שתף קטע נבחר

לוזון: "רצו שאצא לקרב בלי רובים"

המאמן היוצא דיבר בגילוי לב על ההחלטה להיפרד מהפועל ת"א: "אני לא כועס על ההנהלה, אבל לא הייתי מוכן לרדת ליגה שלא באשמתי". המשחק הערב (ה', 20.00) בקריית־שמונה יהיה האחרון שלו לפני שיפנה את הבמה למנחם קורצקי, שיאמן בדרבי

"אם הסגל הנוכחי היה נשאר עם החיזוקים שחשבתי שצריכים להתבצע, הייתי נשאר בהפועל ת"א וגם משאיר אותה בוודאות בליגה, למרות הפחתת הנקודות. אני הרי לא מפחד מאתגרים או מכשולים, לא מפחד משום דבר, אבל בסיטואציה שנוצרה זו כבר הייתה רולטה על הקריירה שלי". כך אמר אתמול גיא לוזון ל"ידיעות אחרונות", לאחר שהודיע כי המשחק הערב (20.00) בקריית־שמונה יהיה האחרון שלו כמאמן הקבוצה.

 

"הייתי מוכן לקחת את הסיכון, אבל כדי להביא את היכולות שלי לידי ביטוי הייתי צריך קלפים נכונים. אמרתי תמיד שדווקא המצב הכניס פה יותר אתגר, אבל גם לזה יש גבולות", הסביר לוזון בגילוי לב. "רציתי לדעת שהסגל שיש לי משאיר אותי בליגה בוודאות, לא סיכוי של חמישים־חמישים. אני לא כועס על אף אחד בהנהלה, אפילו מבין אותם, כי יכול להיות שהשארת הסגל והחיזוק היו מובילים אותם לנפילה כלכלית. אני עצוב, לא רציתי לעזוב, אבל לא הייתה לי ברירה".

 

לוזון יוצא ממתחם האימונים בוולפסון (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
לוזון יוצא ממתחם האימונים בוולפסון(צילום: אורן אהרוני)

 

רגע אחרי האימון המסכם אתמול, שכלל שלושה שחקני בוגרים בלבד לצד שחקני נוער, נכנס לוזון לחדר ההנהלה במתחם האימונים, ראה את רשימת השחקנים המשוחררים שהייתה בדרכה לנאמן עו"ד שאול קוטלר, והגיע למסקנה שמלאכתו הסתיימה. אחרי שהבין שיותר מדי שחקנים שרצה לא יעמדו לרשותו, הודיע מיד לבעלים החדשים, האחים ניסנוב: "אני מעריך אתכם, אבל לא נשאר פה".

 

פחות משעה אחרי ההודעה, הפועל כבר סיכמה עם המחליף – מנחם קורצקי – שפוטר לפני חודשיים מהפועל רמה"ש מהלאומית. משחקו הראשון על הקווים יהיה הדרבי מול מכבי ביום שני. אימון הבכורה שלו ייערך מחר. שחקן העבר של האדומים, יגאל אנטבי יהיה עוזרו של קורצקי בקבוצה.

 

הפרסום הראשון על הסיכום של קורצקי במועדון

 

קורצקי. יצליח יותר מלוזון? (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
קורצקי. יצליח יותר מלוזון?(צילום: גיל נחושתן)

 

העזיבה של לוזון הייתה תסריט כמעט ידוע מראש. בימים האחרונים האנרגיה שאיפיינה אותו דעכה מאימון לאימון. הבלגן ואי־הוודאות שברו אותו. למשל, שעתיים לפני משחק הגביע נגד רמה"ש הוא לא ידע מי יהיה בסגל, האימונים האחרונים התנהלו עם חמישה־שישה שחקני בוגרים, וכאמור, אתמול הגיע השיא - שלושה שחקני בוגרים בלבד.

 

לוזון נראה שבור אחרי השיחה עם האחים ניסנוב, כשעוד לפני כן פנה לאוהדים ואמר להם: "הרמתי ידיים, אני לא יכול להמשיך פה בצורה הזו, לא אכתים את הקריירה שלי. אם הייתי מוריד את הקבוצה ואשם בזה, הייתי עומד בזה, לוקח את האחריות. לא רוצה ששמי יוכתם בירידת ליגה שלא באשמתי".

 

עשוי להגיע לבית"ר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
עשוי להגיע לבית"ר(צילום: אורן אהרוני)

 

לוזון המשיך במונולוג הפרידה שלו: "לא חשבתי שיהיו פירוקים, הורדת נקודות, מריבות עם שחקנים, עזיבות של שחקנים, החלפת בעלים. ועדיין הייתי מוכן לצאת לקרב, רק שביקשתי כלים. נלחמתי כמו אריה כמה חודשים, עכשיו זה כבר להילחם בטחנות רוח. נלחמתי בכל שלב, וזה רק הלך והידרדר".

 

רגע לפני שיצא בפעם האחרונה ממתחם וולפסון סיכם: "לא מתחרט שהגעתי. נהניתי מכל רגע. היה לי כיף אדיר עם השחקנים ועם האנשים שהיו פה. אין לי חצי טענה לרוכשים החדשים, אלו אוהדי הפועל בדם, שעשו מבחינתם הכל כדי להעמיד את הקבוצה הטובה ביותר. היעד הבא? מחפש רק משהו עם ריגוש, אתגר, אבל יכול מאוד להיות שאשב בבית כמה שבועות עד שאמצא את המקום הטוב ביותר עבורי".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
גיא לוזון
צילום: אורן אהרוני
מומלצים