שתף קטע נבחר

נדחו לפחות בחודשיים הבחירות ליו"ר ההתאחדות

בעקבות עתירת ערן פרלמן, בית הדין העליון של ההתאחדות החליט לדחות את הבחירות בנימוק שהתקנון מחייב מרחק של 60 יום ממועד הגשת המועמדות. "אל לנו להסתפק בהצהרה בלבד, אלא להורות באופן אופרטיבי על הדחייה. ההחלטה של האסיפה הייתה פסולה ובלתי תקינה"

שמח בהתאחדות לכדורגל. הבחירות לתפקיד יו"ר ההתאחדות שהיו אמורות להתקיים ב-30 ביולי, נדחו על ידי בית הדין העליון בחודשיים.

 

בפסק הדין מותח אב בית הדין, פרופ' מיגל דויטש, ביקורת קשה על המועד החדש שקבעה האסיפה הכללית של ההתאחדות לגבי הגשת המועמדות לתפקיד היו"ר. "ההחלטה הנדונה של האסיפה הכללית והיישום שלה על ידי הנהלת ההתאחדות הם פסולים ובלתי תקינים", כתב דויטש.

 

שינו זוארץ התאחדות לכדורגל (צילום: ראובן שוורץ)
שינו זוארץ עדיין בטוח שייבחר(צילום: ראובן שוורץ)

 

"הקביעה כי המועד האחרון להגשת מועמדויות יהיה ה-23.7.18 כשישה ימים בלבד לפני הבחירות עצמן, נוגדת בעליל את תקנון היסוד אשר דורש כי מועמדויות תוגשנה לא יאוחר מ-60 ימים (ההדגשה במקור) טרם המועד שנקבע לבחירות".

 

משמעות דחיית הבחירות היא שלא ניתן יהיה לקבל החלטות מהותית בתקופה הקרובה, בין השאר מינוי מאמן חדש לנבחרת הבוגרת של ישראל, סמוך מאוד למשחק מול אלבניה בליגת האומות של אופ”א. על אף ההחלטה, המועמד המוביל לתפקיד, שינו זוארץ, בטוח בבחירתו.

 

חברי בית הדין ציינו בהחלטה: "בנסיבות שנוצרו, קיום הבחירות במועד זה אינו תקין ונוגד את תקנון היסוד, לפיו המועמדות של יו"ר ההנהלה תוגש לפחות 60 ימים לפני ישיבת האסיפה הכללית שבה נבחרת ההנהלה".

 

שינו זוארץ ועמוס לוזון (צילום: עוז מועלם)
זוארץ ועמוס לוזון. בינתיים נדחה על בסיס סעיף טכני(צילום: עוז מועלם)

 

הדיינים ציינו במפורש כי מדובר בסיטואציה מיוחדת, בה הם חייבים לנקוט עמדה אקטיבית ולא רק לחוות את דעתם או להמליץ: "אין על בית הדין להסתפק בהצהרה בלבד (אף כי יש להניח שתכובד), אלא עליו להורות באופן אופרטיבי על דחיית מועד הבחירות. המשמעות היא קיום הליך בחירות חדש, אשר יתנהל על פי הכללים החדשים בחוקת היסוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים