שתף קטע נבחר

ראש בראש, עד הנשיא

עדן בן בסט מנהיג את הפועל חיפה, כובש במאני טיים, עושה הגנה, יורד לגליצ'ים ומטריף את הקהל. חן עזרא הפך למוציא לפועל העיקרי של בית"ר ירושלים. רק אחד יוביל הערב את קבוצתו לזכייה בגביע, מי זה יהיה?

כושר נוכחי

עדן בן בסט: שנה וחצי אחרי שעזב את מכבי ת"א, כבר אפשר לומר בוודאות שהחזרה להפועל חיפה הייתה ההחלטה הטובה בקריירה של עדן בן בסט. שמחת

החיים שבה אליו, האוהדים מאוהבים בו, ושני הצדדים יצאו מורווחים.

 

 

הוא כבש העונה 12 שערים ובישל שלושה. מאזן לא רע בכלל עבור חלוץ בן 31 שעבר לא מעט פציעות. זכורים בעיקר השלושער בטדי מול בית"ר ירושלים (3:3) בסיבוב הראשון, והצמד בדקות ה-88 וה-93 מול מכבי ת"א (2:2 בשבוע שעבר). בן בסט מגיע לגמר בכושר מצוין אחרי שכבש בשבת את שער הניצחון על בני יהודה (1:2). זה היה השער ה-53 שלו בהפועל חיפה. חסרים לו שישה שערים כדי לעבור את בני אלון ולטפס למקום השלישי בטבלת שיאני ההבקעות בתולדות המועדון.

 

 

חן עזרא: בית"ר ירושלים מציגה את ההתקפה הטובה בתולדותיה וצפויה לשבור את שיא הכיבושים של המועדון לעונה, אלא שדווקא במאני טיים המכונה חורקת. את הוואקום שנוצר בעקבות הפציעות, ההיעדרויות הרבות והירידה ביכולת ממלא בהצלחה רבה חן עזרא (29) שהפך לבאנקר לקראת גמר הגביע. בזמן שהקפטן איתי שכטר יזם שיחה עם אלי אוחנה לפתוח בהרכב ומתחרה עם שלושה שחקנים (עידן ורד, יקוב סילבסטר ואנתוני וארן) על שתי עמדות, עזרא הוא שחקן ההתקפה היחידי שזכה לשינה רגועה במלון הירושלמי לקראת המשחק.

 

הוא נחשב לדמות מופנמת וסגורה, אבל אהוד מאוד על ידי השחקנים. מקורב מאוד לשכטר, עימו חגג בהילולה  בקבר שמעון בר־יוחאי, אולי כדי לקבל ברכה לקראת גמר הגביע השני שלו בשלוש השנים האחרונות. לפני שנתיים היה עזרא במצב דומה. הוא ומכבי חיפה הגיעו לגמר אחרי תבוסה בליגה וזכו בגביע על חשבון מכבי ת"א, כאשר עזרא כבש את שער הניצחון. הקשר מגיע, כאמור, בכושר נפלא.

 

חן עזרא בית
חן עזרא בכושר טוב(צילום: אבי רוקח)

 

אחרי שכבש ארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים. הוא מאוד אוהב לפגוש את הפועל חיפה – מולה הרשית העונה פעמיים. המאזן הכללי שלו עומד על עשרה שערים (צמד מול ושאש במוקדמות הליגה האירופית) וארבעה בישולים. מבחינה התקפית זו העונה הטובה של עזרא בחמש השנים האחרונות.

 

ציפיות בתחילת העונה

בן בסט: בהפועל חיפה אמנם בנו על השערים שלו, אבל לא ציפו שיהיה שחקן כל כך דומיננטי. מלבד התרומה ההתקפית במאני־טיים, שבזכותה הפועל חיפה

נמצאת איפה שהיא, הפך בן בסט למנהיג של הקבוצה. הוא עושה הגנה, יורד לגליצ'ים, מחלק הוראות, מטריף את הקהל, משמש דוגמה עבור הצעירים ועורך שיחות מוטיבציה עם שחקנים. קפטן אמיתי.

 

חן עזרא: ספק אם מישהו העריך לפני פתיחת העונה שעזרא יגיע לשלב הזה במעמד של השחקן החשוב בבית"ר. הקשר נחת בבית וגן בינואר שעבר אחרי חצי

שנה לא מוצלחת בהפועל ת"א, בה הבקיע שלושה שערים ושוחרר בשל הפירוק. אחרי שסבל מחוסר יציבות במהלך רוב הקריירה, בשנים האחרונות הוא מתעלה דווקא בישורת האחרונה. בתחילת העונה נראה היה שעזרא יהיה לא יותר משחקן רוטציה, אבל בפועל הוא פתח ב-26 משחקים והפך לשחקן משמעותי

בהרכב.

 

מנהיג וסקורר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מנהיג וסקורר(צילום: עוז מועלם)

 

יחסים עם המאמן

בן בסט: בהפועל חיפה מספרים שניר קלינגר הוא האחראי להחתמתו של בן בסט, לאחר שהשניים קיימו ביניהם מספר שיחות. בתקופה בה מעמדו של החלוץ היה בשפל, המאמן שיכנע את הבעלים יואב כץ לתת לו צ'אנס, ובן־בסט קיבל חוזה נדיב מאוד במונחי הפועל חיפה – 200 אלף דולר בעונה. מאז, השחקן מחויב מאוד למאמנו ונדמה שמדובר באחד הרומנים המוצלחים בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות.

 

עזרא: אין לו עדיין את המעמד של שכטר או של ורד והוא לא נחשב לכוכב, על המגרש ובחדר ההלבשה, אבל קצב ההבקעה והדומיננטיות שלו בתקופה האחרונה הפכו אותו לשחקן עליו בן־זקן סומך הכי הרבה.

 

 

ניר קלינגר במשחק (צילום: ראובן שוורץ)
ניר קלינגר. אוהב את בן בסט מאוד(צילום: ראובן שוורץ)

 

איפה יהיה בעונה הבאה?

בן בסט: כץ כבר הכריז שהוא מתכוון להאריך את חוזהו של בן־בסט בשנתיים נוספות ובהמשך להציע לו תפקיד מקצועי. אם לא יקרה משהו דרמטי, החלוץ

ילבש אדום גם בעונה הבאה. והאמת, אין סיבה שלא. בן־בסט בנה את ביתו בקריות, עתידו הכלכלי, לפחות בשנים הקרובות, מובטח – והוא נהנה

ממעמד של כוכב.

 

עזרא: לאלי טביב ישנה אופציה על עזרא לקראת העונה הבאה, אולם מאחר שמדובר בחוזה של 230 אלף דולר – סכומים שהבעלים לא משלם בדרך כלל, בטח

לא לישראלים – בסוף השבוע צפויה פגישה מכרעת בנושא. בית"ר תציע חוזה צנוע יותר, לשנתיים, ולמרות שמכבי נתניה והפועל באר שבע מגלות בו עניין, ההערכה היא שימשיך בבית וגן.

 

 

אלי טביב. מה הוא יציע לעזרא? (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
אלי טביב. מה הוא יציע לעזרא?(צילום: אבי רוקח)

 

חשיבות בגמר הגביע

בן בסט: אם יש שחקן שמדיר שינה מעיניו של בני בן זקן, הרי זה בן בסט. בכושרו הנוכחי, עם הניסיון, ובעיקר בזכות השערים המכריעים שכבש העונה – להגנה הבינונית של בית"ר תהיה הרבה עבודה. עצם נוכחותו על המגרש יכולה לסייע לשחקנים כמו מקסים פלקושצ'נקו להתגבר על ההתרגשות מגודל המעמד, והעובדה שזו יכולה להיות ההזדמנות האחרונה של בן בסט להיות שותף לחוויה כזו תגרום לו לעלות למגרש עם אש בעיניים.

 

עזרא: שני שעריו העונה בליגה מול הפועל חיפה, כושר ההבקעה הנוכחי שלו והמשבר שפוקד את החברים להתקפה הופכים את עזרא לדמות המרכזית בעלילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים