שתף קטע נבחר

כאבי גדילה: פלקושצ'נקו הולך לאיבוד על הספסל

שנתיים אחרי שהציל את הפועל חיפה מירידה, הקשר בן ה-22 לא זוכה להזדמנויות רבות דווקא כשהקבוצה רצה בצמרת. התקווה לשדרוג במעמדו בעקבות העזיבה של ממן עוד לא התגשמה, בין השאר בגלל החתמת ורמוט. האם הוא צריך לחכות להארכת חוזה בקבוצה או לפרוש כנפיים ולעוף?

לפני שנתיים הוא השאיר במו רגליו את הפועל חיפה בליגת העל. מאז עלה במשקל, שב למשקל הנכון ולכושר משחק בזכות עבודה מקצועית קשה מאוד, אבל מיעט לקבל הזדמנויות. מקסים פלקושצ'נקו (22) ציפה לקבל מקום קבוע בהרכב, אבל כשרוסלן ברסקי ממשיך לבלוט וראדו גינסארי רץ ללא הפסקה קשה ללקט דקות בקישור. וכשחנן ממן עזב, הגיע גילי ורמוט.

 

לטבלת ליגת העל

 

למזלו של פלקושצ'נקו, שהיה פעם יקיר האוהדים, יש לו את המאמן ניר קלינגר שממשיך להאמין בו. עד כדי כך שבקיץ הוא צפוי להציע לו חוזה ארוך טווח בקבוצה (חוזהו הנוכחי אמור להסתיים בקיץ הקרוב).

 

פלקושצ'נקו. האוהדים קיוו שיקבל יותר הזדמנויות אחרי שממן עזב (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
פלקושצ'נקו. האוהדים קיוו שיקבל יותר הזדמנויות אחרי שממן עזב(צילום: אורן אהרוני)

כשממן עבר להפועל באר שבע, לאוהדי הקבוצה שחווים עונה חלומית בליגה ובגביע הייתה תקווה אחת - שמקסים פלקושצ'נקו ישוב לכושר המשחק שלו, יזכה ליותר דקות ויסייע לקבוצה כמו שהוא יודע גם במאבקי הצמרת הגבוהה. הרי רק לפני שתי עונות הקשר המוכשר של הנבחרת הצעירה תרם באופן משמעותי ביותר להישרדות של הקבוצה בליגת העל עם שערים מרהיבים ולכולם היה ברור שהוא ימשיך לככב במדי הקבוצה.

 

פרשנים הסבירו כי מדובר בכישרון גדול בעל יכולת בעיטה חזקה מטווחים שונים וראיית משחק נדירה. אבל משהו לא טוב עובר לאחרונה על פלקושצ'נקו. אמנם שנים כבר לא גדל במועדון האדום שחקן מוכשר כזה ובעל בעיטה אדירה כמוהו, אך כאמור, הוא סבל בעבר מבעיות של עלייה במשקל, וגם אחרי שחזר לכושר משחק הוא ממעט לקבל קרדיט בהרכב הראשון.

 

גילי ורמוט השתלט מיד על משבצת בהרכב (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
גילי ורמוט השתלט מיד על משבצת בהרכב(צילום: ראובן שוורץ)

 

לירן סרדל שבינתיים נפצע הועדף על פניו, ואחרי שממן אכן עזב סופית לבאר שבע הגיע יקיר האוהדים גילי ורמוט, שחזר לקבוצת נעוריו ותפס משבצת קבועה בהרכב מהרגע הראשון. קשה להיזכר בקשר הצעיר שהציל את הקבוצה כשהיתה בתחתית, בזמן שהאדומים מתחרים השנה בכל הכוח בצמרת. הוא בקושי רואה דקות משחק וממעט לפתוח, אבל לזכותו ייאמר שהוא לא נשבר וממשיך לעבוד קשה. מי שיגיע למתחם האימונים בבית נגלר שבקריית חיים יראה את הקשר נמרץ ומתאמץ. הוא עורך שיחות רבות עם ניר קלינגר שיודע באיזה כישרון מדובר ומשוחח איתו כמו פסיכולוג.

 

קלינגר בעיקר מקווה לראות מפלקושצ'נקו חדוות המשחק, רעב והנאה שכל כך אייפינו אותו בעבר. כשזה יבוא, לכולם ברור שהוא יוכל לממש את עצמו כאחד הכוכבים העולים בכדורגל הישראלי. בינתיים מקסים רואה בכאב, בדרך כלל מהספסל, את הקבוצה מצליחה. קלינגר בדרך כלל עובד עם הרכב שנע בהצלחה וממעט לשנות.

 

קלינגר. רוצה לראות מפלקושצ'נקו חדוות משחק ורעב (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
קלינגר. רוצה לראות מפלקושצ'נקו חדוות משחק ורעב(צילום: ראובן כהן)

 

פלקושצ'נקו בעיקר ימתין להצעה כספית מתאימה בחוזה ארוך טווח שישאירו אותו בעיר הכרמל, אבל הוא גם רוצה לראות שבונים עליו. מי יודע, אולי הערב מול מכבי נתניה (ראשון, 20:30) הוא יזכה להזדמנות רצינית מהספסל ויוכל לעזור לקבוצה להשיג ניצחון יקר נוסף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
מקסים פלקושצ'נקו
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים