שתף קטע נבחר

צדק ועזרא כבשו, 1:4 קל לבאר שבע על פלורה טאלין

האלופה טיילה באסטוניה במשחק הראשון במוקדמות ליגת האלופות, גם ללא ווקאמה ואוגו. הבלם כבש בפנדל וגם גרם לפנדל במשחק החזרה שלו אחרי ההשעיה, הקשר שהצטרף מבית"ר הבקיע בהופעת הבכורה. גם בן שהר וחנן ממן הבקיעו והקבוצה של ברק בכר בדרך למפגש עם דינמו זאגרב בסיבוב השני

הפועל באר שבע נראית בדרך הבטוחה לסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות. אלופת המדינה טיילה במשחק חוץ מול אלופת אסטוניה, פלורה טאלין, וניצחה 1:4 במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון. משחק הגומלין יתקיים בעוד שבוע (שלישי הבא, 20:00) באצטדיון טוטו-טרנר. בסיבוב הבא מחכה לבאר שבע משוכה גבוהה בהרבה בדמות אלופת קרואטיה, דינמו זאגרב. לאחר מכן מחכות לקבוצה שתרצה לעלות לשלב הבתים עוד שתי יריבות בדרך.

 

בן שהר כבש ראשון בדקה ה-18, מבישול של מאור מליקסון. שיר צדק, שחזר ופתח בהרכב אחרי שריצה את עונש השעיה שהוטל עליו בעקבות פרשת החומר האסור, הכפיל את התוצאה בפנדל בדקה ה-36 אחרי נגיעת יד של שחקן מקומי ברחבה.

 

בן שהר. המסע לליגת האלופות התחיל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
בן שהר. המסע לליגת האלופות התחיל(צילום: אורן אהרוני)

 

חנן ממן נגח פנימה (52) אחרי הגבהה של בן ביטון. שריקה לעבירה של צדק ברחבה הובילה לפנדל אסטוני, שאותו ניצל ראונו סאפינן כדי לצמצם ל-3:1 בדקה ה-73. חן עזרא, שהצטרף לאלופה מבית"ר ירושלים ועלה בהרכב להופעת בכורה, הפציץ לרשת (85) אחרי עוד בישול של מליקסון.

 

מי שלא עמדו לרשותו של בכר הם ג'ון אוגו שרק חזר מהמונדיאל, טוני ווקאמה, חאתם אלחמיד וגיא מלמד הפצועים, ומיגל ויטור שהוקפא בעקבות החתמתו של ז'וליאן סטו. גם המגן הצרפתי עדיין לא נכלל בסגל. למעשה, אלופת המדינה עלתה בהרכב ישראלי לגמרי, ללא זרים. דודו גורש הוותיק הוצב בין הקורות, יאניס אנסטיס שנרכש בקיץ נשאר בינתיים על הספסל. גיא חיימוב, שנפגע מהחתמת השוער הזר ולא צפוי להישאר, נותר מחוץ לסגל של באר שבע.

 

פלורה טאלין מדורגת במקום השני לאחר 18 מחזורים בליגה האסטונית, שלא נמצאת בפגרה, ורחוקה שתי נקודות מהראשונה נומה קאליו. הקבוצה האסטונית החלשה לא ממש הצליחה לאתגר את שחקניו של ברק בכר, ששלטו בהתמודדות מהפתיחה.

 

ברק בכר (צילום: ראובן שוורץ)
ברק בכר. הרכב ישראלי לחלוטין(צילום: ראובן שוורץ)

 

מדובר בניסיון השלישי ברציפות של באר שבע להעפיל לשלב הבתים של המפעל היוקרתי. בעונת 2016/17 היא הדהימה את אולימפיאקוס אבל הודחה על ידי סלטיק, ובעונה שלאחר מכן עברה את הונבד ולודוגורץ אך הפסידה בפלייאוף למאריבור.

 

צדק: "כיף לחזור, חיכיתי הרבה זמן" 

שיר צדק: "התרגשתי קצת. חיכיתי יותר למשחק מאשר לפנדל. אני כבר חושב קדימה למשחק הבא - לקהל, למגרש ולדשא שאני מכיר באצטדיון טרנר. כיף לחזור, חיכיתי הרבה זמן, זה מאוד מרגש. שמח שידענו לשים את הכל בצד ולעשות את העבודה. התכוננו טוב למשחק הזה. נעבוד על הדברים שרוצים לשפר וניכנס לכושר. ידעתי שאבעט את הפנדל, יש לנו רשימה מסודרת לפני המשחק. הרגשתי טוב, רציתי לבעוט ואני שמח שזה עזר לקבוצה. יש הרבה דברים שצריך לשפר, נעבוד עליהם באימונים. יש אווירה טובה, בסיס טוב וחבר'ה טובים שרוצים לעבוד. הרגשנו טיפה עייפות לקראת הסוף, דברים מקצועיים נשאיר לברק. יש אווירה טובה וזה הבסיס הכי טוב".

 

ברק בכר: "אני חושב שהחוכמה היא לעשות את המשחק טוב. באנו מאוד מוכנים. ידענו מה אנחנו צריכים לעשות. הבאנו את האימונים למשחק. אני חושב שאפשר לעשות דברים יותר טוב ונצטרך לשפר את זה למשחקים הבאים. גרמנו ליריבה להיראות לא טוב. למרות שזו תחילת עונה, יש דברים שצריך להקפיד ולעשות בצורה טובה יותר. נדאג לעשות את זה".

 

בכר המשיך: "בכדורגל הכל יכול להיות. ברור שיש לנו מקדמה, אבל נעלה בהרכב הכי חזק בשבוע הבא כדי לעשות משחק טוב. כל משחק לגופו ונצטרך לעשות התאמות ליריבה. יש שחקנים שיחזרו ויחלימו. רוצים לעשות את העבודה, לנצח מול הקהל שלנו בטרנר ורק אחר כך נתכונן לשלב הבא נגד דינמו זאגרב. זה נחמד הרכב כחול-לבן. אנחנו קבוצה ישראלית, יש הרבה ישראלים טובים וכמובן שבהמשך נצטרך את הזרים שלנו".

 

על צדק הוסיף: "אחרי הרבה זמן שהוא לא שיחק זה לא קל. רואים כמה הוא מנסה לחזור לעצמו. לאט לאט הוא גם יחזור לעצמו. הוא נתן משחק טוב. אין ספק שהוא יעזור לנו על המגרש ובחדר ההלבשה".

 

מהלך המשחק 

דקה שמינית: חנן ממן ניסה לאיים על השער, ברגל ימין מרחוק. הכדור עף מחוץ לרחבה.

 

18': שער! 0:1 להפועל באר שבע. חנן ממן העביר כדור מצוין לעבר מאור מליקסון, הקשר מסר למרכז הרחבה ובן שהר כבש.

דודו גורש. פתח בין הקורות (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
דודו גורש. פתח בין הקורות(צילום: אורן אהרוני)

 

25': ניסיון ראשון של האסטונים: ראונו סאפינן ניסה לסובב את הכדור לשער, אבל פספס את המסגרת.

 

29': לואי טהא הצטרף להתקפה ומסר מצוין לעבר בן שהר, אבל החלוץ החמיץ.

 

36': שער בפנדל! 0:2 לבאר שבע. השופט שרק לנגיעת יד של ג'וזף סליסטה ברחבה. שיר צדק, במשחק החזרה שלו אחרי שישב בחוץ תשעה חודשים, הקפיץ פנימה את הכדור מהנקודה הלבנה.

 

שחקני הפועל באר שבע חוגגים (צילום: עוז מועלם)
מליקסון, איינבינדר וממן. טיול באסטוניה(צילום: עוז מועלם)

 

51': מצב מסוכן של טאלין. אלכסנדר דמיטרייב בעט לעבר השער אחרי שגורש איגרף את הכדור. זה הסתיים בכדור קרן של האסטונים.

 

52': שער! 0:3 לבאר שבע. האלופה הישראלית ממשיכה לטייל. בן ביטון הגביה לרחבה, חנן ממן נשאר פנוי לגמרי ונגח למסגרת. השוער מאיט טום הדף חלש פנימה.

 

56': הזדמנות נדירה לפלורה. ראונו אליקו נגח בעוצמה לכיוון השער, אבל דודו גורש הצליח להדוף.

 

שיר צדק. כבש בפנדל וגם גרם לפנדל (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
שיר צדק. כבש בפנדל וגם גרם לפנדל(צילום: עוז מועלם)

 

73': שער בפנדל! 3:1. שיר צדק דחף מעט את ראונו אליקו ברחבה וגרם לפנדל מיותר. ראונו סאפינן בעט מצוין מהנקודה הלבנה וצימק.

 

79': מאור מליקסון השתחרר לבעיטה אבל החמיץ את המסגרת.

 

85': שער! 1:4 לבאר שבע. חן עזרא הפציץ לרשת והבקיע שער בכורה במדי הפועל באר שבע. מאור מליקסון שוב על תקן המבשל.

 

הרכבים

פלורה טאלין: מאיט טום; גרט קאמס, מאדיס וימאן, יורגן לורנז, ג'וזף סליסטה (קווין אלו, 57); אלכסנדר דמיטרייב, מיכאל אינסאלו, ראונו אליקו, זקריה בגלרישווילי (מרקוס פום, 71), פרנק ליבאק (מקסים גוסב, 66); ראונו סאפינן.

 

הפועל באר שבע: דודו גורש; בן ביטון, שיר צדק, לואי טהא, אורן ביטון; חן עזרא, דן איינבינדר, מרואן קבהא (וובה בראון, 48), חנן ממן (ניב זריהן, 61), מאור מליקסון; בן שהר (תומאש פקהארט, 79).


פורסם לראשונה 10/07/2018 17:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
שיר צדק
צילום: אורן אהרוני
מומלצים