שתף קטע נבחר

בן זקן: "מכבדים כל יריבה". קלינגר: "יש לי הרבה מה להפסיד"

המאמנים והקפטנים של ארבע הקבוצות שעלו לחצי הגמר נפגשו למסע"ת המסורתית לפני ההצגה הכפולה בראשון. מאמן בית"ר: "מתרכזים רק במשחק הזה". סילבס: "אנחנו ובית"ר קבוצות די שוות". בן בסט: "לזכות - רגע היסטורי למועדון". קורצקי: "הכל יכול לקרות"

שלושה ימים לפני חצאי גמר גביע המדינה ביום ראשון, נפגשו הקפטנים והמאמנים של ארבע העולות למעמד החגיגי והתייחסו לסיכויים של הקבוצות שלהם להניף את הגביע.

 

"לא היה לנו פשוט במשחקי הגביע עד כה, אנחנו מכבדים כל יריבה, אבל מאמינים בעצמנו ורוצים להוכיח את עצמנו על המגרש", אמר מאמן בית"ר ירושלים, בני בן זקן, שקבוצתו נמצאת גם בתמונת האליפות. "אנחנו מתכוננים רק למשחק מול קריית שמונה, אנחנו לא חושבים על שום דבר אחר. אנחנו מרוכזים רק בו. כל העבודה שלי מערכתית להצלחת בית"ר ירושלים. כל המטרה שלי היא לעלות לגמר גביע המדינה, זה הדבר היחיד שחשוב עכשיו".

 

היריבה של בית"ר היא עירוני קריית שמונה, ומאמנה חיים סילבס, נשמע אופטימי: "אני לא חושב שמשהו שקרה לפני המשחק יהווה יתרון או חיסרון לאחת הקבוצות במשחק הזה. הקבוצה שתגיע אל המשחק הכי מוכנה תעלה לגמר. עצם זה שהזכרתם את זה שלא הפסדנו לבית"ר העונה אומר שהקבוצות די שוות. אני לא חושב שדיבורים כאלה ואחרים צריכים להוביל אותנו. עברנו עונה מאוד לא קלה ואם איזי היה חושב שנעשית עבודה לא טובה, הייתי כבר מוחלף. הקבוצה הלכה והתעצמה ואני חושב שיש תמימות דעים על זה שקריית שמונה הלכה והשתפרה ככל שהעונה התקדמה".

 

שוער בית"ר, בוריס קליימן, התייחס כמובן לאופציה שהקבוצה תסיים עם דאבל: "אני מאמין מאוד בקבוצה, יש תלכיד מצוין. בינתיים אנחנו בתמונה בשני המפעלים. אי אפשר להתייחס למשחק כזה בצורה שונה. אם יהיו פנדלים, אסתכל על השחקנים ואיך שהם בועטים. ההכנה המנטאלית היא אותה הכנה, אתה בא באותו ריכוז".

 

גביע המדינה (צילום: אורן אהרוני)
על זה כולם נלחמים. גביע המדינה(צילום: אורן אהרוני)

 

שוער ק"ש איתמר ניצן: "זה תמיד מרגש להיות בשלב כזה של הגביע. עברתי פציעה לא קלה שהשביתה אותי למשך חודשיים. כרגע אני כשיר, אבל ההחלטה אם אשחק או לא היא של חיים בלבד. בתור הקפטן של הקבוצה ומי שמזוהה עם המועדון, הצלחה של הקבוצה תהיה גם הצלחה שלי"

 

מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר, שיפגוש יחד עם קבוצתו את הפועל רעננה, אמר: "בשורה התחתונה בחצאי גמר, מהניסיון שלי, במשחקים האלה אין פייבוריטית. כל הלחץ והאווירה וההתעניינות התקשורתית גם של הקהל עושים את שלהם. מי שתבוא מוכנה יותר ורגועה יותר ותשתמש בניסיון שלה, תעלה לחצי הגמר. הפועל רעננה קבוצה בהתקדמות שעשתה סיבוב שני נהדר. לגבי הנבחרת? אני עכשיו רוצה להתרכז בגביע. הציפיות היו מתחת למקום שבו אנחנו נמצאים, אבל היו ציפיות גבוהות יותר מאשר בשנים עברו".

 

גביע המדינה (צילום: אורן אהרוני)
"במשחקים האלו אין פייבוריטית". קלינגר(צילום: אורן אהרוני)

קלינגר הוסיף: "לאט לאט הבנו שאנחנו פקטור גם בליגה וגם בגביע - אנחנו פה במעמד הזה וזה כיף גדול. הפתענו את עצמנו בהתחלה ואז הבנו שאנחנו קבוצה שמורכבת משחקנים מדהימים. נכון, יש לי הרבה מה להפסיד. אני יכול להזכיר לכם מקרים ששיחקו קבוצות מהליגה הלאומית מול קבוצות מצמרת ליגת העל והיו הפתעות. אנחנו שמים הכול בצד, מתרכזים רק בחצי הגמר ואם ירצה השם גם בתשעה במאי בטדי".

 

עדן בן בסט: "הגביע מגרה ומושך, אבל יש לנו משוכה גבוהה מאוד בדרך. נצטרך לעבוד קשה כדי להניף את הגביע. אני חושב שכקפטן הפועל חיפה זו יכולה להיות נקודת שיא בקריירה שלי. זכיתי בגביע עם מכבי תל אביב, אבל כקפטן הפועל חיפה זה יהיה מיוחד יותר. לניר קלינגר יש חלק גדול בזה שעברתי לקבוצה. בעזרת השם לקחת את הגביע זה יכול להיות משהו היסטורי לכולם".

 

מאמן רעננה מנחם קורצקי: "ברור שזה מעמד מרגש ומחייב. אנחנו מגיעים מוכנים למשחק הזה, אנחנו משוחררים. אני יודע שכל מאמן עובר תקופות פחות טובות, אני מקווה שהעונה אצליח לחזור לקדמת הבמה, יחד עם הפועל רעננה שעוזרת לי לשפר את היכולות שלי ולהביא אותן לידי ביטוי. הפועל חיפה נמצאת איפה שהיא נמצאת לא במקרה. על הנייר אני חושב שהם כן פייבוריטים, אבל במשחק אחד הכול יכול להיות, בעיקר בחצי גמר".

 

עירוני קריית שמונה ובית
"אנחנו ובית"ר קבוצות די שוות". סילבס(צילום: אורן אהרוני)

 

קשר רעננה שניר שוקר: "יש לנו סיכוי, מאז שמנחם הגיע התחזקנו וניצחנו את מכבי תל אביב, הוכחנו שאנחנו יכולים לשחק נגד קבוצות גדולות ולעשות תוצאות יפות וגם נגד הפועל חיפה היינו טובים. פיזית אנחנו מרגישים טוב, הצוות עושה איתנו הכנה טובה כדי להגיע רעננים לגביע ולליגה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ניר קלינגר
צילום: אורן אהרוני
מומלצים