שתף קטע נבחר

הפועל חיפה הודחה מהגביע אחרי 1:0 ביתי להפועל עכו

אמיר חלאילה נגח פנימה את שער הניצחון, העלה את קבוצתו לשמינית הגמר וקבע: בפעם השלישית ברציפות, מחזיקת הגביע הולכת הביתה כבר בסיבוב ח'. הקבוצה של מימר נראתה רע והופכת לקבוצה הראשונה מליגת העל שמודחת

הפועל חיפה נמצאת בכושר נהדר בליגה בתקופה האחרונה. היום היא גילתה שככל שזה נוגע לגביע המדינה, זו לא ערובה להצלחה: הפועל עכו הצנועה מהליגה הלאומית הגיעה לסמי עופר, החזיקה מעמד בגבורה ועקצה פעם אחת עם שער נגיחה של אמיר חלאילה (55). זה הספיק לה כדי לרשום את הסנסציה הראשונה של העונה בגביע המדינה ולשלוח את החיפאים הביתה.

 

ועכו לא הדיחה סתם קבוצה מליגת העל: זו העונה השלישית ברציפות שמחזיקת הגביע לא עוברת את סיבוב ח' המוקדם. בעונה שעברה זו הייתה בני יהודה שהודחה בפנדלים מול הפועל רמת גן. עונה קודם לכן, מכבי חיפה חוותה את אותה אכזבה מול מכבי פתח תקווה, והעונה זו הקבוצה של שרון מימר.

 

הפועל עכו חוגגת (צילום: ראובן כהן)
אמיר חלאילה חוגג את השער(צילום: ראובן כהן)

מאמן עכו אלון זיו (צילום: ראובן כהן)
מאמן עכו אלון זיו. עבודה נהדרת שלו(צילום: ראובן כהן)

שרון מימר (צילום: ראובן כהן)
מימר. לא ראה את זה בא(צילום: ראובן כהן)

 

הקבוצה של מימר לא הצליחה למצוא פתרונות להגנה היציבה של העכואים, ששמרו על קור רוח כאילו הם הקבוצה הבכירה והמנוסה מבין השתיים. בכל רגע אפשר היה לראות שאלון זיו הכין את הקבוצה שלו לכל תרחיש, מקצועית ומנטלית. המארחת, לעומת זאת, שיחקה בחוסר שקט, הייתה שבלונית מאוד - בצורה לא אופיינית מאז מימר הגיע למועדון - ותיאלץ להסתפק מעתה בליגה כדי לנסות להפוך את העונה הזו למשמעותית.

 

רק לפני עשרה ימים עכו הייתה במקום אחר לגמרי, אחרי שספגה תבוסה משפילה - 6:0 מהדהד מול סקציה נס ציונה בליגה. היום, אפשר להניח, אף אחד לא חושב על המכה ההיא.

 

ורמוט ומלול מאוכזבים (צילום: ראובן כהן)
ורמוט ומלול מאוכזבים(צילום: ראובן כהן)

 

מהלך המשחק

מימר נתן הזדמנות לרן קדוש בין הקורות, לחן דילמוני באגף שמאל וללירן סרדל בקישור. מלבדם, הפועל חיפה עלתה בהרכב החזק ביותר שלה.

 

ההזדמנות הראשונה הגיעה בדקה השמינית, כשסרדל הקפיץ כדור יפה לנס זמיר שהיה בספק נבדל. החלוץ השתלט היטב ובעט חלש החוצה. בדקה ה-15 לגבריאל תאמאש נמאס מהנעת הכדור הסתמית של הקבוצה שלו והוא ניסה בעיטה מ-35 מטר, שלא הייתה רחוקה מהמסגרת - אבל גם לא באמת סיכנה את השער של אופק אנטמן.

 

מיקי יאזאו מעל גבריאל תאמאש (צילום: ראובן כהן)
מיקי יאזאו מעל גבריאל תאמאש(צילום: ראובן כהן)

 

עכו נכנסה לאט לאט למשחק. מעבר לעבודה ההגנתית הטובה שלה, היא התחילה להחזיק יותר ויותר בכדור, אבל בחצי השעה הראשונה לא הצליחה לסכן את השער. בדקה ה-43 כדור חופשי מסוכן של סיידר לרחבה טס מעל הראשים של כולם וחמק החוצה.

 

חיפה הגבירה את האינטנסיביות בפתיחת המחצית השנייה. סרדל הגביה כדור טוב לרחבה, נס זמיר נגח חזק לכיוון הקרקע, אנטמן היה במקום וקלט (47). אבל מהר מאוד החיפאים שוב נחלשו.

 

מלול ותאמאש מול חלאילה (צילום: ראובן כהן)
מלול ותאמאש מול חלאילה(צילום: ראובן כהן)

 

בדקה ה-55 הגיע העונש. ינון אליהו הגביה כדור נהדר מסובב פנימה לרחבה וחלאילה החליק אותו עם הראש לפינה הימנית של קדוש - 0:1 יפה לאורחים.

 

דילמוני נכנס טוב לרחבה (63), הוציא רוחב לגילי ורמוט שבעט טוב, אבל הכדור נהדף על ידי ההגנה. מקסים פלקושצ'נקו שעלה כמחליף היה ראשון לריבאונד, אבל הבעיטה שלו הלכה ישר לידיים של אנטמן.

הפועל עכו חוגגת (צילום: ראובן כהן)
הפועל עכו חוגגת(צילום: ראובן כהן)

 

ורמוט ניסה בעיטה מחוץ לרחבה בדקה ה-73, אבל הכדור שלו הלך מעל השער. חיפה הלכה ונעשתה מתוסכלת מרגע לרגע, בזמן שעכו צברה עוד ועוד ביטחון. ריסטו מיטרבסקי ניסה גם הוא בעיטה מחוץ לרחבה (77), אבל הטיל שלו שרק ליד העמוד.

 

דקה אחר כך, אליאור סיידר היה חייב לגמור את המשחק בצד השני. דילמוני עשה טעות נוראה ואיבד כדור ברחבה, קפטן עכו ניסה לבעוט לפינה הקרובה אבל המגן הספיק להתעשת ותיקן בגליץ' שהרחיק את הכדור לקרן.

 

בדקה ה-85 אנטמן כמעט סידר לחיפה את השוויון. כדור פשוט לכאורה ירד לכיוונו, החליק לו בין הידיים, פגע בראשו וכמעט נכנס פנימה, אבל הורחק ברגע האחרון. גם שש דקות של תוספת זמן לא הספיקו לחיפה, גם לא עלייה של קדוש לכדור קרן וניסיון נגיחה שלו, שהלך לשום מקום - כמו הקבוצה שלו הערב.


פורסם לראשונה 20/12/2018 20:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן כהן
הפועל עכו חוגגת
צילום: ראובן כהן
מומלצים