שתף קטע נבחר

כל אחד נהיה מאמן: טיפים לבחירת שחקנים בליגת החלומות

מתי לבצע חילופים, איך לזהות מציאות, ובאיזו עמדה הכי כדאי להשקיע. 8 טיפים לבניית נבחרת מנצחת בליגת החלומות של ynet. הפרס הראשון בכל מחזור: טלוויזיה לנקו 50 אינץ'. הפרס הגדול בסיום העונה: סיטרואן C1

אנחנו כבר לא רואים כדורגל כמו פעם. הרשתות החברתיות, הסטטיסטיקה, הטלפון – כל אלה שינו את חוויית הצפייה. אנחנו גם לא מחכים לכדורגל כמו פעם. בעבר, לפחות בכל מה שקשור לליגה הישראלית, אוהד היה מצפה בעיקר למשחק הקבוצה שלו, אבל היום, בעולם הפנטזי, כל משחק חשוב ולא רק לטבלה האמיתית, של ליגת העל, אלא גם לטבלת המשחק בין חברים.

 


 

העונה מגיע שדרוג נוסף, כשלראשונה בישראל יש משחק רשמי מעבר למשחקי הכדורגל הרגילים. ליגת החלומות של ynet, המשחק הרשמי של ליגת העל, יוצאת לדרך בשבת בשיתוף עם מינהלת הליגה, Real Manager ו"סופרגול".

 

ליגת החלומות של ynet: חיימוב מהמר על רוקאביציה 

 

ליגת החלומות של ynet (צילום: מינהלת הליגות)
(צילום: מינהלת הליגות)

 

במשפט אחד: מקבלים תקציב דמיוני של 120 מיליון שקל, מרכיבים נבחרת מתוך כלל שחקני ליגת העל, ומקבלים ניקוד לפי הביצועים שלהם במגרש (שער, בישול וכו'). כל אחד יכול להיות מאמן, להרכיב נבחרת, לזכות מדי מחזור בטלוויזיה לנקו 50 אינץ', ולהתקרב לפרס הענק בסיום העונה – מכונית סיטרואן C1

חדשה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבנות נבחרת מנצחת.

 

תמיד תתחשבו ביריבה

בליגת החלומות אפשר לבצע חילופים ללא הגבלה בין מחזור למחזור. יש יתרון לבחירת שחקנים מצליחים בשלב מוקדם, ועל כך בהמשך, אבל מספר החילופים אינו מוגבל וחשוב לזכור זאת. בעצם, לפני כל מחזור ניתן לבחור את השחקנים שיתמודדו מול היריבות החלשות ביותר, וזה מומלץ בעיקר עבור שחקני הגנה. חושבים שחדרה לא מסוגלת לכבוש? אז חובה לבחור שלושה שחקנים (המקסימום האפשרי) מהקבוצה שתפגוש אותה. במחזור הראשון זו הפועל ת"א, והרי יש יותר סיכוי שאחמד עאבד, למשל, יבקיע מול חדרה מאשר שניקיטה רוקאביציה יעשה זאת בחוץ נגד מכבי ת"א.

 

אחמד עאבד חוגג (צילום: ראובן שוורץ)
אחמד עאבד. מומלץ נגד חדרה(צילום: ראובן שוורץ)

 

שימו לב לשינויי המחירים

בטח אתם שואלים את עצמכם מה היתרון שמשיג מאמן שלוקח שחקן מצליח לפני אחרים, מה מרוויח מי שמזהה את הכישרון שהולך להתפרץ. התשובה המרכזית היא כסף. בליגת החלומות מחירי השחקנים יכולים לעלות ולרדת, והדבר תלוי בביצועים שלהם על המגרש. בחרת שחקן והמחיר שלו עלה – מצוין, עכשיו גם תקציב הנבחרת שלך גבוה יותר.

 

לא כל הנוצץ זהב. בדרך

כלל, ככל ששחקן משחק בקבוצה טובה יותר, כך גם המחיר שלו יהיה גבוה יותר לעומת שחקן מקביל, כזה שנחשב פחות "כוכב", אבל דווקא הקבוצות הגדולות הן אלה שלפעמים מכניסות אותנו לבעיה, משום שיש בהן רוטציה רחבה יותר. חן עזרא, למשל, הוא שחקן שיכול לספק הרבה נקודות, אבל האם יהיה בכל שבוע בהרכב באר שבע? בכלל לא בטוח.

 

לכן, נסו לבחור שחקנים שכמעט תמיד נמצאים בהרכב הקבוצה שלהם. היוצא מהכלל הוא במקרה שאותה קבוצה מופיעה במשחק הראשון של המחזור, אז – בזמן פרסום ההרכב – עדיין אינכם מוגבלים במספרי החילופים וניתן לבצע שינוי לפי ההרכב האמיתי.

 

מאור מליקסון חוגג (צילום: עוז מועלם)
מאור מליקסון. כוכב מהפועל באר שבע יעלה יותר מכוכבים אחרים(צילום: עוז מועלם)

 

פציעות

להיזהר וגם לנצל. חובה לעקוב אחרי מצב השחקנים ולדעת מי פצוע ומי מושעה. אתם לא רוצים להשקיע בבניית נבחרת ואז לגלות שחוסר תשומת לב גרם לכם להתחיל מחזור עם שחקן אחד פחות. יתרה מכך, בדיקת השחקנים הפצועים והמושעים עוזרת להשיג "מציאות". נניח שמאוויס צ'יבוטה מבני יהודה לא יכול לשחק ובמקומו אמור לפתוח ירדן שועה הצעיר, שהבקיע לא מעט לאחרונה. שועה עולה שלושה מיליון שקל פחות מצ'יבוטה ויכול לספק את הסחורה. ההפרש יעזור לכם במקום אחר במגרש.

 

אלמוג בוזגלו (צילום באדיבות הפועל חיפה)
אלמוג בוזגלו. קרע את הצולבת ולכן כרגע פחות מומלץ לבחור אותו(צילום באדיבות הפועל חיפה)

 

חילוף במהלך מחזור

אז אמרנו להיזהר מפציעות ומרוטציה רחבה מדי, אבל גם טעות ניתנת לתיקון, לפחות פעם בשבוע. גם אחרי שהתחיל המחזור אפשר לעשות חילוף אחד, בחינם, אבל חובה לשים לב שבמקום השחקן עליו אתם מוותרים אפשר להכניס כמחליף רק שחקן באותה עמדה ובאותו מחיר או פחות (ושכמובן עדיין לא שיחק במחזור). זהו כלי שימושי ביותר – רק חובה לשים לב להרכבים כשהם מתפרסמים כשעה לפני כל משחק.

 

קשרים נותנים יותר

דיא סבע היה מלך הפנטזי של העונה שעברה. הסיבה העיקרית היא כמובן שסבע היה מלך השערים, אבל יש גם תוספת: סבע רשום כשחקן קישור, וקשרים מקבלים ניקוד גבוה יותר מחלוצים על כל גול, בישול ועל שער נקי. סבע הוא אחד השחקנים הפופולריים ביותר בליגת החלומות, אבל יש לא מעט קשרים נוספים שיכולים לספק מספרים גבוהים. קחו למשל את מכבי ת"א. אלירן עטר ועומר אצילי משחקים בפועל באותו תפקיד, לצד החלוץ המרכזי, אבל בעוד עטר רשום כחלוץ אצילי הוא קשר ולכן כדאי לבחור בו. בבית"ר אלה יכולים להיות עידן ורד או ערן לוי, אבל קודם נצטרך לראות איך גיא לוזון מסדר את השחקנים על המגרש.

 

עומר אצילי וניקולה סטנקוביץ' (צילום: יאיר שגיא)
עומר אצילי. שער שלו שווה יותר משער של עטר(צילום: יאיר שגיא)

 

שוער מחליף? זה כדאי

בליגת החלומות כל משתתף בוחר הרכב ובין שלושה לחמישה שחקני ספסל,

שנותנים חצי מהניקוד. נסו להשתמש בכל הספסל כיוון שגם שחקנים שלא כובשים או מבשלים מקבלים ניקוד על מרחק הריצה ועל פרמטרים נוספים. ניקוד ניתן גם על הצלות של שוערים, לכן גם שוער מקבוצה קטנה, שבועטים מולו הרבה לשער, יעזור.

 

מצבים נייחים

במונדיאל שלטו בליגת החלומות בועטי מצבים נייחים, וכך יכול להיות גם בליגת העל. לפעמים בועטי פנדלים הם לא שחקני ההתקפה המובילים. רומאריו פירס ממכבי פ"ת, למשל, הבקיע שלושה פנדלים בעונה שעברה. יש שחקני הגנה כמו גבריאל תאמאש מהפועל חיפה שלוקחים בעיטות חופשיות. שערים של שחקני הגנה הם הדבר המשתלם ביותר בליגת החלומות.

 


פורסם לראשונה 23/08/2018 09:37

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים