שתף קטע נבחר

בלגן בליגת העל: הישראלים לא התאמנו

במכבי תל אביב המתאזרחים עלו להתאמן והישראלים ישבו בצד, המקומיים של נס ציונה נשלחו הביתה ובמכבי ראשון לציון צביקה שרף החליט לבטל את האימון. דו"ח מצב אצל הקבוצות אחרי הודעת ארגון השחקנים על השביתה

הודעת ארגון השחקנים על שביתה אתמול (ו') בעקבות המחלוקות עם המינהלת יצרה לא מעט בעיות בקבוצות ליגת העל, שנערכות לקראת מחזור הסיום של העונה הסדירה. כרגע לא ברור מתי הוא יתקיים, אם בכלל. 

 

אחרי המכתב ששלחו הנהלות המועדונים לשחקנים הישראלים והדרישה מהם לאשר בחתימתם שהם אכן לוקחים חלק בשביתה, רובם החליטו שלא לחתום והתייצבו לאימונים.

 

במכבי תל אביב כרם משעור, איתי שגב ויובל זוסמן לא השתתפו באימון, בזמן שהמתאזרחים ג'ון דיברתולומאו, אלכס טיוס וג'ייק כהן התאמנו כרגיל והחליטו לא לשבות. בהפועל ירושלים כל הישראלים, כולל ריצ'רד האוול, ישבו בחדר ההלבשה וחיכו לסיום האימון באולם.

 

במכבי ראשון לציון המאמן צביקה שרף החליט לבטל את האימון אחרי שהישראלים סירבו לעלות על הפרקט. בהפועל חולון לא נקבע אימון ובהפועל תל אביב התקיימה שיחה עם הישראלים בנושא, שלא התאמנו (כולל המתאזרח אדריאן בנקס).

 

הפוסט שהעלה תומר גינת לחשבון האינסטגרם שלו (צילום מסך: מהאינסטגרם של תומר גינת)
הפוסט שהעלה תומר גינת לחשבון האינסטגרם שלו(צילום מסך: מהאינסטגרם של תומר גינת)

 

השחקנים הישראלים של עירוני נס ציונה הגיעו לאימון והתבקשו לא להשתתף בו. במכבי אשדוד התקיים אימון ללא הישראלים. בעירוני נהריה התקיים אימון בהשתתפות כל השחקנים אתמול, ולא נקבע לאימון למחר. שחקני הפועל אילת הישראלים מתכוונים להגיע לאימון הקבוצה שנערך ב-17:00.

 

בנוסף, הקבוצות עידכנו את החיילים כי במידה שישבתו הדבר יכול להשפיע על מעמדם בצבא. מינהלת הליגה הוציאה הודעה בנושא: "מינהלת הליגה מבקשת להבהיר כי קבוצות הליגה לא איימו על שחקנים חיילים אלא יידעו אותם לגבי הסיטואציה ועל כך שלסיום הליגה תהיינה השלכות רבות שחלקן קשורות למעמדם בצבא. המינהלת תפנה ביום שני בשאילתא למפקד מיטב אל"מ יוסי מצליח אשר אחראי על הנפקת אשרות לספורטים מצטיינים לבדיקה האם חייל בצה"ל יכול לשבות". יש לציין כי בהפועל ירושלים גם השחקנים החיילים שבתו.

 

בר טימור חוגג (צילום: עוז מועלם)
בר טימור (צילום: עוז מועלם)

 

למרות הרצון של מנהלת הליגה לפנות אל אל"מ מצליח אשר אחראי על הנפקת אשרות לספורטים מצטיינים לבדיקה האם חייל בצה"ל יכול לשבות, היחידים שיכולים לקבוע מעמד של חייל זה איגוד הכדורסל, רק המלצה שלו מביאה לקבלת מעמד או שלילתו של ספורטאי מצטיין.

 

מאיגוד הכדורסל בישראל נמסר: "האיגוד קורא לצדדים להגיע להסכם שיאפשר את קיום משחקי הליגה וזאת תוך שימת דגש על מעמד השחקן הישראלי ואפשרויות הקידום של שחקנים ישראלים רבים. השחקנים הישראלים הם העומדים במרכז העשייה של האיגוד המשקיע את מירב האמצעים ומיטב אנשי המקצוע, בהכשרתם מגיל צעיר ועד לנבחרות ישראל".

 

"השחקן הישראלי הוא בסיס הענף בארץ ובלי השחקן הישראלי לא יהיה כדורסל בישראל. חשוב לנו מאוד שהליגה תימשך ותסתיים כמתוכנן, כדי ששחקני נבחרת ישראל יגיעו בכושר שיא לצמד המשחקים המצפים לה ב-28 ביוני נגד יוון וכעבר מספר ימים נגד בריטניה", כך נמסר.

 

למרות הרצון של מנהלת הליגה לפנות אל אל״מ יוסי מצליח אשר אחראי על הנפקת אשרות לספורטים מצטיינים לבדיקה האם חייל בצה״ל יכול לשבות, היחידים שיכולים לקבוע מעמד של חייל זה איגוד הכדורסל, רק המלצה שלו מביאה לקבלת מעמד או שלילתו של ספורטאי מצטיין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים
ליאור אליהו
צילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים
מומלצים