שתף קטע נבחר

אייל חומסקי: "חייבים לפתוח את הספורט כדי שפחות אנשים יתאשפזו בגהה"

הבעלים של הפועל י-ם בטוח שהספורט הוא אחד הפתרונות לחזרה לשפיות, אבל מבין כי העונה הזאת גמורה ("יכולנו לזכות בארבעה תארים"). וגם: החוזים החדשים והמקוריים שקבוצתו מתכננת להציע לשחקנים

חודש אחרי הפסקת עונת הכדורסל בעקבות נגיף הקורונה, אייל חומסקי, מבעלי הפועל ירושלים מספר בראיון ל-ynet על העונה שנקטעה קצת אחרי שקבוצתו זכתה בגביע המדינה ועלתה לרבע גמר ליגת האלופות, על הדרך היצירתית שגיבשו במועדון להחתמת שחקנים לעונה הבאה, המצב הפיננסי של המועדון, והשיחות שהוא עורך עם משרד הספורט על מנת להציל את הקבוצות מקריסה.

 

מה היו התחושות שהודיעו על הפסקת הליגה?

"תחושות מאוד קשות, בדיוק חזרנו מהמשחק נגד פרישטרי, שכמובן בכל השהות שלנו שם היינו מבודדים, אבל כבר בנסיעה הרגשנו שמשהו מאוד גדול הולך לקרות פה. זה היה מאוד קשה כי אני בטוח שהיינו בדרך לקחת ארבעה תארים העונה. רצינו כל כך לארח את הפיינל פור בירושלים".

 

אייל חומסקי, בעלי הפועל ירושלים (צילום: עוז מועלם)
חומסקי. ירושלים נעצרה בשיא(צילום: עוז מועלם)

 

איך אתה רואה את הסיכוי לסיים את העונה?

"שמעתי היום את פרופסור גרוטו אומר שלדעתו לא יהיו משחקים בחצי שנה הקרובה, זה די אומר שפרקטית אנחנו בעצם מרימים את השאלטר בחזרה רק בתחילת העונה הבאה. למרות זאת, אני חושב שמה שיקרה בפועל זה מה שיקרה במדינות אחרות, בעיקר בגרמניה ובארה"ב. בסופו של דבר אני מאמין שגם במדינת ישראל, והלוואי והתוצאות ימשיכו להיות מעודדות מבחינת התחלואה, תתחיל פעילות הרבה לפני חצי שנה".

 

איך אתם מתכוונים לבנות קבוצה לעונה הבאה כשהכל כרגע בחוסר וודאות?

"נצטרך למצוא דרכים יצירתיות איך לבנות תקציב באי הוודאות הגדולה הזאת. אחד הרעיונות שגיא הראל ואני מגבשים זה חוזים עם שחקנים בלי קהל, קהל חלקי ועם קהל מלא. אותו הדבר עם הספונסרים. אם יהיו מספר מסוים של ספונסרים אז נוכל לשלם בהתאם לשחקנים, נצטרך לעשות חוזים שיתאימו לסיטואציה הכלכלית שבה נמצא המועדון. אני חושב שהשחקנים צריכים להבין שאנחנו ביחד בסיטואציה הזאת, כל אחד צריך לשמור על השני, צריכים לדאוג ביחד שהספורט יחזור, אולי שחקנים ירוויחו פחות מבעבר אבל עדיין יצליחו להתפרנס, זה התפקיד שלנו והשחקנים צריכים לחבק את הבעלים, מאחר שגם הבעלים הפרטיים נפגעו מאוד מהקורונה".

 

מה הקשר שלכם עם השחקנים הזרים שנמצאים בארה"ב והישראלים שיצאו לחל"ת?

"הקשר הוא יומיומי. אמרנו לכל עובדי המועדון שלא יקרה מצב שמישהו יזדקק לעזרה ואנחנו לא נתמוך בו, אנחנו יודעים שיש בארה"ב מצבים מאוד קשים, שאפילו לא לכולם יש ביטוחי בריאות, אז אנחנו נתמוך בכל מי שצריך. אנשים לא יגיעו לחרפת רעב ולחוסר טיפול רפואי, מועדון הפועל ירושלים ידאג להם".

 

פיס ארנה ללא קהל (צילום: אורן אהרוני)
פיס ארנה. יישאר ריק?(צילום: אורן אהרוני)

 

מה המצב הפיננסי של המועדון? אנחנו מבינים שיש הפסדים של מעל ל-15 מיליון שקלים.

"אנחנו באמת חווים הפסדים כבדים. הייתה לי פגישה מאוד טובה עם ראש העירייה, משה ליאון. הוא אמר שהוא יהפוך עולמות כדי לעזור לנו ובכלל לספורט. אני מאמין שיש לנו ספונסרים שימשיכו לתמוך בנו גם בתקופה קשה כזאת, ומה שאני הכי מאמין זה באוהדים שלנו. אנחנו כנראה נצטרך לעשות התאמות בנוגע למחירי המינויים, אבל אנחנו משפחה ואני בטוח שאוהדים ימשיכו להגיע בהמוניהם. כל הדברים האלה מייצרים לי אופטימיות מאוד חזקה".

 

אתה מרגיש שנותנים לכם מספיק פתרונות למצב הקיים?

"יש לי המון שיחות עם מנכ"ל משרד התרבות והספורט, יוסי שרעבי, אני מרגיש אצלו אוזן קשבת ורצון מאוד גדול לעזור. הספורט הוא דבר לא פחות חשוב מאוכל, מים ואוויר, אולי אני קצת מגזים, אבל מה שאני מתכוון הוא שהספורט הוא בשורה הראשונה של הצרכים האנושיים. כשיש משחק כדורסל האוהדים נכנסים לאמוציות כבר שעתיים לפני כן. בזמן המשחק הקהל מרותק אם זה במגרשים או אם זה בטלוויזיה, וגם ארבע שעות אחרי זה אנשים עדיין מדברים על המשחק שהם היו בו. אם רוצים לשמור על שפיות של התושבים במצב שהוא מאוד קשה עם אבטלה ומצוקת המיתון, אני חושב שהספורט הוא האסקפיזם השפוי, הוא הדבר שבעצם יכול לייצר שפיות בתוך המציאות הלא שפויה שלנו, אנחנו חייבים לפתוח את הספורט כדי שפחות אנשים יצטרכו להתאשפז בגהה".

 

אתמול במסיבת העיתונאים של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, עלתה הצעה לטורניר מבודד, זה נראה לך ריאלי?

"אחרי ששמענו את גרוטו שכרגע הוא פוסל ספורט תחרותי במשך כ"כ הרבה חודשים, זה פשוט נראה לי לא ריאלי. כרגע מקבל ההחלטות הוא רק בנימין נתניהו, אני מאמין שהוא מבין את חשיבות הספורט. אני מקווה שביבי יפתח את הספורט גם אם זה יהיה בלי קהל, כי באמת אני מבין שצריך לשמור על איזשהו מרחק והעניין עוד לא בשל להתקהלות המונית. אבל אני לא רואה סיטואציה כרגע עם הדרישות של משרד הבריאות שטורניר כזה יכול להתקיים".

 

מירי רגב (צילום: אורן אהרוני)
רגב. אין סנכרון בין משרדי הממשלה(צילום: אורן אהרוני)

 

בליגת האלופות כבר התגבשה החלטה על סיום העונה הנוכחית בטורניר במדינה אחת עם שמונה הקבוצות שעלו לרבע הגמר. אחת האופציות שעלתה היא לקיים את האירוע בירושלים, איפה העניין עומד?

"אנחנו מאוד רוצים לארח את הטורניר, מדובר על איזור חול המועד סוכות ועד אז אני מקווה שהקורונה תהיה מרביתה אחורינו, או שלפחות יהיה אפשרי כבר לקיים אירועי ספורט. ראש העירייה נתן לי גיבוי מלא להודיע לפיב"א שי-ם רוצה לארח את הטורניר והיא תעשה כל מה שנדרש בכדי לקיים אותו. אני בטוח שאנחנו נארח את הטורניר הזה והכי אני בטוח שגם ננצח בו".

 

לא יהיה קצת מוזר לסיים את העונה בליגת האלופות עם סגל שונה?

"החלום שלי זה להיות עם אותו סגל, אבל אני יודע שלא תמיד הכול יכול להתקיים. מה שיותר חשוב זה שהגלגלים ינועו, גם אם יהיו פחות שחקנים או שחקנים אחרים, מה שיותר חשוב הוא שהטורניר יתקיים. יהיו הרבה דברים מוזרים, אבל מה לעשות השנה הזאת היא שנה מוזרה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אייל חומסקי
צילום: עוז מועלם
מומלצים