שתף קטע נבחר

מאבק משפטי בין ספיצ'קוב להוריה של מאיה מוריס

הקרב על רקע הרומן בנבחרת הגלישה מחריף. ספיצ'קוב מאיימת בתביעה נגד הורי חברתה לנבחרת ודורשת התנצלות ופיצוי כספי: "מערך של הכפשות שגרמו לנזק ועוגמת נפש". עו"ד של אורלי ואנדרו מוריס: "חוצפה וניסיון להלך אימים. היא בחרה להסתיר את הרומן והוליכה שולל את חברותיה"

פרשת הרומן האסור בנבחרת הנשים בגלישה בין הגולשת קטי ספיצ'קוב למאמן הנבחרת פייר לוקווה, שנחשפה לראשונה ב-ynet, הציתה אש באחד הענפים האולימפיים המובילים. כעת עוברים הקרבות לתחום המשפטי בעקבות מכתב לפני נקיטת הליכים שנשלח מעו"ד של ספיצ'קוב להוריה של חברתה לנבחרת, מאיה מוריס, אורלי (חברת איגוד השייט) ובעלה אנדרו, תוך האשמות חמורות, ותוכנו נחשף כאן לראשונה. ספיצ'קוב, שזכתה בכרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו, דורשת פיצוי כספי עקב הכפשות שספגה לטענתה.

 

"במשך מספר חודשים הנכם מנהלים מערך של הכפשות והשמצות פוגעניות בפייסבוק ובאמצעי תקשורת נוספים כנגד ספיצ'קוב תוך הכפשתה השכם וערב בשלל בדיות וכל זאת בחוסר תום לב ומשיקולים זרים על מנת להשפיע על הוועדה שצפויה להתכנס בימים הקרובים כדי לבחור את הנציגה הישראלית לאולימפיאדה", כתב פרקליטה של הגולשת, עו"ד איתן ארז.

  

קטי ספיצ'קוב (צילום: Caitlin Baxte@baxter.films)
"מנהלים מערך שלהכפשות והשמצות". קטי ספיצ'קוב(צילום: Caitlin Baxte@baxter.films)

 

"לעניין השיקולים הזרים, די אם נזכיר כי בתכם, מאיה מוריס, הינה חברה של הגולשת נוי דריהן כאשר גם אמה של נוי דריהן (ענבל דריהן) מכהנת יחד עם אורלי מוריס כחברת הנהלת איגוד השייט".

 

בהמשך המכתב צוין: "לאחרונה, בעקבות שיוט מדליות שנערך באליפות העולם באוסטרליה, הגדלתם לעשות ובסדרת פוסטים ותגובות שפורסמו על ידכם ברשת החברתית פייסבוק כיניתם את ספיצ'קוב 'רמאית' ואף הוספתם 'כי היא בושה לספורט הישראלי'. יצוין כי הדברים וההאשמות בהם האשמתם את מרשתי בכל הקשור לתחרות באוסטרליה נכתבו על ידכם על אף שידוע לכם היטב כי צוות שופטים בינלאומי קבע שמרשתי נהגה כחוק בתחילת השיוט באוסטרליה וגם בהמשכו, כאשר מי שנמצאה שנהגה לא כחוק באותו שיוט הינה דווקא הגולשת המתחרה, נוי דריהן".

 

מאיה מוריס (צילום: איגוד השיט)
"נזכיר כי בתכם הינה חברה של נוי דריהן". מאיה מוריס(צילום: איגוד השיט)

 

"עוד ידוע לכם כי העירעור שהוגש על ידי נוי דריהן בתום השיוט נדחה על ידי צוות השופטים הבין לאומי שהוסמך לדון בעירעורים מהסוג הזה, כאשר גם נציגי איגוד השייט בישראל, יו"ר איגוד השייט גילי אמיר והמנהל המקצועי אלי צוקרמן, מסרו כי נכחו בסירה סמוכה למקום בזמן הזינוק לשיוט המדליות ולא ראו משהו לא תקין בהתנהלותה של ספיצ'קוב".

 

עו"ד ארז הסביר בדרישתו לפיצוי כספי: "במסגרת פוסטים שנכתבו על ידכם אף מצאתם לנכון להתייחס לסוגיית הקשר הזוגי בין ספיצקוב לבין מאמנה בניסיון להשפיע על האיגוד, למרות שוועדה ששמעה עדויות של 16 עדים קבעה כי אין מקום לשינוי הניקוד. אחת ההודעות אף נרשמה ע"י אורלי מוריס והכל מתוך כוונה לפגוע ולהשחיר את פניה של ספיצ'קוב".

 

הגולשת נוי דריהן ()
"העירעור שהוגש על ידה נדחה". נוי דריהן

 

עו"ד ארז טען כי פרסום המידע, תוך ידיעה שאינו נכון ושלא בתום לב, מהווה הוצאת לשון הרע. "הפרסומים גרמו למרשתי לנזק ועוגמת נפש שאינם ניתנים לתיאור", הסביר הפרקליט ופירט את דרישותיו: "להסיר את הפרסומים מהפייסבוק ומכל אתר אינטרנט בו הם בוצעו, לפרסם התנצלות בנוסח ובהיקף שיתואם עם ספיצ'קוב מראש, ולשלם פיצוי בסך 500 אלף שקל בגין הוצאת לשון הרע. במידה ולא תפורסם ההתנצלות ולא ישולם הפיצוי כאמור, תוגש נגדכם תלונה בבית המשפט המוסמך ללא התראה נוספת".

 

עו"ד של הורי מאיה מוריס: "מכתב איום רצוף דברי כזב מוליכי שולל"

עו"ד אמיר רוזנברג השיב לפרקליטה של ספיצ'קוב מטעם הוריה של מאיה מוריס: "ספיצ'קוב שלחה מכתב איום רצוף דברי כזב מוליכי שולל. דרושה מידה לא מועטה של עזות מצח קיצונית, לכתיבת מכתב איום זה. ספיצ'קוב קיימה מערכת יחסים מתמשכת עם מאמן נבחרת ישראל, שהחלו, בדרך 'מקרה', בדיוק סמוך לפני תחילת תחרויות הניקוד לצורך הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו. היא הודתה כי יחסים אלה, בינה ובין המאמן, הם פרי של יוזמה 'הדדית', ולא עניין חד צדדי מטעם המאמן כלפיה. מערכת היחסים הבלתי מוכחשת הזו מתקיימת ונמשכת לאורך כל תקופת תחרויות המטרה. במהלך כל התקופה מסתירה ספיצ'קוב מחברותיה לנבחרת, ובוודאי מאיגוד השייט והוועד האולימפי, את העובדה כי אין מדובר אך ורק ב'מאמן' שלהן".

 

פייר לוקווה וקטי ספיצ'קוב (צילום: איגוד השייט)
פייר לוקווה וקטי ספיצ'קוב(צילום: איגוד השייט)

 

עו"ד רוזנברג הוסיף: "בין אימון לאימון, בין הסתרה להסתרה ובין הטחת ביקורת של המאמן על כך שהן פחות טובות מקטי, ספיצ'קוב מציגה בפני הבנות כאילו היא חברתן. הן, בעיקר מאיה מוריס, בתם של מרשינו, משתפות את ספיצ'קוב בסודותיהן וספיצ'קוב נותנת להן בכל אותה עת תחושה כי הן 'עוגן' עבורה. היא אף מתראיינת ומציגה כך את הדברים, כאשר באותה שעה היא כבר ממשיכה לעשות את מה שהיא עושה עם המאמן".

 

עו"ד רוזנברג טען כי חברותיה לנבחרת חוו התעללות נפשית. "התעללות נפשית זו בספורטאיות לא עניינה את ספיצ'קוב בזמן אמת. בסך הכל האינטרס שלה מתנגש עם זה שלהן. היא מבקשת לייצג את ישראל באולימפיאדה במקומן, אלא שעל פי הקוד האתי, יש לזכות בכרטיס בדרך הספורט. בטוהר המידות. ביושר ויושרה ספורטיביים ואישיים. בתמיכה בחברות הנבחרת האחרות".

 

עוד נכתב: "מדובר באירוע חסר תקדים: אין מדובר במערכת יחסים בין מאמן אישי ובין ספורטאית 'שלו'. מדובר במאמן נבחרת, בה משתתפות מספר ספורטאיות בעלות סיכויים שווים. כל אחת בתורה – זכתה בהישגים ו/או במדליות. ספורטאיות נבחרת ישראל נבחרו על ידי איגוד השייט בקפידה, הן זכו להכרה כ'ספורטאיות הישג' הנתמכות על ידי מוסדות היחידה לספורט הישגי, והמדינה משקיעה בהן סכומי עתק. כאשר ספורטאית יוזמת קיום יחסים אינטימיים (או נעתרת ליחסים כאלה) עם המאמן של היריבות שלה והכל בהסתר ומאחורי הגב, היא בוגדת בערכי הספורט ומפרה את הקריטריונים של איגוד השייט".

 

קטי ספיצ'קוב, נוי דריהן (צילום: איגוד השייט)
ספיצ'קוב ודריהן בזמנים שמחים יותר(צילום: איגוד השייט)

 

במכתב התייחס עו"ד רוזנברג לדרישת הפיצוי של ספי'צקוב: "מעשים כאלה פוגעים גם בהורים של הספורטאיות. ספיצ'קוב יודעת וידעה היטב איזה מאמץ נפשי וכלכלי משקיעים הורי הספורטאיות (בוודאי גם אלו שלה) בביתם הספורטאית, על מנת לסייע לה ולאפשר לה לממש את הפוטנציאל שלה. פגיעה זדונית במאיה מוריס היא פגיעה בהורים שלה, שהשקיעו ממיטב זמנם וכספם בצרכי הספורט של בתם. העובדה כי מאמן נבחרת וספורטאית שלו נמצאו בכל תקופת צבירת הניקוד לאולימפיאדה בניגוד עניינים חמור מאחורי גבן של הספורטאיות, רשויות הספורט והורי הספורטאיות, חמורה ביותר. ספיצ'קוב והמאמן שלה חברו יחד, בזדון ובכוונת מכוון – להסתיר את היחסים ביניהם. הם החליטו להתיש את הבנות האחרות, להתעלל בהן – ולהוליך אותן שולל, לפגוע באמון שלהן בעצמן".

 

"מכתבים דומים נשלחו לגורמים אחרים על ידי הספורטאית על מנת להרתיע גם אותם מלומר את הדבר, כהווייתם. חמורה לא פחות היא העובדה כי הספורטאית שולחת מכתבי איום אלה לחברת הנהלת איגוד השייט במטרה למנוע ממנה לבצע את תפקידה בהנהלת האיגוד. אסור לספורטאית נבחרת ישראל לפנות בפניות כאלה, לא כל שכן איומים מסוג זה, כלפי חברי הנהלת האיגוד אליו היא רשומה. הדברים הללו אינם יכולים לעבור לסדר היום".

 

היו זמנים. דריהן, ספיצ'קוב ומוריס ב-2015 (צילום באדיבות איגוד השיט) (צילום באדיבות איגוד השיט)
היו זמנים. דריהן, ספיצ'קוב ומוריס ב-2015(צילום באדיבות איגוד השיט)

 

"אין זה מקרי, כי מיד לאחר שדמות המאמן המזוייפת הזו עזבה את הנבחרת, והספורטאיות השתחררו

מדיכוי היכולות שלהן והאמון בעצמן על ידי בן הזוג של ספיצ'קוב, ה'מאמן', חל מיד שיפור ניכר ביכולותיהן, כאשר מאמנת נטולת פניות ומקצוענית נכנסה תחתיו. באליפות העולם 2020 באוסטרליה כבר הגיעו ה'תוצאות' של סיום תקופת ניגוד העניינים".

 

במכתב התייחס עו"ד רוזנברג גם לתקרית בה טענה נוי דריהן לחסימה מצידה של ספיצ'קוב באליפות העולם: "התנהגותה של ספיצקוב המשיכה בתחרות זו, כאשר התברר לה כי ספורטאית נבחרת אחרת קרובה מאי פעם להיות אלופת העולם ולזכות בכרטיס האולימפי. ספיצ'קוב הפרה ברגל גסה ובעזות מצח את הסיכום של מאמנת נבחרת ישראל לגבי מיקום הספורטאית נוי דריהן בשיוט המדליות. בלי לשאול את מאמנת הנבחרת, המתינה ספיצ'קוב, ככל הנראה בעצת מאמנה, להתמקמות נוי דריהן בנקודת הזינוק, ומיהרה להיכנס לצדה של נוי. גם בעניין זה לא כתבה ספיצ'קוב אמת במכתבכם. לא רק שבניגוד לנטען לא נדחה שום ערעור של דריהן בחו"ל, אלא שהדיין הישראלי קבע מפורשות כי ספיצ'קוב הרעה את מצבה של דריהן וגרמה לה לעיכוב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד השייט, Caitlin Baxte@baxter.films
ספיצ'קוב ומוריס
צילום: איגוד השייט, Caitlin Baxte@baxter.films
מומלצים