שתף קטע נבחר

הפועל תל אביב בדרך לפירוק

אף הצעת רכישה לא התקבלה על אחד המועדונים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי. אם לא יהיה רוכש עד תחילת ינואר, הקבוצה עשויה לרדת לליגה ג'. הנאמנים ביקשו מבית המשפט לקיים דיון דחוף. אביחי ידין: "אנחנו עדיין מתפללים. מבטיחים לאוהדים שנמשיך לתת את הכל עד הרגע האחרון. אסור לתת למועדון הזה ליפול". שחקנים כבר מחפשים קבוצות. לואיס פרננדס הכחיש רצון לסייע

יום עצוב לכדורגל הישראלי. במסגרת המכרז לרכישתה של הפועל תל אביב, אף גורם לא הגיש הצעה. משמעות הדבר היא שאם עד 5 בינואר לא יימצא רוכש, האדומים ייאלצו לשחרר את כל הסגל והמאמן גיא לוזון, להתפרק ולרדת מיד לליגה ג'. 

 

לטבלת ליגת העל

הידיעה על פירוקה הצפוי של הפועל ת"א מה-16 בדצמבר

 

הנאמנים, עו"ד קוטלר ורו"ח חן ברדיצ'ב, ביקשו מבית המשפט לקיים דיון דחוף. בהודעה ששלח היום קוטלר לעובדי המועדון נכתב: "הגשנו עתה דו"ח. אין אף הצעה. צריך 7 מיליון כדי לסיים עונה בתקציב לא ספורטיבי מצחיק, רק כדי להימנע מירידה לליגה תחתונה. אנו קוראים לכל אוהבי הפועל ת"א להצילה. לא תהיה הזדמנות שנייה. הדרמה הופכת לטרגדיה".

 

ייאלץ לבקש הארכה? שאול קוטלר (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
ייאלץ לבקש הארכה? שאול קוטלר(צילום: ראובן שוורץ)

 

בימים האחרונים טען הנאמן עו"ד שאול קוטלר כי יש בידיו הצעה רצינית, וכי במספר במקרים אף נערכה בדיקת נאותות, אבל אתמול הוא כבר נשמע ספקן. מי שהתעניין ברכישה עתידית הוא בעליה של הפועל כפר-סבא, סתיו שחם, אבל הוא לא הגיש הצעה.

 

שחם עשוי לעזור במימון תקציב מינימלי עד לסיום העונה ואז להפעיל את המועדון בשנה הבאה בליגה הלאומית. על פי תקנון ההתאחדות, הוא יוכל לעבור בין המועדונים בלי צורך בתקופת צינון, רק אם הם לא ישחקו באותה ליגה. מועמד נוסף שהוזכר הוא איש הנדל"ן הישראלי לשעבר יאיר לוי.

 

לואיס פרננדס ששמו נקשר בקניית הקבוצה במספר כלי תקשורת בארץ הכחיש ל-ynet ספורט את הדברים: "הגעתי לארץ עם אשתי, אני מרוכז רק בעבודתי ברדיו ואין לי שום כוונה לקחת את הפועל ת"א, לאמן אותה או להתעסק איתה".

 

קפטן הפועל תל אביב אביחי ידין אמר בעקבות ההתפתחויות: "כמו שגיא (לוזון) אמר בשבת, אנחנו עדיין מתפללים שיבוא רוכש ונוכל להישאר ביחד. אנחנו מבטיחים לאוהדי הפועל שנמשיך לתת את הכל עד הרגע האחרון. אנחנו משחקים על הכבוד של המועדון וגם שלנו. אסור לתת למועדון כמו הפועל ת"א ליפול ואנחנו קוראים לאוהדים בעלי היכולת להתגייס ולהציל את המועדון".

 

השחקנים מחפשים קבוצות

שחקנים בהפועל תל אביב כבר מחפשים קבוצות שיוכלו לעבור אליהן במקרה של פירוק מתקרב. עומרי אלטמן מועמד למכבי חיפה ולהפועל באר שבע. חן עזרא עשוי לעבור לבית"ר ירושלים, בעוד שמואל שיימן על הכוונת של הפועל חיפה. ארון שוינפלד עשוי לעבור למכבי תל אביב, שמעוניינת בו כזכור כבר תקופה ארוכה.

 

אם הייתה מוגשת הצעה לרכישת המועדון, היא הייתה מועברת לאישור בבית המשפט. ההצעה הייתה מגיעה להתמחרות במשרד הנאמן שהיה קובע איזו מהן היא המועדפת. אם לא יהיו הצעות בכלל, יכול הנאמן לבקש להאריך את מועד המכרז בשבועיים, בתנאי שיציג מימון לתקופה הזו.

 

חן עזרא ואביחי ידין. הסגל כולו עשוי לעזוב (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
חן עזרא ואביחי ידין. הסגל כולו עשוי לעזוב(צילום: אורן אהרוני)

 

השופט איתן אורנשטיין יצטרך לקבוע אם יש לסגור פעילות מיידית (סיכוי קלוש), או לנסות להפעיל את המועדון בתקציב נמוך עד למציאת רוכש. במקרה כזה יחל גל שחרורים החל מה-5 בינואר, סיום תקופת ההקפאה, כולל גיא לוזון שיעזוב את התפקיד, ובמקביל יחתימו שחקנים צעירים על חוזים זמניים.

 

בתוך כך, ההתאחדות ומינהלת הליגות הודיעו לבית המשפט כי הן לא מוכנות יותר לממן את המועדון.
 

החלוץ דולי מנגה שותף שלשום במשחק מול הפועל באר-שבע אחרי שהתקבל אישור חריג ממשרד הפנים. בינתיים הפועל השיגה לו היתר שהייה, אלא שבשלב הזה אין לו רישיון עבודה. בהתאחדות הבהירו כי לא יהיה שינוי בתוצאות המשחקים בהם שותף מנגה.


פורסם לראשונה 27/12/2016 09:37

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
שחקני הפועל ת"א
צילום: עוז מועלם
מומלצים