שתף קטע נבחר

אלישע לוי: "מנור סולומון הוא אחד הטובים ביותר"

מאמן מכבי פ"ת דיבר בתוכנית הספורט של ynet והתייחס לכוכב הצעיר שלו לקראת משחק הנבחרת: "אם אתה עולה עם שחקני הגב, אז מנור בכושר הטוב ביותר"

 

 

אלישע לוי, האם מנור סולומון בשל מספיק כדי להיות שחקן הרכב בנבחרת ישראל?

"כמאמן אתה תמיד נמצא בדילמה אם לשחק עם קו 4 או 5 ומסתכל על מי יש לי בספסל. בנבחרת, יותר מאשר בקבוצה, אתה יכול להתאים את הפורמט והמערך לשחקנים. תלוי במגבלות שלך. אתה צריך להחליט איך אתה פותח: אם אתה עולה עם שחקני הגב, אז מנור בכושר הטוב ביותר, אם אתה מוותר על שחקני הגב, כפי ששמעתי קודם, ומשחק עם שחקנים בחלק הקדמי, אז אתה צריך לשחק שונה. זה חלק מהדילמות של מאמן נבחרת והוא צריך להחליט ולהיערך בהתאם".

 

ערן זהבי היה אצלך החלוץ הראשון. מצד שני יש את מואנס דאבור בליגה האוסטרית ואת תומר חמד באנגליה, אתה חושב שנכון לשים את זהבי מתחת לשני חלוצים או שהוא מבחינתך חלוץ נטו?

"זו גם דילמה שהתחבטתי בה והמאמן החדש יצטרך להחליט. בעיני זהבי הוא חלוץ לכל דבר. הוא יכול לשחק בשפיץ, הוא יכול לשחק מתחת לחלוץ, הוא יכול לבוא מהצד, כמו שגם משתמשים בו בסין, אבל יש לזה השלכות. אם אתה עולה עם זהבי ועוד שני חלוצים קדימה, אתה נשאר חשוף במרכז השדה. אי אפשר לשחק עם כולם, יש מקום רק לאחד".

 

מנור סולומון אחרי שכבש (צילום: ראובן שוורץ)
מנור סולומון(צילום: ראובן שוורץ)

 

כשקלרנס סיידורף מונה למאמן נבחרת קמרון, הוא החליט ששחקנים שמשחקים בליגה הסינית לא ישחקו אצלו. הרמה שם חלשה מדי, מבחינתו זה לא מדד. איך אתה רואה את העניין הזה?

"עשו הכל להחזיר את זהבי ואני חושב שההחלטה נכונה, כי הוא מהשחקנים הכי טובים. אז זה לא משנה אם הוא משחק בסין, הוא משחק כל הזמן. השתדלתי מאוד לזמן רק שחקנים שמשחקים, אבל שוב, בנבחרת זו אחת הבעיות כי אתה מקבל אותם אחרת. אז פתאום ביברס שהיה בכושר טוב מאוד עכשיו לא משחק, זה בהחלט יכול להשפיע עליו. אבל לגבי מאיפה הוא בא זה בכלל לא משנ".

 

קצת על מכבי פ"ת. אימנת כבר בנבחרת ישראל ובמכבי חיפה, אימנת ישראלים מצוינים. איפה אתה מציב את מנור סולומון ברשימה הזו?

"מנור היום נמצא קודם כל בכושר מצוין, במצב מנטלי ופיזי מצוין, זאת אומרת, זה רק עניין של איך אתה בוחר לשחק. אם אתה בוחר לשחק ב-3-3-4 אז הוא אחד הטובים שיש ויכול לשחק בלי בעיה. אם אתה בוחר לשחק אחרת אז זה משהו אחר". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אלישע לוי
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים