שתף קטע נבחר

ללא תחרות: טואטחה הוא הבאנקר של הרצוג

יניב קטן מתלהב, יעקב הלל מתרשם והסוכנת ויקי וקנין בטוחה שהמגן לא יעזוב את פרנקפורט כל כך מהר. טאלב טואטחה, הליגיונר היחידי של הנבחרת שמשחק באחת מחמש הליגות הבכירות באירופה, ינסה לעזור לנצח בחמישי (21:45) את סקוטלנד בסמי עופר

 

העמדה שכנראה היא קשה למצוא בה מספיק שחקנים טובים היא מגן שמאלי. מגן נדרש לדעת לעשות גם הגנה וגם התקפה. הוא חייב משמעת טקטית ברמה גבוהה וסיבולת בלתי נגמרת. ובצד הזה של המגרש מחפשים מגן שהרגל הדומיננטית שלו היא שמאל, ויש פחות שמאליים באוכלוסיית העולם. לנבחרת ישראל יש חוסר בשחקנים רבים בעמדות שונות, אבל נדמה שדווקא בעמדה המסובכת, זו של המגן השמאלי, יש לאנדי הרצוג את אחד השחקנים היציבים בסגל, טאלב טואטחה.

 


 

 

טואטחה הפך לבאנקר בהרכב הנבחרת ומכמה סיבות. אין לו תחרות גדולה, גם זה נכון, אבל זו אינה הסיבה היחידה. טואטחה הוא הליגיונר היחיד שמשחק באחת מחמש הליגות הבכירות באירופה. הוא גם מתאים בדיוק למערך שלושת הבלמים החביב על הרצוג, או שאולי אפשר אפילו לנחש שהרצוג התאים את המערך לשחקן כמו טואטחה.

 

 

רבים פקפוקו באפשרות שטואטחה ישרוד זמן רב בליגה הגרמנית החדשה, ודאי אחרי שלא הרבה לשחק בהתחלה, אבל המגן עדיין שם, בפרנקפורט, בעונה השלישית שלו בקבוצה שנמצאת בצמרת הבונדסליגה ומשחקת גם בליגה האירופית (טואטחה בישל שער בניצחון 1:4 על לאציו בשבוע שעבר). אז יש שפקפקו, אבל מי שמכיר את טואטחה היטב ידע שלא מדובר באחד שנשבר ומוותר בקלות. "כבר בתור ילד אהבתי את מוסר העבודה של טאלב", אומר יניב קטן ששיחק איתו במכבי חיפה. "לפי איך שאני מכיר אותו מדובר באחד שתמיד עם היד על הדופק כדי לעבוד ולהשתפר".

 

טואטחה השתפר, אבל ההתחלה לא הייתה פשוטה בכלל. טואטחה נמכר ממכבי חיפה לפרנקפורט תמורת 1.5 מיליון אירו (ושכר של כחצי מיליון אירו לעונה), אבל התקשה להסתגל מקצועית ולא פתח בהרכב אפילו פעם אחת עד חודש פברואר. מאוחר יותר, כשכבר קיבל דקות אבל מעטות, טואטחה התלונן בפומבי והוצא לגמרי מהסגל.

 

טאלב טואטחה (צילום: רויטרס)
הבאנקר של הרצוג. טואטחה(צילום: רויטרס)

 

בנוסף, היו עניינים מנטאלים, קשיי שפה, התמודדות פיזית לא קלה עם שני אימונים ביום ובקצב גבוה בהרבה מזה שיש בישראל. גם מזג האוויר הקפוא לא הוסיף לאווירה. טואטחה, בניגוד לישראלים אחרים שחזרו מוקדם לארץ עם הזנב בין הרגליים, החליט להיאבק. אבא שלו הגיע לעזור, גם הסוכנת ויקי וקנין, וכמובן שטואטחה לא לבד אף פעם כי איתו נמצאים האישה ושני הילדים. הקבוצה הצמידה למגן מורה לגרמנית, וכיום הוא כבר מדבר לא רע, ולאט לאט היה אפשר לראות סימני התאקלמות.

 

בכל התקופה שלו בפרנקפורט טואטחה לא היה שחקן הרכב קבוע, אבל היו תקופות של עליות ולא רק ירידות. אחד השיאים הגיע בדמות שני שערים, במשחקים מול האנבור ובורוסיה מנשנגלדבך שהיו חלק משמעותי בריצה של פרנקפורט עד לגמר הגביע הגרמני, שם הפסידה לדורטמונד (טואטחה עלה מהספסל בגמר).

 

סימני התאקלמות. טואטחה בפרנקפורט (צילום: EPA) (צילום: EPA)
סימני התאקלמות. טואטחה בפרנקפורט(צילום: EPA)

 

"כל שחקן שמגיע לבונדסליגה וזה לא משנה מהיכן הגיע קשה לו בהתחלה", אומרת הסוכנת וקנין. "במועדנים בגרמניה אומרים תמיד שהעונה הראשונה היא עונת התאקלמות ועכשיו כשטאלב מחזיק כבר עונה שלישית זה אומר עליו הרבה. אם הוא לא היה טוב בפרנקפורט כבר היו משחררים אותו". גם רוני לוי, שאימן אותו במכבי חיפה חושב שהשהות בגרמניה תורמת לו רבות: "טאלב שחקן מצוין עם הרבה איכויות. הוא עדיין לא מימש את מלוא הפוטנציאל שלו ואני בטוח שעצם זה שהוא משחק בגרמניה יקפיץ אותו עוד מדרגה מבחינה פיזית, מנטאלית וטקטית". 

 

"חייבים לתת לו הרבה כבוד"

לטואטחה יש חוזה עד לקיץ 2020 וכרגע הוא נשאר בפרנקפורט, מקווה לקבל כמה שיותר דקות. בכל מקרה, בהשוואה לכדורגל הישראלי מספיקים האימונים הקשים כדי להציב אותו כאחד השחקנים בכושר הטוב ביותר בנבחרת. ושוב - בעמדה שלו בכל מקרה התחרות לא רצינית.

 

אנדראס הרצוג (צילום: רויטרס)
איתו זה יהיה אחרת? הרצוג(צילום: רויטרס)

 

"כבר שנים שלא צמח פה מגן ישראלי טוב", אומר יעקב הלל, מהמגינים השמאליים היותר מוצלחים בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. "אין הילה סביב עמדת המגן, ילדים מחפשים את התפקידים הזוהרים יותר וגם לא מלמדים מספיק טוב איך מגן צריך לעבוד. טואטחה משלב כישרון עם יכולות פיזיות גבוהות. בנבחרת חייבים לתת לו הרבה כבוד כי הוא מקבוצה גדולה בליגה ענקית".

 

את הכבוד הזה טואטחה לא תמיד קיבל, או יותר נכון לא הרגיש שקיבל, דבר שגם הביא לעימותים שונים. ישנו אותו ריב מפורסם מול הקהל של מכבי חיפה, עוד לפני שעבר לגרמניה, אבל גם בשלב מאוחר יותר, ובנבחרת, היו לטואטחה בעיות. באחד האימונים לפני כשנה הרגיש אלישע לוי, אז מאמן הנבחרת, שהיחס של טואטחה, לדברי המאמן כמובן, אינו מקצועי. לוי זרק את טואטחה מהאימון וגם השעה אותו מהנבחרת.

 

אצל הרצוג, כך נדמה, המעמד של טואטחה שונה, בכיר הרבה יותר, ועכשיו המגן צריך להחזיר על המגרש. ההזדמנות הבאה שלו תהיה מחרתיים מול סקוטלנד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים