שתף קטע נבחר

אם גלבאן ישותף – ברקוביץ' ייחשף לכתב אישום פלילי

למרות שהיה נראה שהחתמתו של הקשר הארגנטינאי בהפועל ראשל"צ פתרה את בעיית אשרת העבודה שלו, במשרד האוכלוסין טוענים אחרת: "מדובר בהעסקה בלתי חוקית". מרשות ההגירה נמסר: "גלבאן התחייב לעזוב את ישראל בעוד חודש"

אחרי שנדמה היה כי החתימה של פדרו גלבאן על חוזה בהפועל ראשון לציון מהלאומית תוביל להסדרת הישארותו בארץ, ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע כי המציאות שונה. משרד האוכלוסין וההגירה מתכוון לגרש את הארגנטינאי ומשפחתו כבר בחודש הבא אחרי שניתנה לו מבחינתה אשרת הישארות לחודש בלבד לצרכי התארגנות לקראת עזיבה.

 

אמנם בעלי ראשל"צ, איל ברקוביץ', בחר לעשות אתמול (שני) מהלך הומינטרי בניסיון למנוע את גירושו של גלבאן, שנמצא בסטטוס של שוהה בלתי חוקי, אולם מתברר כי במידה וישתף את הארגנטינאי במשחקיה של הקבוצה הוא יחשוף עצמו לכתב אישום פלילי בשל העסקה בלתי חוקית וקנס של עשרות אלפי שקלים.

 

פדרו גלבאן (צילום: עוז מועלם)
יגורש בעוד חודש. פדרו גלבאן(צילום: עוז מועלם)

עשוי להסתבך. ברקוביץ' (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
עשוי להסתבך. ברקוביץ'(צילום: ראובן שוורץ)

 

"קבוצה שתחליט לשתף שחקן שהוא שוהה בלתי חוקי עוברת עבירה פלילית וכך גם נתנהל מולה. מדובר בהעסקה בלתי חוקית שעשויה להוביל לכתב אישום או להטלת קנס של עשרות אלפי שקלים זאת בנוסף לסנקציות", הובהר לנו בהודעה רשמית ממשרד האוכלוסין וההגירה.

 

גלבאן שוחרר אחרי לחץ מצידם של מספר גורמים, ונקבע כי ישלם ערבות של 20 אלף שקל אחרי שהוצא לו צו גירוש על ידי בית המשפט ומידי שבוע יגיע לתחנת ההגירה במהלך החודש הקרוב, שנראה שיהיה האחרון שלו בישראל.

 

פדרו גלבאן (צילום: ראובן שוורץ)
"הוא לא יוכל להסדיר את מעמדו בשום מקרה". פדרו גלבאן ומשפחתו(צילום: ראובן שוורץ)

 

בניגוד למה שאנשי ראשל"צ חשבו עם החתמתו על חוזה והניסיון להגיש אשרת עבודה עבורו, מבחינת משרד ההגירה בעוד חודש הוא יגורש סופית מהארץ ולא תינתן לו אפשרות נוספת להישאר, זאת אחרי שכבר הוצא נגדו צו הרחקה מטעם בית המשפט והוא מוגדר כשוהה בלתי חוקי מזה שנתיים.

 

"גלבאן לא יוכל להסדיר מעמדו בשום מקרה יותר. הוא התחייב לעזוב עם משפחתו את ישראל בעוד חודש", הבהירו בהודעה הרשמית של משרד ההגירה. "מדובר בשחקן עבר אשר בשנתיים האחרונות שוהה בישראל בניגוד לחוק ומבלי שהסדיר אשרת שהייתו ושהיית בני משפחתו. במהלך תקופה זו הבטיח פעמים רבות להסדיר מעמד המשפחה ואף נעצר בגין שהייה לא חוקית אולם שוחרר לאחר שהתחייב להסדיר הנושא, מה שכמובן לא קרה. אנו מצרים על הנסיבות ועל כך שהביא את בני משפחתו למצב זה ועם זאת, מצפים שמר גלבאן יכבד את החוק ויעמוד בהתחייבויותיו, אף אם עד כה לא עשה זאת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
פדרו גלבאן
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים