שתף קטע נבחר

טביב לממשלה: "עזרו לנו במאבק בגזענות"

בעלי בית"ר ירושלים לוקח את מאבקו בלה פמיליה צעד אחד קדימה. במכתב ששלח בין היתר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא המדינה ראובן ריבלין, הוא מבקש שיתוף פעולה מלא: "לא נוכל לעשות את זה לבד". מכתב תמיכה הגיע גם מעמותת אוהדי בית"ר

בכל הכוח. לרגל היום הבינלאומי למאבק בגזענות פרסם בעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב, הודעה ובה הוא קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא רובי ריבלין לשלב ידיים במאבק.

 

 לטבלת ליגת העל

 

"זוהי הזדמנות מצוינת מבחינתי ומבחינת המועדון לחזור ולהצהיר כי אין מקום לשום סממן גזעני המדיר אדם מאיתנו רק בשל מוצאו, צבע עורו או מינו", כתב טביב. "בתקופה האחרונה הגברנו את צעדינו בכל הנוגע למאבק המועדון בגזענות ובאלימות", הוסיף הבעלים, "הצהרתי כי הפנים של המועדון המפואר שלנו הם פניו של מייסדי תנועת בית״ר, ולא של קומץ אלים וגזען שאינו משקף כלל את רוח המועדון: כבוד לאחר, הכלתו של השונה וקבלת הזר".

 

טביב. מנסה בכל כוחו להילחם בגזענות (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
טביב. מנסה בכל כוחו להילחם בגזענות(צילום: אורן אהרוני)

 

טביב, שבתקופה האחרונה מנסה בכל כוחו להוקיע את הגזענות מיציעי טדי ובכלל, הוסיף: "אני מאמין שאנו עומדים בפני ימים טובים מבחינה מקצועית, כשהקבוצה חוזרת ונראית כפי שה־DNA של המועדון מחייב", כתב, "אין לנו להתעלם מכל הנוגע להתנהגות והתנהלות הקהל, שיותר ויותר מפנימים כי אין מקום לגזענות בקרב המועדון".

 

בתקופה האחרונה ספגה בית"ר ירושלים עונש כבד מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, שהפחית שתי נקודות ממאזנה עקב קריאות גזעניות של אוהדיה במשחק החוץ מול הפועל קריית שמונה. "לא נוכל לעשות את זה לבד", סיכם טביב את הודעתו, "לכן אני פונה אל כבוד ראש הממשלה, כבוד נשיא המדינה, שרת התרבות והספורט, השר לביטחון פנים, שרת המשפטים ולכל חבר ממשלה וחבר כנסת שהדבר פועם בקרבו - לשלב ידיים במאבק החשוב הזה ולהפעיל את מלוא כובד משקלכם כדי לסייע לחברה שלנו בכלל ולמועדון שלנו בפרט. באמונה ובתקווה לימים טובים ומוצלחים לכולם".

 

אוהדי בית"ר. חלק מהם הצטרף למאבק (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אוהדי בית"ר. חלק מהם הצטרף למאבק(צילום: עוז מועלם)

 

לאחר פרסום מכתבו של טביב, גם עמותת אוהדי בית"ר הצטרפה לפנייתו. "אנו קוראים לכל הגורמים הרלוונטים להיאבק בכל כובד המשקל ובכל האמצעים הקיימים ברשותם נגד תופעות הגזענות והאלימות הקיימות במגרשי הספורט השונים ובמגרשנו בפרט".

 

"תופעות אלו הן אמנם פרי חלקם של בודדים ביציעים", הוסיפה העמותה, "אולם אלו כרוניות, שפוגעות באופן קשה בקבוצתנו ומכתימות את קהל האוהדים הנפלא שלנו, אשר רובו המוחלט סולד באופן קשה מתופעות אלו ומתנער מהן".

 

עוד נמסר מעמותת אוהדי בית"ר: "אוזלת היד בטיפול בתופעות אלו מדירה רגליהם של רבים מאצטדיון טדי, וחמור מכך, כופה התנהלותם של בודדים על ציבור אוהדים ענק, אולי הגדול במדינה - עובדה שאסור בתכלית האיסור להשלים עימה ויש להילחם בה מלחמת חורמה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים