שתף קטע נבחר

מדבר בתשיעיות: ראיון עם פליקס חלפון

בבוקר הוא נהג משאית במחלקת התברואה בעיריית בת־ים, אחר הצהריים שומר על כושר - ובסופי שבוע קורע רשתות בליגה ג'. בגיל 45, מגן הפועל ת"א בעבר גילה שהוא חלוץ ושבר את שיא הכיבושים במשחק בישראל: "החמצתי עוד ארבע-חמש הזדמנויות בטוחות"

כשהוא מתקרב לגיל 45, וכשהקריירה המקצוענית הרחק מאחוריו, פליקס חלפון שוב בכותרות. המגן הימני, שאי־שם במילניום הקודם כיכב בשורה של קבוצות בליגת העל ובנבחרת ישראל, עדיין בועט ואפילו קורע רשתות.

 

אז נכון, כבר לא מדובר ברמות הגבוהות, ואפילו לא קרוב לזה, אבל פליקס מגלה את עצמו מחדש בליגה ג' כחלוץ לוהט. ביום שישי האחרון הוא כבש לא פחות מתשעה שערים (!!!) במדי קבוצתו, הפועל אבירי בת־ים, מול מכבי פרדס־כץ. המשחק, אגב, הסתיים בניצחון דחוק, 0:11.

 

חלוץ לוהט, בגיל 45 (צילום: יובל חן)
חלוץ לוהט, בגיל 45(צילום: יובל חן)

 

בכך השווה חלפון את שיא הכיבושים במשחק אחד, השייך לעוד שני שחקנים: ליאור מיכאלוב מרמת ישראל, שהבקיע תשיעייה מול ספורט מעוף בעונת 2011/12, ועמוס אעידן במדי בית"ר עפולה נגד הפועל כעבייה בעונת 2005/6.

 

"יכולתי לסיים עם מספר אסטרונומי של שערים"

חלפון הרגיש במהלך המשחק שהוא נמצא ברגע היסטורי. "כשכבשתי את השער החמישי והשישי הבנתי שאני יכול לשבור את השיא. רציתי לתת עוד ועוד שערים, החברים התאמצו ופירגנו לי", הוא מספר

 על המשחק שבזכותו ייכנס לספר השיאים של הכדורגל הישראלי. "מה שמצחיק, שבמשחק הזה גם החמצתי ארבע־חמש הזדמנויות בטוחות. הייתי יכול לסיים עם מספר אסטרונומי של שערים, תאמין לי".

 

בכל יום מתעורר חלפון בחמש בבוקר לעבודתו כנהג משאית במחלקת התברואה בעיריית בת ים, אבל זה לא מונע ממנו להמשיך ולהתאמן אחר הצהריים. אי אפשר לנתק ממנו את הכדורגל.

 

חלפון, שכאמור עשה הסבה ממגן לחלוץ, הצטרף לאבירי בת־ים במחזור התשיעי, וכבר הספיק לכבוש שלישייה מול אליצור יפו וחמישייה נגד ספרטק ר"ג. בשמונת המשחקים שבהם שותף כבר הגיע ל-21 שערי ליגה – ובכך הפך למלך השערים בכל הליגות בישראל. מיותר לציין שאת ההישג הוא רושם מול שחקנים שרובם הגדול צעירים ממנו בשני עשורים לפחות.

 

לא מפסיק להבקיע (צילום: יובל חן)
לא מפסיק להבקיע(צילום: יובל חן)

 

הפועל תל אביב פיספסה חלוץ גדול

פליקס, עד מתי?

"אני לא חושב לתלות את הנעליים ולפרוש כל עוד יש לי כוח ומרץ. חיידק הכדורגל לא עוזב אותי. אמנם כבר לפני עשור הפסקתי לשחק בשתי הליגות הבכירות, אבל בליגות הנמוכות אני מככב וכובש ללא הפסקה".

 

חלפון מחזיק בשיא נוסף של שערים. את עונת 2014/15 הוא סיים עם 54 שערים, יותר מכל כדורגלן אחר בישראל. "אני חושב שאני הולך לשבור גם את השיא הזה", מצהיר החלוץ "הצעיר" בלי להתבלבל. "אני נמצא בכושר טוב, לא מרגיש שנשחקתי. אני יכול לכבוש עוד ועוד שערים. חוץ מזה, אני גם רץ ללא הפסקה על המגרש ואפילו מבשל".

 

אז יכול להיות שהמאמנים שלך בהפועל ת"א, דרור קשטן ומשה סיני, פיספסו חלוץ גדול?

"הכי מצחיק שזה מה שסיני אמר לי השבוע. לא תיארתי לעצמי בזמנו שאני יכול להיות חלוץ. בשלב מאוחר, מאמן בשם דוד סלים קרמו זיהה את הפוטנציאל והפך אותי לחלוץ. בראייה לאחור, יכולתי בזמנו להיות חלוץ מוביל בליגת העל, כי הייתה לי יציאה מהירה מהמקום וחוש להבקעת שערים".

 

בנבחרת הוותיקים (צילום: ההתאחדות לכדורגל) (צילום: ההתאחדות לכדורגל)
בנבחרת הוותיקים(צילום: ההתאחדות לכדורגל)

 

"ביקשתי מהנשיא למחוק לי את הרישום הפלילי"

קריירת הכדורגל של פליקס נעצרה לפני 12 שנים, כשריצה עונש מאסר בגין סחר בסמים. את הכתם הזה הוא רוצה למחוק מחייו. "שלחתי מכתב לנשיא המדינה רובי ריבלין וביקשתי בתהליך חנינה שימחקו לי את הרישום הפלילי. אני גם נותן הרצאות לבני נוער ומספר את סיפור חיי".

 

לפליקס יש מסר גם לאקסית האדומה: "כואב לי על המצב של הקבוצה שבה גדלתי. בהפועל ת"א לא נותנים כבוד לשחקני העבר, ואפילו דאגו להרחיק אותם מהמערכת. אני, באופן אישי, הצעתי את עצמי כמתנדב כדי לעזור, אבל דחו אותי, לא יודע מדוע".

 

אולי הוא יכל לעזור להם (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אולי הוא יכל לעזור להם(צילום: ראובן שוורץ)

 

בכל זאת, המועדון איתו אתה מזוהה כמעט ירד לליגה ג'. זה בטח כאב לך.

(מחייך) "הייתי סוגר מעגל אם זה היה קורה. כך היה יכול להיות לי דרבי פרטי נגדם והייתי מוכיח מה אני שווה. אבל עכשיו, כשזה לא קרה, אני מאחל להם להשתקם ולהציל את עצמם, כי בסך הכל אני אוהב את הפועל ת"א".

 

"כואב לי על המצב של הקבוצה שבה גדלתי. בהפועל ת"א לא נותנים כבוד לשחקני עבר, ואפילו דאגו להרחיק אותם מהמערכת. אני, באופן אישי, הצעתי את עצמי כמתנדב כדי לעזור, אבל דחו אותי. לא יודע מדוע".

 

ומסר לסיום: "אתה יכול לציין שאני היום גרוש באושר ואב לשתי בנות, אחת מהן חיילת והשנייה בת 17".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן
פליקס חלפון
צילום: יובל חן
מומלצים