שתף קטע נבחר

הנשק של נס ציונה: עופר טסלפפה

המאמן הצנוע הפך את הקבוצה הקטנה להפתעת העונה והיא עוד עשויה בטעות להעפיל לליגת העל. האם אחי נצרת (שלישי, 19:00) תצליח להרוס לה את המומנטום? המחזור ה-16 בלאומית ייפתח כבר הערב

ב-31 במאי 2012 עופר טסלפפה מונה למאמן הפועל קטמון, אחרי שהועדף על פניו של ליאור זדה שמאמן היום את...הפועל קטמון. שניהם נאבקים העונה ראש בראש על עלייה לליגת על: טסלפפה עם נס-ציונה, זדה מאמן את קבוצת האוהדים מירושלים.

 

לטבלת הליגה הלאומית

 

מי האמין שהעולה החדשה מנס־ציונה, שבסך הכל רצתה להעביר עונה שקטה, מועמדת ראשית לעלייה. הנתון הבא מלמד כמה היא חזקה: נס ציונה עם ארבעה ניצחונות ברציפות, שני האחרונים על כפר סבא 1:5 ועכו 0:6 (כן, זו שהעיפה את מחזיקת הגביע הפועל חיפה). בסך הכל כבשו הכתומים 33 שערים, רק אחד פחות ממכבי תל אביב, מוליכת ליגת העל.

 

עופר טסלפפה בחגיגות עליית ליגה בנס ציונה (צילום: אורן אהרוני)
טסלפפה. עונה ענקית עד עכשיו(צילום: אורן אהרוני)

 

אם מישהו חשב שנס-ציונה תצא בהצהרות בעקבות הסיבוב הראשון הנהדר שעשתה, במציאות זה לא ככה. טסלפפה שומר על צניעות ואפילו מנמיך ציפיות: "אין לנו סגל שיכול להחזיק מעמד עד סוף העונה. בשביל לעלות ליגה צריך להתחזק ואין לנו כסף. המטרה שלנו היא פלייאוף עליון".

 

האוהדים בטח לא קונים את זה וכבר מפנטזים על מפגש מול מכבי חיפה, הקבוצה של שחקן העבר יענקל'ה (שוחטוביץ) שחר. אגב, בעקבות הקירבה לשחר, כולם בנס-ציונה בונים על חיזוק מהירוקים במקרה של עלייה.

 

טסלפפה מקבל מחמאות מקיר לקיר ובשקט אפשר להכתירו למאמן הסיבוב הראשון. "אנחנו לא מסתכלים רחוק, חושבים רק על המשחק הקרוב מול אחי נצרת (שלישי, 19:00), שהמיקום שלה בתחתית לא משקף את היכולת האמיתית שלה. כולם ראו שבני סכנין בקושי ניצחה אותה בגביע. מצפה לנו משחק מאד קשה מול קבוצה איכותית שיכולה להתפוצץ בכל רגע נתון".

 

שחקני סקציה נס ציונה חוגגים (צילום: אורן אהרוני)
שחקני נס ציונה חוגגים(צילום: אורן אהרוני)

 

הכתומים שומרים פחות או יותר על הסגל בשלוש השנים האחרונות, שגם העלה אותם מליגה א'. הבולט מבין השחקנים הוא רז שטיין שמוליך את טבלת הכיבושים עם שמונה שערים ועל הדרך בישל גם ארבעה. לסהר לוי, עידן שמש ואמנון טדלה יש ארבעה שערים, לסהר לוי יש גם חמישה בישולים (מקום שני בליגה). אחי נצרת מגיעה אחרי התיקו (0:0) באשקלון, שעצר ארבעה הפסדים ברציפות ועם מאמן זמני על הקווים. שמו של מוטי איווניר מוזכר כמועמד לקבל את התפקיד.

 

המחזור ה-16 ייפתח כבר הערב (שני, 19.40, המושבה) בקרב לוהט בתחתית, כשהפועל פ"ת (15) תארח את בני לוד שנמצאת מקום אחד מעליה. הקבוצה של מסאיי דגו מגיעה אחרי שני ניצחונות ברצף, האחרון 0:3 על הפועל מרמורק. לוד חטפה 4:1 מול ראשל"צ.

 

הפועל כפ"ס – הפועל עפולה (שלישי, 19.00, לויטה)

החמישייה שכפר־סבא ספגה מול נס־ציונה צריכה להדליק נורה אדומה. נכון, זה רק שלוש נקודות, והקבוצה של ארז בנודיס שלישית עם אותו מספר נקודות כמו הראשונה והשנייה (30). אבל כדי להתאושש מהמכה שספגה, המארחת חייבת ניצחון. זה מבחן מאוד חשוב לירוקים של שומי. הפועל עפולה כבר שכחה מזמן מהמאבקים על העלייה, בטח אחרי עזיבתו של אופיר חיים להפועל ת"א והיא תנסה לשמור על המקום בפלייאוף העליון.

 

שום. כפ"ס תשוב לליגת העל? (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
שום. כפ"ס תשוב לליגת העל?(צילום: עוז מועלם)

 

הפועל איכסל – הפועל אשקלון (שלישי, 19.00, עילוט)

הקבוצה של שלומי דורה איבדה שתי נקודות יקרות בבית מול אחי נצרת והתרחקה מהטריו בצמרת. כדי שהן לא יברחו לה סופית, אשקלון חייבת לחזור עם ניצחון מול איכסל הלא צפויה שפעם מנצחת ופעם מפסידה.

 

הפועל נצרת־עילית – הפועל רמה"ש (שלישי, 19.00, גרין)

הקבוצה של ירון הוכנבוים קיבלה רוח גבית מהניצחון החלק (0:3) בגביע מול איכסל והיא חזק בתמונת המאבק לעלייה. רמת השרון הפסידה אמנם בגביע למ.ס כפר-קאסם, אבל בליגה אלי כהן עם שני ניצחונות ותיקו שקירבו אותו לאיזור הפלייאוף העליון.

 

דורה. אשקלון מחפשת ניצחון (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
דורה. אשקלון מחפשת ניצחון(צילום: ראובן שוורץ)

 

הפועל עכו – הפועל מרמורק (שלישי, 19.00, עכו)

איזה קבוצה נראה בעכו? זו שחטפה 6:0 מול נס ציונה, או זו שניצחה את הפועל חיפה בגביע? עכו נמצאת רק במרחק 3 נקודות מהמקום שמוביל למבחנים וזקוקה לניצחון מול האחרונה בטבלה. כל הפסד יקרב את מרמורק לליגה א' ממנה העפילה לא מזמן.

 

הפועל ראשל"צ – הפועל ר"ג (שלישי, 19.00, הברפלד)

מפגש מול האקס ניר ברקוביץ' שמאמן את האורדונים. ראשל"צ קרובה יותר לפלייאוף עליון מאשר לתחתית ומגיעה אחרי ניצחון מרשים 1:4 על בני לוד. הפועל ר"ג רק ארבע נקודות מהמבחנים ומגיעה עם שני הפסדים ברצף.

 

בית"ר ת"א/רמלה – הפועל קטמון (חמישי, 19.00, רמלה)

הקבוצה של ליאור זדה עם נקודה מתוך תשע ושני הפסדים ברציפות, תרצה לחזור למסלול הניצחונות כדי לא להיכנס למשבר עמוק. ניצחון של ת"א/רמלה יקטין את הפער ביניהן לחמש נקודות בלבד ויחזיר את המארחת לתמונת העלייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
עופר טסלפפה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים