שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    הגיע הזמן לבטל את עונש הרדיוס / תוכן גולשים

    הקבוצות משלמות את המחיר, האוהדים סובלים והעבריינים האמיתיים לא נתפסים. יש פתרונות יצירתיים לעונשים שלא יפגעו בכדורגל - אין מקום לרדיוס! גם לכם יש מה להגיד? שלחו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

    הנה מספר שאלות, שאמנם לחלק גדול מכם נשמעות תלושות מן המציאות, אך אוהד כדורגל ישראלי מן המניין דווקא ימצא את ההגיון בהן: האם אתם מסוגלים לדמיין את ליברפול מארחת משחק בית לא באנפילד? האם תוכלו לתאר מצב בו ברצלונה משחקת את משחקי הבית שלה באצטדיון של מאיורקה או אספניול? או אולי פ.ס.ז' מארחת משחק בית בעיר טולוז? התשובה היא, כנראה, לא.

     

    אז מדוע עונש הרדיוס בישראל הוא כבר חלק מהעניין ודבר לגיטימי עונה אחר עונה? לאלו שפחות מתמצאים בחוקים ועונשים בכדורגל הישראלי: עונש רדיוס זה עונש בו על הקבוצה הנענשת לארח משחק ביתי מחוץ לאצטדיון הביתי שלה וברוב המקרים אף בעיר אחרת, כתוצאה מהתנהגות לא נאותה של חלק מקהל האוהדים שלה, בדרך כלל חלק קטן ממנו. וכאמור, זהו עונש טפשי לגמרי.

     

    איתי שכטר ואיתמר ניצן במאבק (צילום: עוז מועלם)
    הרדיוס של מכבי ת"א מול בית"ר(צילום: עוז מועלם)

     

    ומאיזו סיבה? קשה לבחור ממה להתחיל, אך ננסה. ראשית, הפגם ההגיוני של הדבר, בו קבוצת כדורגל שלמה וקהל של אלפי אוהדים נפגע וצריך לסבול בגלל כמה אוהדים בודדים שסרחו, פשוט לא הוגן.

     

    בנוסף, לא הוגן כלפי העיר המארחת, במקרה של המשחק ביום שני בחיפה, שבמילא צריכה להתמודד עם לכל הפחות שלושה-ארבעה משחקי כדורגל בחודש, עשרה חודשים בשנה.

    תוסיפו לכך משחקים המשוחקים בסמי עופר גם במסגרת גביע המדינה ואף לעתים במסגרת אירופית, אותה בוחרת קבוצה ישראלית לארח שם והאצטדיון מעולה ועומד בסטנדרטים, ותקבלו תלונות על הפקקים מצד תושבי חיפה, שגם ככה סובלים מעומסי תנועה.

     

    התשתיות ודרכי ההגעה לאצטדיון לוקים בחסר, התחבורה הציבורית כמעט שלא קיימת (ודאי לא בשבת) והעומסים פשוט בלתי נסבלים. בלי קשר לכל אלו - זה פשוט לא מקצועי ונראה רע. הכדורגל הישראלי, שמפגר מאחור בהמון היבטים בספורט ובפרט בכדורגל, מוכיח שגם בגזרה הזו הוא פשוט מתנהל בצורה בזויה.

     

    משחקי רדיוס הם דבר נדיר מאוד, כמעט ולא קורים במדינות אחרות. ניתן למצוא דוגמאות עבר מעולות העשויות להוות פתרון לבעיה המומצאת הזו של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

     

    משחק ללא קהל: עונש נפוץ בליגות האיטלקית, הטורקית והסרבית. אווירה חמוצה, לפעמים נוראית, אבל לטעמי עדיפה על משחק רדיוס עם קהל.

     

    משחק עם קהל נשים וילדים: משחק ביתי, פתוח לקהל, ללא גברים בוגרים. נשים וילדים בלבד. קרה בעבר במשחקים של פיינורד ופנרבחצ'ה, יצירתי ופותח אפיק לקהלים נוספים.

     

    ענישה סלקטיבית: העונש ההגיוני ובריא ביותג בעולם מתוקן. מערכות אכיפה ומשטרה שעובדות באופן תקין הן היחידות שיפתרו את הבעיות האלה מהשורש בעולם הכדורגל. ועד שלא נפנים את זה, משחקי הרדיוס המטופשים האלו ימשיכו לכרסם בדבר הגם ככה מקרטע הזה שנקרא הכדורגל הישראלי.

     

    יש דיבורים על כך שהעונש הזה יבוטל לאלתר. אני חושב שזו אחת הפעולות היעילות ביותר שיכולות לקרות בכדורגל שלנו. זה פוגע בקבוצות אבל בעיקר פוגע בנו, האוהדים, שחווים טעם מר מהדבר שאנחנו כה אוהבים, הכדורגל.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ראובן שוורץ
    מה אשם רוב הקהל?
    צילום: ראובן שוורץ
    מומלצים