שתף קטע נבחר

איביץ': "אם קיארטנסון יישאר הוא יילחם על מקומו"

מאמן מכבי תל אביב התייחס אחרי ה-1:2 על פיוניק והעלייה לפלייאוף הליגה האירופית למצבו של החלוץ האיסלנדי, שביקש לעזוב בהשאלה ובינתיים נשאר בקבוצה: "הוא פה והוא עובד קשה. השער שספגנו גרם לנו לאבד שליטה". איתי שכטר קיבל מחמאות: "אחד מהחלוצים הטובים בישראל"

מכבי תל אביב אמנם נשארה הנציגה הישראלית היחידה באירופה אחרי שעלתה לפלייאוף הליגה האירופית בזכות ה-1:2 על פיוניק, אבל במועדון מודעים ליכולת החלשה לקראת המשחק הראשון מול סרפסבורג בנורבגיה על הכרטיס לשלב הבתים של המפעל.

 


 

רוב הביקורת הופנתה לעבר וידאר קיארטנסון, שחזר להרכב של ולדימיר איביץ' והוחלף עם סיום המחצית הראשונה, כשהארמנים עוד הובילו 0:1. כפי שפורסם ב-ynet החלוץ האיסלנדי, שמרוויח מיליון דולר לעונה, שיתף את חבריו בכך שהוא צפוי לעזוב עד לסיום מועד ההעברות. בינתיים הבקשה שלו לעבור בהשאלה לאחת מקבוצות הליגה השנייה באנגליה (ק.פ.ר, מידלסברו ו-ווסט ברומיץ') לא אושרה.

 

וידאר קיארטנסון (צילום: EPA)
וידאר קיארטנסון. יילך או יישאר?(צילום: EPA)

 

במכבי תל אביב היו מעדיפים למכור אותו, מהלך שהיה יכול לעזור לה להשלים העברות חדשות, אבל לפחות כרגע אין עליו הצעות גבוהות מדי - כמו גם במקרה של השוער פרדראג ראיקוביץ'. "הוא עושה טובה שהוא משחק פה", אמר אחד השחקנים, ואיביץ' הסביר: "קיארטנסון הוא שחקן שלנו. הוא פה ועובד קשה. בכדורגל אתה לא יכול לדעת, זה עסק. אם הוא יישאר הוא יילחם על המקום שלו". בקבוצה יחכו לראות אם קיארטנסון יעזוב - ואז יחליטו איך לפעול בנוגע לרכש.

 

סרפסבורג הנורבגית ניצחה 0:1 בקרואטיה את רייקה משער של פטריק מורטנסן בדקה ה-83. מדובר בקבוצה שעלתה לליגה הבכירה בנורבגיה רק בשנה שעברה, סיימה את העונה במקום השלישי והפסידה בגמר הגביע לליסטרום. כרגע היא מדורגת במקום החמישי בליגה, מרחק שש נקודות מהמוליכה בראן. הנורבגים הספיקו לעבור את IBV האיסלנדית (0:6 בסיכום שני המשחקים), את סנט גאלן השווייצרית (2:2) ואתמול את רייקה (1:2), והם בפורמה מצוינת. מכבי תל אביב תתארח באצטדיון של 6,800 מקוומות בלבד.

 

איתי שכטר (צילום: עוז מועלם)
איתי שכטר. קיבל מחמאות(צילום: עוז מועלם)

 

מכבי, שתארח את משחק הדרבי בראשון (21:00) בחצי גמר גביע הטוטו, הקצתה לאוהדי הפועל 1,300 מקומות ישיבה. היא תעלה למשחק בהרכב משני כדי לשמור כוחות לקראת המשחק בחמישי. "אנחנו רק בתחילת הדרך ויודעים מה צריך לשפר", אמר איביץ'. "אין לנו יותר מדי זמן כי יש לנו משחקים כבר בראשון ובחמישי. אנחנו בדרך טובה".

 

"לפעמים הדברים הכי פשוטים לעשות הם הכי קשים, ויגיעו דרך אימונים או משחקי הליגה", הוסיף הסרבי. "איבדנו מעט ביטחון וזה משהו שאנחנו צריכים לשפר. אנחנו צריכים להמשיך לשחק את המשחק שלנו, על זה אנחנו עובדים. עשינו את זה במחצית השנייה, יצרנו הרבה מצבים, הבקענו ואני חושב שהמשחק הזה היה יכול להיות גמור כבר בירבאן - כי היו לנו מצבים גם שם שלא ניצלנו. השער שספגנו גרם לנו לאבד שליטה על המשחק לכמה דקות, כי ניסינו לכבוש מהר בלי ארגון. מול קבוצה שמתגוננת, לא קל להבקיע וחייבים להיות סבלנים".

 

איביץ' מאוכזב (צילום: ראובן שוורץ)
איביץ'. "לפעמים הדברים הכי פשוטים לעשות הם הכי קשים"(צילום: ראובן שוורץ)

 

במועדון החמיאו בעיקר לאיתי שכטר, שנכנס כמחליף והצליח לשנות את המשחק. איביץ' אמר עליו: "שכטר הוא אחד מהחלוצים הטובים בישראל. הוא מקצוען. אם הוא לא משחק זה לא אומר שאני לא חושב עליו, יש לי עוד שני חלוצים. החלטתי לשחק עם חלוץ אחד, אחרים לא יכולים לפתוח. אנחנו בינתיים משחקים רק באירופה ובגביע הטוטו. אלירן עטר? אני מנסה להשתמש בצורה הטובה ביותר בכל שחקן בקבוצה. צ'יקו אופואדו? בכל יום הוא טוב יותר, הגיע לפני כחודש והייתה לו פציעה עוד מהשנה שעברה. עכשיו הוא ב-80-70 אחוזים מהכושר שלו ויוכל לשחק במשחק הבא". 

 

על כך שמכבי תל אביב היא הנציגה האחרונה של הכדורגל הישראלי באירופה אמר איביץ': "עדיף לכדורגל הישראלי שיהיו עוד קבוצות באירופה. עבורי, אני מאחל לכל המועדונים לשחק באירופה כי זה משהו שטוב למדינה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
ולדימיר איביץ'
צילום: עוז מועלם
מומלצים