שתף קטע נבחר

תיעוד: רכב של אוהד בית"ר מותקף בעראבה בדרך למשחק בסכנין

אחרי שאוהדי בית"ר טענו שהותקפו בדרך למשחק בדוחא, נחשפת ב-ynet עדותו של ר' (22), שמספר על רגעי הפחד: "הרימו לי את בלם היד וניסו לקחת ממני את המפתחות של הרכב. זה היה פשע שנאה. השפילו אותנו רק כי אנחנו אוהדי בית"ר. ריבונו של עולם, בסך הכל באנו לראות משחק כדורגל"

  

אתמול (שבת), כשעה לפני המשחק באצטדיון דוחא בין בני סכנין לבית"ר ירושלים, טענו אוהדי בית"ר ירושלים כי הותקפו בכפר עראבה הסמוך. על פי העדויות אוטובוס של אוהדי בית"ר נתקע בפקק, ומסיבה לא ברורה ירדו האוהדים מהאוטובוס, מה שהוביל לעימות עם מקומיים. בסופו של דבר שוטרי משטרת ישראל שהיו במקום הפרידו בין הצדדים וליוו את האוטובוס לאצטדיון.

 


 

כעת נחשפת ב-ynet עדות של ר' (22), אוהד בית"ר שהגיע למשחק מנתניה: "בעטו בי בפנים, ריסקו לחבר שלי את היד וכל הגוף שלו מלא בשטפי דם.הם זיהו אוהדי בית"ר ירושלים, התחילו לצעוק ולרוץ לעברנו. הייתה שיירה של אוהדים שהגיעה ביחד ועברנו דרך כפר עראבה. עד שהגענו לאחת הכיכרות שבה עשו בנו פוגרום".

 

עם דגלי ישראל. אוהדי בית
אוהדי בית"ר. המשחק עצמו עבר בשקט(צילום: עוז מועלם)

 

"אני נהגתי והיה איתי ברכב חבר נוסף. הגענו לכפר, ובאותו רגע אמרתי לעצמי 'בוא נוריד את הדגלים ואת צעיפי בית"ר, שלא יהיה פה בלגן'".

 

ואז?

"ראיתי מרחוק שמתחיל בלגן עם האוטובוס של אוהדי בית"ר שהיה לפנינו, התקיפו אותו. שמענו דברים שנשברים, אבנים שנזרקו לעבר הרכבים של שאר אוהדי בית"ר שהיה במקום. פתאום הגיעו מאחור הרבה תושבים ושברו כל מה שעבר לידם. הם התחילו לצעוק 'אוהדי בית"ר, אוהדי בית"ר' - ורק הרביצו ושברו".

 

"הם פשוט בעטו בכל דבר, הרימו לי את בלם היד וניסו לקחת ממני את המפתחות של הרכב. זה היה פשע שנאה, אפילו את הנעליים זרקו לי. כל האוטו שלי שבור: המראה, הווישרים, הפח. השפילו אותנו רק כי אנחנו אוהדי בית"ר. התמונה שהם נכנסים לאוטו שלי לא יוצאת לי מהראש. מה אני קשור? מה עשיתי, ריבונו של עולם, בסך הכל באנו לראות משחק. הכי הזוי זה שהיה שם שוטר שראה הכל ואמר להם בפחד 'אתם צודקים, אבל הם ממשיכים הלאה, תנו להם לנסוע'".

 

משה חוגג (צילום: עוז מועלם)
משה חוגג. הבטיח שיילחם בגזענות(צילום: עוז מועלם)

 

ר' ממשיך: "הגענו לדוחא וראינו את אותו שוטר ביציע. הוא הציע שנגיש תלונה, אבל מה זה יעזור לי עכשיו?. לא אגיע יותר לסכנין, עדיף המתכונת של פארק אוסטרליה מאשר הדבר הזה".

 

ומה עם מסר למשה חוגג?

"כשאוהדי סכנין מגיעים לירושלים הם מקבלים יחס של מלכים. מבקשים מחוגג לא להיות אדיש ולהבין מה קורה פה".

 

כזכור, עד העונה אסור היה לקהל אורח להגיע למפגשים בין הקבוצות, אבל מהרגע שמשה חוגג הפך לבעלים במקום אלי טביב, הוא הודיע שבכוונתו לפעול לפיוס מול היריבה ולהילחם בגזענות. בין השאר, הוא הגיע למפגש עם אוהדי היריבה יחד עם יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוהדי בית"ר ירושלים ובני סכנין
מומלצים