שתף קטע נבחר

יו"ר המינהלת: "ה-VAR ישולב כבר מהפלייאוף הקרוב"

הנהלת המינהלת ממליצה באופן רשמי לדירקטוריון לאמץ את ה-VAR בישראל. ארז כלפון: "בכדורגל הצדק חייב להיעשות ולהיראות. הגורמים השונים יירתמו למהלך כדי שזה יקרה כבר בעונה הקרובה"

ועדת ההנהלה של מינהלת הליגות החליטה להמליץ לדירקטוריון המינהלת לאמץ את שופטי העזר הטלוויזיוניים (VAR) בישראל. ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות, הסביר היום (חמישי): "בכדורגל הצדק חייב להיעשות ולהיראות. הליגה הישראלית משמשת זה זמן ככר פעולה לחברות הייטק וסטארט-אפ ישראליות וכליגה טכנולוגית, היה חשוב לנו לשלב את שופטי הווידאו, אחרי ההצלחה הכבירה לה זכה הניסוי במונדיאל האחרון".

 

כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, הכוונה היא להשתמש ב-VAR בליגת העל כבר מהעונה הקרובה. "המינהלת, ההתאחדות לכדורגל, איגוד השופטים והקבוצות יירתמו למהלך כדי שהטכנולוגיה בהסכמת השופטים תאושר עוד במהלך העונה הנוכחית, כך ששופטי העזר ישולבו כבר במשחקי הפלייאוף השנה", ציין כלפון.


שופט VAR צרפת אוסטרליה מונדיאל (צילום: gettyimages)
ה-VAR בגביע העולם ברוסיה. בדרך לישראל(צילום: gettyimages)

 

בהודעת המינהלת צוין כי לפי נתונים שנאספו מליגות בעולם שופט אנושי טועה טעות קריטית פעם בשלושה משחקים בממוצע. בליגה הישראלית יש 240 משחקים בעונה, והמשמעות היא כ-80 טעויות בעונה. שופט הטלוויזיה מקטין פי שישה את הטעויות הקריטיות, לטעות אחת בכל 19 משחקים (כ-13 טעויות בעונה במקום 80). השימוש בשופט וידאו (VAR) מקטין בכ-22 אחוז את מספר הכרטיסים האדומים והצהובים, מצמצם את התחזויות השחקנים ואת הוויכוחים עם השופט.

 

ליגות אירופיות רבות החלו להשתמש ב-VAR, בהן הליגה הספרדית, הליגה הגרמנית, הליגה האיטלקית, הליגה הבלגית והליגה הפורטוגלית. כמו כן נעשה שימוש בשופטי וידאו בגביע האנגלי, ובעקבות המונדיאל ליגות רבות נוספות נמצאות בתהליך הטמעה.

 

חדר בקרה (צילום: MCT)
חדר בקרה של ה-VAR במונדיאל(צילום: MCT)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים