שתף קטע נבחר

טקס לזכרו של נח קליגר ז"ל לפני המשחק

לפני המשחק ביניהן, מכבי תל אביב והפועל חדרה כיבדו את עיתונאי "ידיעות אחרונות" שהלך לעולמו בגיל 92. בני משפחתו של שורד השואה לבשו לצד השחקנים חולצה לבנה עם הכיתוב "אנחנו זוכרים"

מכבי תל אביב והפועל חדרה, בשיתוף מינהלת הליגות לכדורגל, ערכו הערב (שני) טקס לזכרו של נח קליגר ז"ל, עיתונאי "ידיעות אחרונות" שהלך לעולמו בחודש שעבר בגיל 92, זאת במסגרת מחזור המשחקים העומד בסימן יום השואה הבינלאומי.

 

בני משפחתו של קליגר וחבריו ניצולי השואה נכחו בטקס ולבשו חולצות לבנות יחד עם השחקנים עם הכיתוב "אנחנו זוכרים". קליגר תרם רבות לזיכרון השואה ולספורט ובכל הזדמנות היה מספר ומשחזר את סיפורי השואה כדי שהטרגדיה לא תחזור שנית.

 

נח קליגר טקס מכבי תל אביב (צילום: ראובן שוורץ)
בני משפחתו של נח קליגר ז"ל(צילום: ראובן שוורץ)

נח קליגר טקס מכבי תל אביב (צילום: ראובן שוורץ)
שחקני מכבי ת"א עם החולצות הלבנות(צילום: ראובן שוורץ)

 

קליגר גם היה ידוע כחובב ספורט מושבע ואף תרם רבות לבנייתה של מכבי ת"א בכדורסל. הוא שימש כיו"ר המועדון בין השנים 1951 ל-1969, שנים קריטיות בעיצוב הקבוצה, בהן התחילה לשחק באירופה. בין השאר, הוא היה האיש שיזם את החתמת טל ברודי במכבי ת"א ב-1966. לאחר מכן, מ-1970 ועד סוף שנות ה-90, שימש בהפסקות כיו"ר מכבי ר"ג. בנוסף, קליגר היה ידוע כמומחה לענף האופניים, ולטור דה פראנס בפרט, תחרות אליה היה מחובר במיוחד ואותה סיקר באדיקות.

 

נח קליגר ()
היה ידוע כחובב ספורט מושבע. קליגר

 

מעבר לכך, קליגר היה חבר מוערך ב-AIPS - הארגון העולמי של עיתונאי הספורט, ושימש כיו"ר ועדת הכדורסל שלו. הוא התקבל בכבוד רב ובאהבה בכנסים השנתיים של הארגון, אליהם הקפיד להגיע, ונחשב לא רק לעיתונאי הספורט הפעיל הוותיק בעולם, אלא לעיתונאי הוותיק מכולם.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
הטקס לזכרו של קליגר ז"ל
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים