שתף קטע נבחר

מינהלת הליגה מגייסת כדורגלנים למלחמה בתאונות הדרכים

כחלק מהפרויקט עם עמותת אור ירוק, יעברו הכדורגלנים סימולציה בה ישתמשו ב"משקפי אלכוהול" וינסו לבעוט בכדור במצב שמדמה שיכרות. יו"ר המינהלת ארז כלפון: "לשחקנים תפקיד קהילתי חשוב כמודלים לחיקוי"

מגבירים את המודעות: עמותת אור ירוק ומינהלת הליגות לכדורגל, יוצאות בשיתוף פעולה במטרה להעלות את המודעות לסכנות בכבישים.

 

במסגרת הפרויקט, שני הגופים קיימו אתמול (שלישי) הרצאה לשחקני הכדורגל של מכבי תל אביב בנוגע לסכנות הנובעות מנהיגה בהשפעת אלכוהול ובכלל. ההרצאה הועברה על ידי דורית כהן, רעייתו של שחקן העבר של המועדון אבי כהן ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים בעת שרכב על אופנועו.

 

כלפון. שיתוף פעולה מבורך (צילום: מינהלת הליגות לכדורגל) (צילום: מינהלת הליגות לכדורגל)
כלפון. שיתוף פעולה מבורך(צילום: מינהלת הליגות לכדורגל)

בהרצאה, שעסקה בנושא הבטיחות בדרכים, סיפרה כהן את סיפורה האישי והטראגי, ועל התאונה בה נהרג בעלה לפני כשמונה שנים. בסיום נשא דברים קפטן הקבוצה, שרן ייני. התוכנית היא שכל שחקני הקבוצות ייחשפו להרצאות אישיות של נפגעי תאונת דרכים, או כאלו שאיבדו את יקיריהם בכביש.

 

בנוסף, עוברים הכדורגלנים פעילות בנושא שתיית אלכוהול ונהיגה במסגרתה יתנסו השחקנים בשימוש "במשקפי אלכוהול", המדמות נהיגה תחת השפעת אלכוהול תוך כדי שהם בועטים את הכדור לשער. הפעילות מאפשרת למשתמשים להרגיש כיצד היכולות הפיסיות והקוגניטיביות נפגעות תחת השפעת אלכוהול.

 

דורית כהן בהרצאה ()
דורית כהן, אלמנתו של אבי ז"ל, בהרצאה לשחקני מכבי

שרן ייני במסיבת עיתונאים (צילום: טומי הרפז)
ייני. התגייס לפרויקט(צילום: טומי הרפז)

 

בשלב השני של שיתוף הפעולה יגיעו מספר שחקנים מכל קבוצה לבתי ספר בעירם ויעבירו לתלמידי התיכון הרצאות מעשירות בנושא בטיחות בדרכים. ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל אמר: "כפי שנקבע בהחלטת דרקטוריון המנהלת עפ"י בקשתי, עמותת אור ירוק החלה את פעילות ההסברה במועדוני הכדורגל של ליגת העל. לשחקנים, המהווים סמל להתנהגות לדור הצעיר, יש תפקיד קהילתי חשוב מהמעלה הראשונה. השנה הקרובה תעמוד בסימן הפעילות שנעשה ביחד עם עמותת אור ירוק בכדי שנוכל להגביר את המודעות לסכנות הטמונות בכביש".

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק סיפר: "אנחנו רואים בהסברה לבטיחות בדרכים חלק חשוב ומכריע בצמצום התאונות והנפגעים. שחקני הכדורגל, שהם מושא להערצה ומודל לחיקוי עבור צעירים רבים, וצעירים בעצמם, יוכלו לשמש שגרירים משמעותיים מאוד לתחום הבטיחות בכבישים. לכן אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הפעולה ובכך שמסרים של בטיחות יועברו על ידי השחקנים לצעירים וליתר הקהילה. ככל שיותר ויותר אנשים יחשפו לתכנים המעודדים התנהגות בטוחה בדרכים כך נוכל להבטיח שיותר אנשים יגיעו הביתה בשלום".

 

אבי כהן ז"ל. אגדה שאיננה עוד (אתר רשמי מכבי תל אביב) (אתר רשמי מכבי תל אביב)
אבי כהן ז"ל. אגדה שאיננה עוד(אתר רשמי מכבי תל אביב)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מינהלת הליגות לכדורגל
יו"ר המינהלת ארז כלפון
צילום: מינהלת הליגות לכדורגל
מומלצים