שתף קטע נבחר

קורנפיין: "הסיפור עם שכטר פגע בבית"ר ירושלים"

שוער ומנכ"ל העבר של המועדון אמר בראיון לתוכנית הספורט של ynet: "משהו פה לא מובן, אני רוצה להאמין שהעובדה שהוא לא משחק לא קשורה לחוזה שלו". על האוהדים: "סוף סוף הם הבינו שהתפקיד האמיתי שלהם זה לבוא ולעודד"

"אני חושב שבית"ר ירושלים הוציאה השנה מים מהסלע, מיצתה את הפוטנציאל של הסגל שלה עד תום, ואם בשלב כזה כל האופציות היו ברגליים שלה, כולל אליפות וגביע, זו באמת עונה שאף אחד לא ציפה לה". כך סבור שוער ומנכ"ל העבר של המועדון, איציק קורנפיין.

 

קורנפיין אמר בראיון לתוכנית הספורט של ynet: "אני לא חושב שאפילו במועדון עצמו מישהו חשב שהם יכולים להגיע לחודש מאי כשהם במקום השני ובגמר הגביע. אני מסכים שבעיקר בשבועיים האחרונים זה לא נראה טוב, הקבוצה סופגת שערים ונראית רכה מדי".  

  

אתה מרגיש שהסיפור עם שכטר פגע בבית"ר?

"חד משמעית, כן. אני חושב ששכטר היה אחד השחקנים המרכזיים שהובילו את בית"ר ירושלים לאן שהיא הגיעה. גם מהבחינה המקצועית, אבל גם מבחינת מנהיגות והידע לחבר את כל חלקי הקבוצה בעונה מאוד מאוד מאוד לא פשוטה. צריך לזכור שביתר התחילה רע את העונה מבחינת מאמנים, עם שרון מימר וגיל לבנדה ואלי כהן שבא והלך, ובני בן זקן שהגיע ודיברו עליו. אני חושב שלאיתי שכטר היה תפקיד מאוד מאוד משמעותי. גם לחבר את השחקנים, גם להרגיע את האווירה וגם לחבר את הקהל, ואני חושב שהסיפור הזה, שהוא לא ברור עד הסוף, קשור לחוזה שלו". 

 

אתה חושב שזה קשור לחוזה?

"אני רוצה להאמין שלא. אי אפשר להשוות בין הסיפור שלו לסיפור של יוסי בניון ושחקנים אחרים שלא האריכו חוזה, כי בכל זאת - איתי שכטר הוא שחקן מוביל ויש לו מערכת יחסים טובה עם אלי טביב. יש היסטוריה טובה בין השניים והערכה הדדית, אבל מצד שני זה לא ברור למה הוא לא משחק".  

 

איתי שכטר על ספסל בית
איתי שכטר על ספסל בית"ר ירושלים(צילום: עוז מועלם)

 

מה זאת אומרת? הרי מקצועית ברור שהוא צריך לשחק.

"אל תשכחו שהוא היה פצוע".  

 

גם כשכבר היה כשיר הוא לא שיחק.

"אבל סילבסטר היה להיט. לטביב יש את המדיניות של הקשחת עמדות במו"מ, ואולי אפילו לנסות ולהשפיע על התוצאות שלו באמצעות זה ששחקן לא משחק. אני לא חושב שזה המצב עם איתי שכטר, כי הפערים מאוד גדולים ובלתי ניתנים לגישור, אז אני לא חושב שיש מטרה שיכולה להיות מושגת ע"י הוצאתו להתייבש על הספסל".

 

אלי טביב. קורנפיין: "יש לו מדיניות הקשחת עמדות" (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
אלי טביב. קורנפיין: "יש לו מדיניות הקשחת עמדות"(צילום: אבי רוקח)

 

למה להכניס דם רע למערכת ולא לדחות את החשבונות לסוף העונה?

"זה מה שאני אומר. הנושא באמת לא מובן, כי יש מערכת יחסים מצוינת בין אלי טביב לאיתי שכטר. אי אפשר לשכוח את זה ולבטל את זה. משהו פה לא מובן עד הסוף. אולי כשנגיע לסוף עונה מישהו יספר לנו. כרגע זה לא מובן ובוודאות השפיע על בית"ר ירושלים במשחקים האחרונים".

 

בית"ר השנה הייתה רגועה יחסית לתקופה שלך. למי הקרדיט? לבעלים? לאלי אוחנה? הקהל השתפר?

"קודם כל הקרדיט לקהל. על זה שהוא בא ולמעשה מבין את התפקיד האמיתי שלו, שזה לבוא ולעודד. מעבר לזה, אני בהחלט חושב שלעובדה שאלי אוחנה נכנס יש משמעות. זו אחת המטרות העיקריות עליה הוא הצהיר. בכל ראיון שלו הוא אמר שהוא הולך להתעסק עם הנושא של התדמית של בית"ר ושל האלימות וגזענות. הוא אמר שלא יגלה סבלנות ולא סובלנות. אי אפשר לבטל את הנושא של התוצאות. הקבוצה רצה ומנצחת וזה משפיע גם על התנהגות הקהל".

 

אוהדי בית
אוהדי בית"ר ירושלים(צילום: ראובן שוורץ)

 

אלי אוחנה (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
אלי אוחנה(צילום: עמית שאבי)

 

אומרים שבן זקן הוא הבובה של טביב. מצד שני, טביב אומר שהוא ימשיך ולא משנה מה תהיה התוצאה בגמר הגביע. איך אתה רואה את ההתנהלות מול המאמן?

זה התחיל רע. אני חושב שצריך להסיר בפני בן זקן את הכובע על מה שהוא עבר והדרך שבה התמודד עם הסיטואציה הזאת. הוא בקושי אימן בליגת העל והיה לו קשה להגיע למקום כמו בית"ר ירושלים. קשה עם התקשורת ועם הקהל. הוא היה צריך להרוויח את האמון, קודם כל של השחקנים ושל המערכת, ואני חושב שהוא עשה את זה בצורה באמת מעוררת הערכה. אם בני בן זקן יוביל את בית"ר ירושלים לזכייה בגביע הוא ללא ספק אחד משלושת המועמדים למאמן העונה. לפחות בעיני הוא עשה עבודה יוצאת מן הכלל. לטעמי הוא אמור להמשיך, ראוי שימשיך וכדאי שימשיך, בלי שום קשר לתוצאה של הגמר". 

 

בני בן זקן בית
בני בן זקן. קורנפיין: "התמודד בצורה מעוררת הערכה" (צילום: אבי רוקח)

 

לגבי תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אתה ושינו זוארץ מועמדים. איפה זה עומד?

"רציתי וקיבלתי פנייה

מכמה ראשי קבוצות להציג את המועמדות שלי. מבחינתי זה כבוד גדול ואני חושב שבהחלט הייתי רוצה לתרום מהניסיון שלי ב-20 שנה בכדורגל, החל מהמגרש, דרך ניהול מועדון וניהול בכלל. כרגע אני לא יכול להגיד איפה העניינים עומדים. לא אשקר, סביר להניח שהמועמד של המרכזים יהיה שינו זוארץ. צריך לראות אם הוא יעבור את הוועדה של ההתאחדות. שינו זוארץ הוא מועמד ראוי".

 

העלו את האופציה שהוא יהיה יו"ר ואתה מנכ"ל.  

"כרגע זה לא רלבנטי. אני חושב שכרגע מה שעומד לבחירה זה תפקיד היו"ר, לא תפקיד המנכ"ל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארנון בוסאני
איציק קורנפיין
צילום: ארנון בוסאני
מומלצים