שתף קטע נבחר

צ'יז'יק הציג מועמדות ליו"ר ההתאחדות, המרכזים התעלמו

מנכ"ל מכבי חיפה לשעבר הודיע כי בכוונתו להתמודד על התפקיד, אך ראשי מכבי והפועל הנחו את הקבוצות לתמוך בזוארץ. מנכ"ל מכבי נאור גלילי: "היה קונצנזוס סביב שינו". מנכ"ל הפועל יורם אורנשטיין: "אף אחד לא דיבר איתי"

"קומבינת זוארץ" ממשיכה לשבור שיאים. איתמר צ'יז'יק, ששימש כמנכ"ל מכבי חיפה במשך ‭ 14‬ שנים, הציג בחודש שעבר לראשי הפועל ומכבי את מועמדותו לתפקיד יו"ר ההתאחדות, אך בשני מרכזי הספורט לא התייחסו לפנייתו ושלחו לנציגי הקבוצות טופסי תמיכה במשה (שינו) זוארץ בלבד.

 

צ'יז'יק, מהדמויות הבולטות בכדורגל הישראלי בשנים היותר מוצלחות של מכבי חיפה, קיבל את ההחלטה בחודש שעבר, לאחר שוועדת הכשירות פסלה את מועמדותו של זוארץ. במכתב ששיגר ליושבי ראש המרכזים פרוספר בן-חמו (הפועל) ויורם אייל (מכבי) ולמנכ"לים יורם אורנשטיין ונאור גלילי, הסביר צ'יז'יק כי החליט להציג את מועמדותו לתפקיד לאחר פניות שקיבל ממספר גורמים.

איתמר צ'יזיק עם יעקב שחר (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
איתמר צ'יזיק עם יעקב שחר(צילום: אביהו שפירא)

 

מנכ"ל מכבי חיפה לשעבר גם פירט את כישוריו הניהוליים, ניסיונו הרב בענף, פעילותו העשירה והממושכת לצד יעקב שחר, מעורבותו בהקמה ובתכנון של אצטדיון סמי עופר וקשריו הענפים עם אופ"א. בנוסף הזכיר את עיקרי תוכניתו להבראת הכדורגל הישראלי, אך למרות שהמכתב נשלח בתחילת החודש שעבר, הוא לא זכה להתייחסות כלשהי.

 

מה שצ'יז'יק לא ידע הוא שעסקני ההתאחדות כבר מצאו מסלול עוקף לוועדת הכשירות, ושפעילי המרכזים בהתאחדות מיהרו לכנס את האסיפה הכללית ולבטל את סעיף הזיקה בתקנון. יותר מכך, בשבוע שעבר הופתע צ'יז'יק לגלות שראשי קבוצות קיבלו מהמרכזים טופסי תמיכה במועמדות ליו"ר ההתאחדות, עם הנחיה ברורה במי לתמוך – שינו זוארץ.

 

שינו זוארץ התאחדות לכדורגל (צילום: ראובן שוורץ)
שינו זוארץ. המועמד המועדף על המרכזים(צילום: ראובן שוורץ)

 

ראשי קבוצות המסונפות לשני המרכזים אישרו את הדברים. כמה מראשי המועדונים אמרו שכלל לא ידעו על מועמדותו של צ’יז’יק, ושדווקא היו מעדיפים אותו על פני זוארץ. צ'יז’יק הסתפק בתגובה קצרה: "בשלב זה לא מעוניין לדבר על הנושא". "צ'יז’יק ביקש פגישה", אישר אתמול מנכ"ל מרכז מכבי נאור גלילי, "אבל ברגע שמכבי ישראל הודיעו שזוארץ הוא המועמד שלהם הפגישה התייתרה".

 

למה לא איפשרתם לנציגי הקבוצות לבחור בין שניהם?

"מרכז הפועל הם הרוב וההחלטה בסופו של דבר היא שלהם. אנחנו ממליצים בלבד. היה קונצנזוס סביב שינו, אז לא היה טעם להודיע על עוד מועמד".

דיברת עם אורנשטיין על המועמדות של צ'יז'יק?

"כן, הוא שמע ממני שהציעו את צ'יז'יק להיות מועמד".

מנכ"ל הפועל יורם אורנשטיין, למה התעלמתם מהפנייה של צ'יז'יק?

"איתמר צ'יז'יק לא פנה אליי. אף אחד לא דיבר איתי".

 

על מועמד מוסכם ראשי המרכזים הצליחו לתאם עמדות, על התגובה לא ממש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
איתמר צ'יזיק
צילום: אביהו שפירא
מומלצים