שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

מפחיד: אימת הקורונה בכדורגל האירופי

ביטולים באיטליה ובשווייץ, אמצעי זהירות מוגברים בגרמניה ובצרפת והוראות להימנע מחתימות ולחיצות יד בבריטניה. אימת הקורונה שוטפת את אירופה, ואין לדעת מה יעלה בגורל ליגת האלופות ויורו 2020

 

וירוס הקורונה לימד את עולם הספורט לא להסתכל רחוק מדי. איש עוד לא יודע מה יעלה בגורל אולימפיאדת טוקיו – שאמורה להיפתח בעוד כארבעה חודשים וחצי – אבל בזמן שבוועד האולימפי שוברים את הראש, באירופה מצב החירום הספורטיבי כבר אמיתי וקיים.

 

בהלת הקורונה

כל העדכונים על נגיף הקורונה - העמוד המיוחד של ynet

אחרי הניצחון הגדול: מכבי ת"א תמריא לסרביה?

בהתאחדות שוקלים לבקש אישור חריג עבור הרצוג

משרד הבריאות: שחקני מכבי ת"א אמורים להיכנס לבידוד

משחק הגביע בין מכבי חיפה להפועל ב"ש בכדורגל נדחה

הייתם בדרבי התל אביבי? התשובות לשאלות הבוערות

אוהדים לבידוד: חולה קורונה היה בדרבי התל אביבי

 

איטליה הייתה הסנונית הראשונה והחמורה ביותר, אבל מדי יום המגפה מחמירה, וכמות הביטולים והספקות רק הולכת וגדלה. בתפריט החששות: יורו 2020, שלבי ההכרעה בליגת האלופות, מפגשים בינלאומיים וגם משחקי ליגה סדירים שכבר אין לאן לדחות בגלל הלו"ז העמוס של הכדורגל האירופי.

 

ניקיון בחדר ההלבשה באצטדיון בנאפולי מחשש מנגיף הקורונה (צילום: EPA)
ניקיון בחדר ההלבשה בנאפולי מחשש מנגיף הקורונה(צילום: EPA)

 

כאמור, איטליה היא מדינה בכאוס בימים אלה. הספורט הוא רק חלק משני ממכלול שכולל את סגירת כל בתי הספר והאוניברסיטאות במדינה, מקרי מוות חדשים כל כמה שעות ופחד אמיתי ברחובות. איך אפשר לדמיין בכלל שב־12 ביוני, בעוד שלושה חודשים, נבחרת איטליה אמורה לארח ברומא את טורקיה למשחק הפתיחה של אליפות אירופה? באופ"א כבר ערכו ישיבת חירום בנושא, והנשיא אלכסנדר צ'פרין ביקש מהמארגנים "לא לחשוב על התסריטים הגרועים ביותר, כי יהיה זמן לזה מאוחר יותר". בשורה התחתונה, ולמרות שהעננה מרחפת, האחראים לטורניר נותרו נחושים בדעתם להמשיך כרגיל בהכנות בדרך לקיום היורו כסדרו.

 

חילופי האשמות

"כסדרו" זו המילה האחרונה שאפשר לומר על הכדורגל האיטלקי בימים אלה. הדחייה ההמונית של משחקים בכל הליגות הובילה לאי־ודאות בנוגע להמשך פעילות הכדורגל במדינה העונה. בהתאחדות מתרכזים בימים האחרונים בחילופי האשמות פנימיים בכל הנוגע למציאת פתרונות למצב, ובליגה פתחו בחקירה נגד נשיא אינטר סטיבן ז'אנג, שכינה את נשיא הסרייה א' פאולו דל פינו "הליצן הגדול והאפל ביותר שפגשתי", על רקע ההתנהלות בפרשת דחיית המשחק מול יובנטוס. אגב, המשחק ייערך בראשון בערב ללא קהל, אבל חצאי גמר הגביע שהיו אמורים להיערך השבוע נדחו.

 

קורונה אינפו ספורט ()

 

ההתאחדות הודיעה אתמול כי כל משחקי הכדורגל במדינה יתקיימו ללא קהל בחודש הקרוב, כדי למנוע מצב שבו לא ייערכו כלל ולא יהיה זמן להשלימם. בעלי הקבוצות נלחמו על דחייה במקום משחקים ללא קהל, אבל מסתמן שאצטדיונים ריקים הם ההחלטה ההגיונית היחידה לאור העובדה שבשבועיים האחרונים באיטליה רק מבטלים משחקים ומחזורים. רק כדי להבהיר את הטירוף באיטליה בזמן האחרון, באירוע ביזארי לחלוטין שהתרחש באחד המשחקים שכן התקיימו השבוע, נציגי הצלב האדום בדקו את החום של כל אוהדי אטאלנטה שהגיעו למשחק החוץ מול לצ'ה.

 

אוהדי יובנטוס עם מסכות (צילום: EPA)
האוהדים באיטליה לא יוכלו להגיע למגרשים בחודש הקרוב(צילום: EPA)

 

אם איטליה עוד תוכל איכשהו לגרד פתרון פנימי, מה יקרה בנוגע לשלבי ההכרעה באירופה הכוללים איטלקיות? כבר עתה ידוע שגומלין שמינית גמר הצ'מפיונס בין ולנסיה לאטאלנטה ייערך ביום שלישי ללא קהל, לאחר שבספרד החליטו על הגבלות הנוגעות לביקורי קבוצות מאיטליה - אם כי ולנסיה צפויה לקבל אישור להכניס לאצטדיון את בעלי המינויים שלה. חטאפה ביקשה זאת גם היא לקראת הביקור של אינטר בשמינית גמר הליגה האירופית, אבל נראה שיובנטוס וליון יתמודדו מול יציעים ריקים. לעומת זאת, קבוצות שלא מגיעות מצפון איטליה (אזור ההתפרצות) לא יידרשו כרגע לצעדים מחמירים: אוהדי נאפולי יורשו להגיע לברצלונה, אוהדי רומא לסביליה. הדגש הוא על "כרגע": שר הבריאות הספרדי סלבדור אייה המליץ שלשום לקיים אירועי ספורט ללא קהל באזורים שבהם התגלה הווירוס במדינה.

 

הפסדים כספיים באופק

איסור התקהלות של 5,000 איש ומעלה הוא לא המצאה ישראלית: בצרפת הכריזו השבוע על צעד דומה (כמו גם על איסור נשיקות על הלחי), מה שגרם ללחץ רב בקרב ראשי פ.ס.ז'. ההערכה בקבוצה היא שאם גומלין הצ'מפיונס מול דורטמונד ייערך תחת מגבלות, המועדון יפסיד הכנסות בסך חמישה מיליון יורו ממכירות כרטיסים.

 

ואם כבר דורטמונד, במועדון ביטלו את מסע טרום־העונה המתוכנן באסיה. זה לא שהיא נטולת דאגות בגרמניה עצמה: בשבת דורטמונד אמורה לצאת למשחק מול מנשנגלדבאך, שקרובה לעיר היינזברג שבה התפרצה הקורונה במדינה. וראשי המועדון כבר ביקשו מבעלי המינויים מהיינזברג לא להגיע למשחק מיוזמתם כדי לא לסכן את הציבור. בלייפציג לא לקחו סיכון מנומס כזה, ובאירוע מתוקשר שאילץ את המועדון להתנצל, הסדרנים הוציאו מהמשחק מול לברקוזן ביום ראשון קבוצת אוהדים יפנים - מחשש שהם חולים.

 

ניימאר וקיליאן אמבאפה  (צילום: AFP)
אין יותר לחיצות ידיים. ניימאר ואמבאפה (צילום: AFP)

 

עוד באירופה, שתי הליגות השווייצריות הבכירות בוטלו עד לסוף מארס. משרד הבריאות המקומי אסר התקהלויות של יותר מאלף איש, והקבוצות החליטו על הדחייה.

 

בלי סלפי, בבקשה

בבריטניה עדיין לא הגיעו למצב דומה, אבל עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות, וכבר קיים חשש לקיומו של מרתון לונדון בחודש הבא. המאמץ העיקרי נכון לעכשיו הוא מניעה, עם סדרת הוראות שקיבלו כדורגלנים. ראשי וולבס האנגלית ביקשו מהשחקנים להימנע מצילומי סלפי ומתן חתימות לאוהדים, ובהתאחדות הסקוטית הוציאו הוראות לכל הקבוצות, לפיהן שחקנים ומאמנים חייבים להימנע מלחיצות יד.

 

לאן כל זה הולך? למרבה הצער, נראה שהתפשטות הקורונה רק תחמיר לפני שתשתפר. במקרה הטוב, אירועי ספורט ימשיכו להתקיים ללא קהל בניסיון להמשיך בשגרה. במקרה שאף אחד לא רוצה לחשוב עליו, חגיגות ספורט המוניות יבוטלו. כמו שהתרגלתם לשמוע, כולם בעיקר מחכים להוראות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים