות לוויכוח רשת טוב ופטריוט וולשי עם קעקוע של הדרקון מדגל וויילס טורף את דגל אנגליה. פעילות הרשת העניפה שלו אף סיבכה אותו לא פעם והקימה עליו אויבים. התאחדות הסנוקר קנסה אותו בעבר ב־4,000 ליש"ט אחרי שצייץ שהוא שונא את הקרוסיבל, האולם המארח של אליפות העולם. דארן מורגן, שחקן עבר וולשי עימו התכסח לא פעם, כינה אותו "בריון מקלדת".

 

גם את ליל החגיגות שאחרי הזכייה באליפות העולם הוא העביר בדיווחים שוטפים, וכנראה גם רוויים באלכוהול, לעוקביו בטוויטר. "אמשיך לשתות עד אור הבוקר", הוא כתב בציוץ אחד ולאחר מכן העלה תמונה שלו באור יום, כדי להוכיח ששוב עמד במילתו ונשאר לחגוג עד עלות השחר. כמה שעות לאחר מכן הוא כבר העלה תמונה שלו חשוף חזה במיטה יחד עם שחקן הסנוקר לי ווקר. "לא ממש יודע איך מצאתי את עצמי במיטה עם לי ווקר, אבל למי אכפת?", הוא צייץ.

 

קשה להאמין, אבל בשנה שעברה וויליאמס כלל לא השתתף באליפות העולם. הוא חווה אז נקודת שפל מקצועית, נפלט מ־16 המדורגים הראשונים בעולם, איבד את המקום המשוריין באליפות העולם וכשל בשלב המוקדמות. באותם ימים הוא הרגיש שהספיק לו, חשב ברצינות לפרוש מהענף, ורק אשתו ג'ואן הצליחה לשכנע אותו לתת לסנוקר הזדמנות נוספת. "היא אמרה לי שאני לא יכול פשוט לישון בבית 24 שעות ביממה", סיפר בדיעבד. את מה שקרה לו העונה אפילו הוא מתקשה להסביר. וויליאמס פשוט נולד מחדש, ואחרי יותר משש שנים שלא זכה באף תואר דירוג הוא זכה העונה בשלושה, ובטורנירים רבים נוספים העפיל לשלבים המאוחרים תוך שהוא מציג סנוקר יוצא מן הכלל.

 

וויליאמס. היה בשפל (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
וויליאמס. היה בשפל(צילום: גטי אימג'ס)

 

וויליאמס לא הבין איך התעורר בבוקר שלאחר הזכייה עם גבר לידו

 

אחד הצלפים המדויקים בענף

וויליאמס נולד ב־1975, כמו ג'ון היגינס, ארבע פעמים אלוף העולם, ורוני אוסליבן, חמש פעמים אלוף העולם וככל הנראה שחקן הסנוקר המוכשר ביותר אי־פעם. השלישייה הזו, שהצטרפה לסבב המקצועני ב־1992, נחשבת למחזור האיכותי ביותר בתולדות הענף. ימיו הגדולים של וויליאמס היו בתחילת המאה ה־21, אז לפרקים הוא נחשב לשחקן הטוב בעולם. באותן השנים זכה פעמיים באליפות העולם ויצר לעצמו שם של אחד הצלפים המדויקים ביותר בענף. אלא שבניגוד לשני חבריו למחזור 92', שזכו במשותף בתשע אליפויות עולם, וויליאמס נעצר. השנים האחרונות שלו היו הרבה פחות מוצלחות, תדירות הזכייה בתארים צנחה משמעותית, ומטורנירים רבים הוא מצא את עצמו מודח כבר בשלבים מוקדמים.

 

השנה כאמור הכל השתנה. וויליאמס חזר להציג סנוקר מוחץ. כמה מהמכות הפנומנליות שלו באליפות העולם האחרונה עוד יהפכו לבטח ללהיטי יוטיוב. הזכייה עצמה הייתה החותמת לאחד מסיפורי הקאמבק המרשימים שנראו בענף. מעבר לחזרה המרשימה לכושר, עצם זכייתו בתואר החשוב מכולם בגיל 43 היא הישג מדהים. למרות שסנוקר לא מצריך כושר פיזי יוצא דופן, כוכבים בענף התקשו בעבר לרשום הצלחות בעשור החמישי לחייהם. אפילו סטיבן הנדרי האגדי, שזכה בשבע אליפויות עולם, עשה זאת בפעם האחרונה בגיל 30. דווקא העונה, כשהרמה של הסנוקר גבוהה מאי־פעם והדרישות מהשחקנים תובעניות מתמיד בגלל ריבוי הטורנירים והזליגה המתמשכת של הענף למזרח הרחוק, חבורת ילידי 1975 וויליאמס־היגינס־אוסליבן הוכיחה שהעולם שייך למבוגרים. השלושה זכו העונה בעשרה מתוך 20 תארי דירוג שחולקו.

 

אז איך ממשיכים הלאה אחרי הישג כביר כזה? לוויליאמס זה לא ממש משנה. "גם אם לא אזכה יותר באף טורניר, לא אכפת לי. השגתי משהו שלא חשבתי שאשיג יותר", אמר. אבל מה אם בכל זאת יזכה בעוד אליפות עולם? איך עוד יוכל להפתיע אותנו אחרי המופע החושפני השנה? "אני לא רוצה להגיד משהו טיפשי, אבל אם אזכה באליפות העולם גם בשנה הבאה, אני אעשה סלטה בעירום", הוא הבטיח.

 

אליפות עולם סנוקר מארק וויליאמס (צילום: AFP)
וויליאמס. ימשיך להסתער על תארים?(צילום: AFP)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimges
מארק וויליאמס
צילום: gettyimges
מומלצים