שתף קטע נבחר

פוקר: תימור מרגולין זכה ביותר מחצי מיליון דולר

מקצוען הפוקר הישראלי הדיח את השחקן האגדי כריס פרגוסון בדרך לזכייה בצמיד בסבב אליפות העולם ובפרס כספי שמן: 507,274 דולר

כשהדילר במלון ריו בלאס וגאס חשף את הקלף החמישי והאחרון על השולחן ווהתברר כי זה עתה שחקן הפוקר הישראלי תימור מרגולין הדיח מהמשך התחרות את השחקן האגדי כריס פרגוסון, סביר להניח כי חיוך עלה על שפתם של רוב חובבי הענף.

 

פרגוסון (55) אמנם נחשב לאחד השחקנים הטובים ביותר בתולדות המשחק, אבל מאידך הוא גם דמות שנויה במחלוקת בעקבות שערורייה שעמד במרכזה סביב אתר הפוקר שניהל "פול טילט". בתביעה שהוגשה נגדו ב-2011 נטען כי הוא ויתר מנהלי האתר הריצו למעשה הונאת פונזי. התביעה הסתיימה לבסוף בפשרה, אבל שחקני פוקר רבים לא סלחו לפרגוסון מעולם.

    

 
עבור מרגולין בכל מקרה ההדחה של פרגוסון המפורסם הייתה בסך הכול עוד נקודת ציון בדרך להישג מדהים. בסיומו של מרתון פוקר מפרך, מרגולין ניצח הלילה (אור לשני) בטורניר נו לימיט הולדם במסגרת סבב אליפות העולם בפוקר וזכה בצמיד אליפות העולם הנחשק ובפרס כספי של 507,274 דולר, לא רע בכלל בשביל השקעה של 2,500 דולר – מחיר ההשתתפות בטורניר.

 

מרגולין (34) מקצוען פוקר ישראלי מרמלה, הוא שחקן עתיר הישגים והזכייה הנוכחית העלתה את סף הזכיות שלו בטורנירים חיים בקריירה למעל ל-1.5 מיליון דולר. לפני שלוש שנים הוא סיים שני בטורניר בפורמט דומה לנוכחי וזכה ב-340,000 דולר, השנה מלבד ההישג הנוכחי הוא סיים בין השאר במקום השני בטורניר גדול בצ'כיה והוסיף עוד 166,654 דולר למאזנו.

 

בקרב הראש בראש שהכריע את הטורניר התמודד מרגולין מול איסמעל בוג'אנג, מקצוען גרמני מצוין המתגורר כיום באירלנד. מרגולין הגיע לראש בראש ביתרון, אבל בשלב מסוים בוג'אנג הצליח להעביר את היתרון לצדו. מרגולין לא התייאש ושבר את בואג'נג כשניצח באול-אין עם Q J לעומת A K של בוג'אנג בזכות "נסיך" שהגיע בקלף הרביעי (טרן).

 

ביד שסיימה את ההתמודדות בוג'אנג הכריז אול-אין עם A 2, מרגולין השווה עם K Q ולשמחתו הרבה נחשפו על הלוח גם K וגם Q והטורניר הוכרע.

 

מרגולין שהקדים 1,247 שחקנים סיפר בסיום כי במהלך הקרב המכריע נזכר בטורניר בו סיים במקום השני: "בוג'אנג הוא שחקן חזק מאוד מאוד, וזה יכול היה להסתיים בכל כיוון. כשהצ'יפים התחילו לנוע בכיוון שלו אמרתי לעצמי: 'אוי, לא שוב!' אני עייף כבר מהמקום השני, אבל המשכתי לשחק כמו שאני משחק בכל הטורנירים. מנטאלית, אני במקום טוב יותר כיום. אני פשוט שמח להיות כאן, שמח מהחוויה, ואז גם הקלפים היו בצד שלי".

 

מרגולין הוא הישראלי השני השנה שזוכה בטורניר בסבב אליפות העולם. קדם לו גל יפרח, ישראלי המתגורר בלוס אנג'לס, שזכה ב-461,798 דולר על ההישג. ביום שני הבא ייפתח האירוע המרכזי של הסבב בהשתתפות אלפי שחקנים, כשהמנצח יוכתר לאלוף העולם בפוקר ויזכה בפרס כספי בסך שבע ספרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים