שתף קטע נבחר

ג'קי דקל הלך לעולמו בגיל 75

שחקן ומאמן העבר של הפועל באר שבע הלך לעולמו לאחר שנים של מאבק במחלה קשה. בעונת 1984/85 עמד דקל על הקווים והשאיר את הקבוצה בליגה. מהמועדון נמסר: "חלק בלתי נפרד מהמורשת". הלוויתו תיערך היום (13:30) בבית העלמין החדש בעיר

בצל ההכנות למשחק החשוב של הפועל באר שבע מחר (ב', 21:00) מול בית"ר ירושלים, התבשרו אנשי המועדון על פטירתו אמש (ש') של שחקן העבר ג'קי דקל בגיל 75 לאחר שבשנים האחרונות הוא נאבק במחלה קשה.

 

דקל שימש כבלם בשנות ה-60' וה-70' ואף אימן במועדון בכמה קדנציות שונות. הוא נולד תחת שם המשפחה אפללו, אך בשל גובהו החליט מאמן הקבוצה בשנת 1968, יחיאל מור, לשנות את שמו לדקל, יחד עם שינוי שמות משפחתם של שחקנים נוספים.

 

דקל. נחקק בדפי ההיסטוריה של המועדון (צילום: שי מוגילבסקי)
דקל. נחקק בדפי ההיסטוריה של המועדון(צילום: שי מוגילבסקי)

 

"מועדון הכדורגל הפועל ב"ש מרכין ראשו בעצב רב, עם פטירתו של ג'קי דקל", נכתב בהודעה הרשמית של הקבוצה. "ג'קי, שחקן הקבוצה ומאמן הקבוצה, גידל דורות של שחקנים שהיוו שלד לקבוצה הבוגרת, והיה חלק בלתי נפרד מהמורשת של המועדון. יהי זכרו ברוך".

 

כשחקן דקל לא נטל חלק בעונות האליפות ההיסטוריות של הקבוצה באמצע שנות השבעים, אך שמו נחקק בספרי ההיסטוריה של המועדון כששימש כמאמן. שלושה מחזורים לסיום עונת 1984/85 החליט היו"ר דאז, אלי ז'ינו, להעביר את דקל מתפקידו כמאמן קבוצת הנוער לקבוצה הבוגרת במקומו של צביקה רוזן.

 

אחרי הניצחון ההיסטורי על בית"ר ירושלים (צילום: ארכיון ידיעות אחרונות)
אחרי הניצחון ההיסטורי על בית"ר ירושלים(צילום: ארכיון ידיעות אחרונות)

 

שני מחזורים לסיום העונה נראתה באר שבע על הדרך הבטוחה לירידה לליגת המשנה כשהיא עם חמש נקודות מתחת לקו האדום. דקל ושחקניו עשו את הבלתי ייאמן וניצחו בשני המשחקים האחרונים, כולל 1:2 ענק על בית"ר ירושלים בווסרמיל, שלמעשה הבטיח את ההישארות בליגה. דקל אימן את הקבוצה בקדנציה נוספת, ועשה זאת גם בבית"ר ומכבי באר שבע. הלוויתו תיערך היום בבית העלמין החדש בעיר בשעה 13:30.

 

כשחקן שימש דקל במשך שנים כקפטן הקבוצה ונודע כבלם קשוח ואגרסיבי. הוא שיחק במועדון במשך 13 עונות ברציפות, החל מעונת 1959/60 ועד עונת 1972/73. היה שותף בכיר להעפלה לליגה הראשונה בעונת 1964/1965 וכן לחזרה לליגה הראשונה בעונת 1970/71. רשם 415 הופעות מתועדות במדי הקבוצה בכל המסגרות. במאזנו 19 שערים, חמישה בישולים וארבעה כרטיסים אדומים. לאחר מכן אימן את הקבוצה הבוגרת בשתי קדנציות: בעונת 1984/85 (שלושה משחקים במקום צבי רוזן) ובעונת 1997/98 (שבעה משחקים, מהם שלושה בגביע הטוטו במקום בני טבק).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי מוגילבסקי
ג'קי דקל
צילום: שי מוגילבסקי
מומלצים