שתף קטע נבחר

תקציב מכבי ת"א יקטן, כל הזרים יעזבו

אחרי מסיבת העיתונאים הדרמטית, בה הכריז מיץ' גולדהאר כי ג'ורדי קרויף לא ימשיך בעונה הבאה, מתברר כי שינויים נוספים ייעשו בקיץ: "החוכמה - להמשיך לנצח בפחות כסף". מאמן זר צפוי לעמוד הקווים, אך האופציה הישראלית עדיין קיימת

 

"מיץ' גולדהאר נחוץ לנו לקראת הפלייאוף העליון, הכרחי שהוא יגיע וייתן לנו תוספת מוטיבציה. אני מקווה שהוא ידחף אותי ואת השחקנים לעשות טוב יותר בכל משחק, ושאנחנו נסב לו גאווה גדולה בזמן שהוא יהיה כאן".

 

לטבלת ליגת העל

 

רק לפני שבועיים ג'ורדי קרויף העביר מסר לבעלים הקנדי עד כמה חשוב שינחת בישראל, אבל הוא בטח לא חשב שהביקור שלו בארץ הקודש יסתיים במסיבת עיתונאים חפוזה בקריית שלום, ובהודעה על סיום הקדנציה שלו במכבי ת"א בתום העונה. "אמרנו לעצמנו שזה היה ניסוי של עונה אחת, כך שמבחינה זו לקחנו בחשבון שהדבר עשוי להסתיים בדרך הזאת", הסביר גולדהאר את ההחלטה להיפרד אחרי שש שנים של קרויף במועדון, אחת מהן על הקווים.

 

מיץ' גולדהאר ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב (צילום: אורן אהרוני)
"זה נותן זמן לחפש את המאמן הבא". גולדהאר(צילום: אורן אהרוני)

 

גולדהאר סיפק את התובנה שלו לשאלת העיתוי: "זה נותן זמן לחפש את המאמן הבא, עם שיתוף הפעולה של ג'ורדי. אני מצפה מהשחקנים והצוות לתת הכל, מאמץ עילאי לנצח, כדי שהעונה הזו תסתיים בצורה הראויה ביותר".

 

ההגעה של גולדהאר לארץ הייתה אחרי שהמנכ"ל בן מנספורד יצא לקנדה לפני מספר שבועות על מנת להתחיל בהכנות לעונה הבאה. מעבר לתחושת המיצוי ההדדית, במכבי החליטו לחשב מסלול מחדש גם בגלל הטעויות של קרויף, שבאו לצד ההצלחות שלו. גולדהאר כינה אותו טירון, ואכן ניהול המשחק שלו היה בעוכריו בתקופה האחרונה. במכבי דיברו גם על כישלון בבחירת זרים, עם אחוז מינימלי של הצלחה. כ-30 זרים נחתו בארץ בשש שנותיו במכבי, ומרביתם היו פלופ גדול. ראדה פריצה מוגדר כהצלחה, קרלוס גרסיה, מיטרוביץ', קולינאס, קיארטנסון וראיקוביץ' כסבירים, והיתר היו כישלון מהדהד כדוגמת מאנה, ארנשואו, גונסאלו גרסיה, פידלף, מארבל, ראדוניץ', מדוניאנין, סה – והשיא היה מרסלו, שנרכש ב-1.5 מיליון אירו ולא מצא מקום בסגל של בני-יהודה.

 

המצב עם הרכש הישראלי לא הרבה יותר טוב. לצד זהבי, ראדי וטיבי, נרכשו במיליוני שקלים שחקנים שלא השתלבו כמו יחזקאל, אבו-זייד, בן-בסט, ורמוט ושוינפלד. גם באיכות המאמנים נרשמה ירידה מדי שנה. זה התחיל כהצלחה גדולה עם אוסקר גרסיה, פאולו סוזה ופאקו אייסטראן, אבל נמשך עם יוקאנוביץ', ארבלדזה, בוס ו-וידיגאל. בשמונה השנים של גולדהאר במכבי נחתו עשרה מאמנים, לא ממש מודל ליציבות.

 

גם העונה הרכש לא הרשים, וכל הזרים לא ימשיכו בקריית שלום בעונה הבאה. בגזרה הישראלית עטר, דודזאדה וקאניוק לא עשו את ההבדל, כשרק בלקמן מוגדר כהצלחה.

 

אפילו הוא לא אמור להמשיך. קיארטנסון (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אפילו הוא לא אמור להמשיך. קיארטנסון(צילום: ראובן שוורץ)

 

גולדהאר הודה שהתקציב יקטן בעונה הבאה, גם בגלל חוקי הפייר-פליי החדשים שכוללים תקרת שכר. הוא גם ראה מה השיגה באר-שבע בחצי מהתקציב שהעמיד לרשות קרויף והבין שאין צורך בהשקעה גדולה כזו כדי להצליח. "אני רוצה להזכיר לכולם שזה עסק שעולה הרבה מאוד כסף", אמר אתמול הבעלים. "החוכמה היא להמשיך לנצח בפחות כסף".

 

גולדהאר וקרויף הציגו במסיבת העיתונאים חזית אחידה של מערכת יחסים מצוינת, אבל היו גם מתיחויות וביקורת של ג'ורדי על סחבת שגרמה לטענתו לאיבוד שחקנים כמו טאלב טואטחה ושוינפלד בקדנציה הראשונה.

 

מי יחליף אותו על הקווים? קרויף (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מי יחליף אותו על הקווים? קרויף(צילום: עוז מועלם)

 

העונה הוחלט לבטל את עמדת המנהל המקצועי, בין היתר בגלל המינוי של מנספורד,

ועכשיו יצטרכו להחליט במכבי אם למנות פונקציה כזו לקראת העונה הבאה. המאמן הבא צפוי להיות שוב זר, בין היתר בשל האמונה של גולדהאר כי מדובר באנשי מקצוע עם ניסיון מקצועי ותרבותי עשיר יותר, אבל אתמול הוא לא שלל את האופציה הישראלית: "אנחנו פתוחים לאפשרות הזאת, נבחר את המאמן הכי מתאים על פי הנסיבות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
גולדהאר וקרויף
צילום: אורן אהרוני
מומלצים