שתף קטע נבחר

יו"ר ועדת הכשירות התפטרה

השופטת בדימוס אסתר דודקביץ', שעמדה בראש הוועדה שפסלה את מועמדותו של שינו זוארץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות, ביקשה לסיים את תפקידה: "בנסיבות אלו נראה לי שתרומתי לוועדה כשופטת בדימוס הצטמצמה עד כי אין בה ממש כמעט". הנהלת ההתאחדות תקבע מועד חדש להגשת מועמדות

יושבת ראש ועדת הכשירות של ההתאחדות לכדורגל, השופטת בדימוס אסתר דודקביץ', ביקשה לסיים את תפקידה. השופטת דודקביץ' עמדה בראש הוועדה שקבעה כי שינו זוארץ לא יוכל להתמודד לתפקיד היו"ר בגלל סעיף הזיקה. אותו סעיף בוטל בינתיים וזו גם הסיבה שהיו"ר החליטה לפנות את מקומה.

 

לאחר החלטתה ציינה במכתב: "ב-4.6 פסלה הוועדה שברשותי את מועמדותו של שינו זוארץ. בעקבות החלטת הוועדה נערכה אסיפה כללית ב-8.7 שבה תוקן התקנון, ולפיו המועמד להתחייב כי ישמור בעתיד על הקוד להגינות והגינות ספורטיבית. נוסח התיקון קיבל גם את אישורו של רשם העמותות. יצויין כי בתקנון קיימת דרישה לבחון ניגוד עניינים של המועמד או אם הייתה לו בשנתיים שקדמו למועד הגשת המועמדות זיקה לאחת מקבוצות הליגה המקצועניות, לכן זוארץ גם נפסל על ידי דודקביץ'".

 

שינו זוארץ התאחדות לכדורגל (צילום: ראובן שוורץ)
שינו זוארץ. המועמד המוביל לתפקיד היו"ר(צילום: ראובן שוורץ)

 

השופטת המשיכה במכתבה: "הוועדה לבחינת כשירות המועמדים צריכה לקבל התחייבות מהמועמד לשמור על כללי האתיקה בעתיד, הא ותו לא. בנסיבות אלו נראה לי שתרומתי לוועדה כשופטת בדימוס הצטמצמה עד כי אין בה ממש כמעט. אי לכך אבקש להתפטר מכהונתי כיושבת ראש הוועדה".

 

בעקבות החלטת בית הדין העליון אתמול (שני) לדחות בחודשיים את הבחירות לתפקיד היושב ראש, תתכנס ביום חמישי הנהלת ההתאחדות כדי לקבוע מועד חדש להגשת מועמדות לתפקיד, בהתאם להנחיות בית הדין. החלטת בית הדין התקבלה בעקבות עתירה שהגיש ערן פרלמן, שמעוניין לרוץ בעצמו לתפקיד.

 

הבחירות החדשות צפויות להתקיים בסוף חודש ספטמבר ומשמעות הדחייה היא שלא ניתן יהיה לקבל החלטות מהותיות בתקופה הקרובה,

כולל מינוי מאמן חדש לנבחרת הבוגרת. במועד החדש ייערכו גם בחירות להנהלת ההתאחדות. נוסף על כך, תדון ההנהלה במינוי יושב ראש ועדת הכשירות. האסיפה הכללית השנתית של ההתאחדות תתקיים כמתוכנן ב-30 ביולי - אך ללא בחירות להנהלה ולוועדת הביקורת, זאת בהתאם להחלטת בית הדין העליון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
שינו זוארץ
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים