שתף קטע נבחר

מכבי ת"א תצטרך לשדרג את שכרו של ולדימיר איביץ' כדי שיישאר

המאמן הסרבי זוכה להתעניינות מקבוצות באירופה והצהובים מבינים שיהיו חייבים לשלם לו יותר למרות שהוא מחזיק בחוזה גם לעונה הבאה. שמו של טוני ווקאמה עלה כמועמד. צ'יקו אופואדו, שכבש ובישל ב-0:3 על הפועל ב"ש: "איביץ' אריה, כשהוא שואג כולם מקשיבים"

 

אחרי הניצחון הענק 0:3 על הפועל באר שבע, שפתח בין הקבוצות פער של 17 נקודות, במכבי תל אביב מתחילים כבר לחשוב על העתיד. הצהובים משוכנעים שעל מנת להשאיר את המאמן ולדימיר איביץ', שאמנם מחזיק בחוזה לעונה נוספת, הם יצטרכו לשדרג את שכרו בקיץ הקרוב כי מספר קבוצות באירופה כבר החלו לעקוב אחריו.

 

לטבלת ליגת העל

הצביעו: מי ספורטאי השנה של 2018?

 

כמו כן, מכבי ת"א תנסה לצרף בסיום העונה את טוני ווקאמה, אחרי שקיבלה מסרים כי החלוץ לא מרוצה בקבוצתו הטורקית, טרבזונספור. הניגרי מרוויח העונה 800 אלף דולר, והקבוצה הישראלית תתקשה לשלם לו את הסכומים הללו.

 

ולדימיר איביץ' (צילום: עוז מועלם)
איביץ'. בינגו של הצהובים(צילום: עוז מועלם)

 

למרות שנראה ששום דבר לא יעצור את הקבוצה מזכייה באליפות, במכבי ת"א רוצים להמשיך להתחזק עוד העונה. אחרי שצירפו את אורוש ניקוליץ', המטרה הבאה היא להחתים חלוץ זר בינואר. המשא ומתן עם שחקן א.א.ק אתונה, יורוס יאקומקיס, נמשך מאחורי הקלעים.

 

בזמן ששחקניו כבר משוכנעים כי זכו באליפות, איביץ' מנסה להוריד אותם לקרקע: "זכינו רק בגביע הטוטו, יש לפנינו עוד שני תארים. ניצחנו משחק אחד קשה ואנחנו שומרים על המקום שלנו. לפנינו עוד חצי עונה, הרבה משחקים קשים, אבל הכי קשה ממתין לנו בשבת נגד הפועל רעננה. אנחנו צריכים לדעת להתכונן למשחק הזה". בהמשך פירגן הסרבי לשחקניו: "הם החשובים ביותר. אנחנו בצוות עושים את העבודה שלנו בבחירה שלהם, אבל בסוף הכל תלוי בהם. בעיית הפייר-פליי גרמה לנו לייצר קבוצה עם שחקנים מקומיים והם הוכיחו שמגיע להם להישאר במועדון. אנחנו המאמנים המזוודות שלנו תמיד מוכנות, לא יודעים מה יהיה בעוד חודש או חודשיים".

 

ווקאמה. יסכים להתפשר על שכרו? (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ווקאמה. יסכים להתפשר על שכרו?(צילום: עוז מועלם)

 

איביץ' גם סיפר מי מהווה עבורו מודל לחיקוי, ממנו גם למד את משחק הלחץ בשטח היריבה שמאפיין את הצהובים העונה: "פרננדו סנטוס שאימן את נבחרת פורטוגל. שיחקתי תחתיו בא.א.ק אתונה ובפאוק סלוניקי והוא השפיע עליי הכי הרבה. אני לא יודע אם הוא רואה את משחקי מכבי, אבל הוא בטוח מעודכן".

 

השחקנים כבר מכירים את איביץ' והרצון שלו לשמור עליהם לא שאננים, אבל גם הם יודעים שסיפור האליפות גמור: "המטרה של איביץ' ברורה, אבל זכינו בוודאות באליפות", אמרו שחקנים בקבוצה. "האחריות שלנו עכשיו היא להמשיך חזק עד לסיום העונה, לשמור על מאזן ללא הפסדים. אנחנו כבר אחרי מחזור 15 בלי שום הפסד וזה חשוב מאוד. השפלנו את באר-שבע עם 0:3, זה לא קרה בשנים האחרונות כשאנחנו והם זכינו באליפות".

 

שחקנים התייחסו גם להחלטה של איביץ' לפתוח אתמול עם צ'יקו אופאודו, שכבש ובישל, ולא עם איתי שכטר: "הכל הולך לאיביץ'. כל דבר שהוא מנסה עובד לו, הוא מגנט של הצלחות". החלוץ הניגרי הוסיף: "המאמן שלנו הוא אריה, כשהוא שואג כולם מקשיבים. יש לו דרך חיובית, הוא דוחף אותנו לעשות את הטוב ביותר. לא שיחקתי בתקופה האחרונה כי אחרים שיחקו. יש מלחמה על כל מקום בקבוצה, חיכיתי לזמן שלי והוא הגיע". בסיום המשחק ניגש ג'ון אוגו לאופואדו. "הוא כמו אח שלי, הוא מגיע אליי הביתה פה ובניגריה. הוא בירך אותי על המשחק", סיפר שחקן מכבי ת"א.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ולדימיר איביץ'
צילום: אורן אהרוני
מומלצים