שתף קטע נבחר

חגיגות אליפות בבולגריה, ברקת: "ממשיכים לחלום"

הפועל באר שבע העפילה לשלב הפלייאוף במוקדמות ליגת האלופות, למרות הפסד 3:1 ללודוגורץ, ובמועדון נזכרו בשמחה שאחרי הזכייה בתואר. הבעלים סיכמה ב"יש!!!", ווקאמה: "השארנו את הלב על המגרש"

 

את קמפיין מוקדמות ליגת האלופות בעונה שעברה סיימה הפועל באר-שבע עם ניצחון יוקרתי 0:2 על סלטיק הסקוטית, אך הוא לא הספיק לה לעלות לשלב הבתים. אתמול (ד') הסיפור היה הפוך. האלופה הפסידה 3:1 ללודוגורץ הבולגרית, הפסד שמח במיוחד בסיומו קיבלה את הכרטיס לשלב הפלייאוף, בזכות ה-0:2 מהמשחק הראשון בארץ.

 

 

עד כמה משמח? בסיום המשחק חגגו השחקנים בחדר ההלבשה באצטדיון ברזגארד, במה שהזכיר את חגיגות הזכייה באליפות בעונה שעברה.

 

 

אמנם באר-שבע עוד רחוקה שני משחקים משלב הבתים, אך בכל מקרה היא הבטיחה לעצמה קמפיין אירופי בחורף הקרוב, שיעשיר את קופת המועדון בעשרות מיליוני שקלים. הסיבה פשוטה: גם אם תודח בפלייאוף, היא תנשור לשלב הבתים של הליגה האירופית, המפעל המשני, כפי שקרה בעונה שעברה. 

 

בניגוד למה שהתרגלנו בעידן ברק בכר, אמש תוכנית המשחק שלו קרסה לחלוטין. כבר בדקה ה-33 הבולגרים מחקו את היתרון של באר-שבע מהמשחק הראשון והובילו 0:2. בכר לא הגיב ובדקה ה-56 לודוגורץ עלתה ל-0:3. אלא שאז, בדקה ה-61 הגיע הרגע הגדול של באר-שבע בהתמודדות. טוני ווקאמה, האיש החם של הקבוצה במוקדמות, רשם בישול שלישי בקמפיין, ומוחמד גדיר ראה את הבעיטה שלו פוגעת במגן הבולגרי ונכנס לרשת. 

 

 

גדיר, ווקאמה וקורהוט. לפעמים צריך גם מזל (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
גדיר, ווקאמה וקורהוט. לפעמים צריך גם מזל(צילום: ראובן שוורץ)

 

ווקאמה אמר בסיום לדף הפייסבוק של המועדון: "נכנסנו לא טוב למשחק, אבל במשחקים כאלה אתה צריך לתת את הלב שלך ולהילחם. זה מה שעשינו במחצית השנייה. נלחמנו והשארנו את הלב שלנו על המגרש. לפעמים גם לא מזיק מזל".

 

הבעלים אלונה ברקת סיכמה ב"יש!!!" בחשבון הטוויטר שלה והוסיפה: "תודה לבחורים שנתנו את הכל מול קבוצה נהדרת. ממשיכים לחלום"

 

כמו כולם, גם לגדיר לא היה משחק טוב במיוחד, אך מה שיזכרו לו מהמשחק הזה הוא השער שהדליק מחדש את התקוות להעפיל לשלב הבתים לראשונה בתולדות המועדון. גדיר, אגב, כבר היה חלק משמעותי בהעפלה של קבוצה ישראלית לליגת האלופות. זה קרה בעונת 2009/10, כשכבש שלושה שערים במוקדמות ועזר למכבי חיפה לעשות זאת.  

 

גדיר כובש. יודע דבר או שניים על הצ'מפיונס (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
גדיר כובש. יודע דבר או שניים על הצ'מפיונס(צילום: ראובן שוורץ)

 

ביום שישי תדע באר שבע מי תעמוד בינה לבין ליגת האלופות. את סלטיק הסקוטית ואולימפיאקוס היוונית, מכירים בארץ מצוין מהמפגשים לפני שנה. שלוש הקבוצות הנוספות בהגרלה הן קופנהאגן הדנית, מאריבור הסלובנית, ואפואל ניקוסיה הקפריסאית.

 

בבאר שבע רוצים שעד למפגש הראשון תומאש פקהארט, החלוץ הצ'כי החדש, כבר ייכנס לעניינים במשחקי גביע הטוטו ואלוף האלופים, כך שאולי יפתח בהרכב. גם לגבי איסאק קואנקה הספרדי, מקווים שיחזור לכשירות ויהיה בסגל. מי שבוודאות יחמיץ את המשחק הוא מיכאל אוחנה שהורחק אתמול בהתמודדות. הקבוצה צפויה לעמוד לדין על הדלקת האבוקות ביציע.

 

פקהארט. נכנס לעניינים (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
פקהארט. נכנס לעניינים(צילום: ראובן שוורץ)

 

עבור חלק מהאוהדים הדרך חזרה מרזגארד לאחר המשחק לעיירת הנופש בורגס, שם היו אמורים להעביר את הלילה, הייתה קשה במיוחד. אוטובוס של ארגון האוהדים נתקע זמן קצר לאחר היציאה מהאצטדיון. לאחר דרמה לילית, שכללה שלוש שעות של המתנה, המשיכו האוהדים בנסיעה והגיעו רק הבוקר לוארנה.

 

אחד האוהדים תיאר: "היינו תקועים ביציאה מהאצטדיון, באיזו חורשה, חושך מצרים, מדינה זרה. יצרנו קשר עם אסי רחמים, מנכ"ל המועדון, שרצה לשלוח לנו את האוטובוס של השחקנים כאוטובוס חלופי, אבל זה היה בלתי אפשרי כי הם היו אמורים לטוס כבר בשש בבוקר. הם פנו להנהלת לודוגורץ שלא היה ביכולתה לסייע. לפחות הביאו ניידת משטרה שהייתה איתנו. אנשים היו מחורפנים כבר כי לא שתו כלום ולא אכלו מהצהריים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אלונה ברקת
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים