שתף קטע נבחר

יוסי בניון פרש מכדורגל ומונה למנהל המקצועי של בית"ר

אחרי קריירה עשירה בארץ ובאירופה, הודיע הקשר על פרישה ממשחק בגיל 38 ומעבר לתפקיד המקצועי בבית"ר. במסגרת תפקידו יעבוד בשיתוף פעולה עם אלי אוחנה במינוי מאמן והרכבת סגל שחקנים לעונה הבאה. בניון: "רוצה להחזיר ובגדול לאוהדים כמו שמגיע להם". וגם: הכדורגל הישראלי מגיב

יוסי בניון החליט סופית לפרוש בסיום העונה ויכהן כמנהל המקצועי של בית"ר ירושלים, כפי שנחשף ב-ynet. "אני רוצות להודות למועדון בית"ר ירושלים על האמון והרצון לדרך משותפת לשנים קדימה למען הצלחת המועדון היקר הזה", אמר בניון בן ה-38. 

 

"אני רוצה שכל אוהד בית"ר ירושלים יידע כי המילים הללו נאמרות מהלב לכל אחד ואחת בצורה אישית. תודה שעטפתם אותי באהבה כל כך גדולה מהרגע הראשון, קיבלתם אותי אליכם כמו שנולדתי וגדלתי פה בירושלים. אני רואה בעתיד המשותף שלנו את הזכות להחזיר ובגדול כמו שמגיע לכם. אני לא אשכח את מה שגרמתם לי להרגיש לעולם", סיכם המנהל המקצועי החדש.

 

 

 

  (צילום מסך מתוך האינסטגרם של יוסי בניון)
(צילום מסך מתוך האינסטגרם של יוסי בניון)

 

בבית"ר הוציאו הודעה רשמית בנושא: "שמחים לבשר על מינויו של יוסי בניון לתפקיד המנהל המקצועי. במסגרת תפקידו בניון יהיה אחראי על בחירת המאמן ובניית סגל הקבוצה לעונה המשחקים הבאה. יוסי יעבוד בשיתוף פעולה עם יו"ר המועדון אלי אוחנה, שגם לו ניסיון רב וחיבור עצום למועדון".

 

הבעלים משה חוגג אמר: "אין לי ספק שנסיונו העשיר של יוסי יסייע להוביל את בית״ר ירושלים למקום הראוי לו, אנו נכנסים לעידן חדש בו ההצלחה העתידית תיבנה באופן השקול והנכון מתוך ראייה אסטרטגית לטווח הרחוק".

 

פרדי פלומן ויוסי בניון חוגגים (צילום: אורן אהרוני)
בניון חוגג במשחק האחרון של בית"ר(צילום: אורן אהרוני)

 

כבר בחודש מרץ נפגשו בניון והבעלים משה חוגג כדי לקדם את המהלך שהקשר יאייש את התפקיד שעד אז לא היה קיים במערכת. בבית"ר חיכו שהקבוצה תבטיח את הישארותה בליגה עד שיודיעו סופית. למרות שזה לא קרה עדיין רשמית, הניצחון הדרמטי 1:2 על הפועל תל אביב גרם לחוגג ואנשי הקבוצה להבין שהסיפור סגור ואפשר למנות את בניון לתפקיד.

 

שינו זוארץ: "בניון - הילד הנצחי", אוחנה: "צנעה יוצאת דופן"

התגובות לפרישתו של בניון הגיעו מכל קצוות הכדורגל הישראלי.

 

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, כתב: "יוסי, הילד הנצחי של הכדורגל הישראלי, החליט כי הגיע הזמן לסיים את קריירת המשחק ואין הזדמנות טובה מזאת לומר לו תודה. על כל כך הרבה רגעים של כדורגל עצום, על האדרת שמו של הכדורגלן הישראלי מעל הבמות היוקרתיות באירופה, על שיא הופעות כשחקן נבחרת ומעל לכל - על היותו מודל לחיקוי עבור כל מי שחולמים להצטרף למשחק שכולנו אוהבים".

 

בניון (במרכז). "מודל לחיקוי" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
בניון (במרכז). "מודל לחיקוי"(צילום: עוז מועלם)

 

עוד כתב: "זאת היתה קריירה מושלמת בזירה המקומית, האירופית והלאומית, גם אם פה ושם היו מהמורות. למי מאתנו אין? ההתאחדות לכדורגל ונבחרת ישראל יידעו בקמפיין הקרוב להעניק ליוסי בניון באחד ממשחקי הבית את הכבוד וההוקרה להם הוא ראוי ואני בטוח שתרומתו לכדורגל שלנו תימשך עוד שנים רבות. תודה ילד, היית ונשארת ענק". 

 

אלי אוחנה, שכעת בניון יעבוד לצידו בבית"ר ירושלים, הוסיף: "זהו יום מרגש בו יוסי בניון, מגדולי הכדורגלנים במדינת ישראל ואולי הגדול מכולם, מסיים קריירה מפוארת. יוסי נגע והגיע כשחקן למקומות הגבוהים והמרשימים ביותר בזכות אישיות כובשת ובצנעה יוצאת דופן. יוסי שיאן ההופעות במדי נבחרת ישראל, מנהיג ו-ווינר אמיתי. הקריירה של יוסי היוותה מגדלור ומודל לחיקוי עבור שחקנים רבים. ליוסי היתה הזכות לבחור ללכת לפי צו ליבו ולהחליט מתי לפרוש, אני חושב ומאמין שיוסי עושה זאת בזמן הנכון ובמקום הנכון. אני מאושר וגאה שיוסי מצטרף להיות הכוח המוביל בצוות המקצועי של בית״ר ירושלים. יוסי מחובר למקום והמועדון התחבר מאוד ליוסי. אני מאמין שיוסי עם יכולותיו ואישיותו המיוחדת יוכל להגיע להצלחות במועדון לפחות כפי שעשה כשחקן".

 

שיאן ההופעות בנבחרת (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
שיאן ההופעות בנבחרת(צילום: עוז מועלם)
 

 

 

 

פוסט הפרישה של בניון

"האמת ששום דבר שעברתי בקריירה שכזו לא הכין אותי כמו שצריך להחלטה להפסיק לשחק. לפרוש היא מילה גדולה, כדורגל הוא חלק בלתי נפרד ממני מהיום שלמדתי ללכת. אני מאושר מכל מסע הכדורגל שלי, מדימונה הקטנה דרך באר שבע וחיפה, 12 שנה של אירופה והחזרה למדינה שלי.

 

"זכיתי בהורים שעטפו אותי בכל מה שילד זקוק לו, תמיד מילאו אותי באמונה שאני כזה שיכול להשיג כל מה שרק ילד חולם עליו. כשלא היה מאיפה לתת הם חיבקו אותי ואמרו לי להתרכז בכדורגל ושהם דואגים לשאר. השרישו בי ערכים של כבוד, יושר, התמדה ועבודה קשה. זכיתי שיהיו לצידי שתי אחיות ואח שהם הרבה יותר ממשפחה עבורי, תמיד שמתם אותי במקום הראשון והאמנתם בדרך שלי. הוויתורים שעשיתם בשבילי מעולם לא יהיו מובנים מאליו. כמשפחה דחפתם, השקעתם, נסעתם איתי ואחרי לכל מקום בעולם ולא הפסקתם להיות שם אף פעם, אפילו לשנייה אחת בחיי לא אעז לשכוח לכם את זה.

 

View this post on Instagram

האמת ששום דבר שעברתי בקריירה שכזו לא הכין אותי כמו שצריך להחלטה להפסיק לשחק. לפרוש היא מילה גדולה, כדורגל חלק בלתי נפרד ממני מהיום שלמדתי ללכת. מאושר מכל מסע הכדורגל שלי, מדימונה הקטנה דרך באר שבע וחיפה, 12 שנה של אירופה והחזרה למדינה שלי. זכיתי בהורים שעטפו אותי בכל מה שילד זקוק לו, תמיד מילאו אותי באמונה שאני כזה שיכול להשיג כל מה שרק ילד חולם עליו. כשלא היה מאיפה לתת הם חיבקו אותי ואמרו לי להתרכז בכדורגל ושהם דואגים לשאר. השרישו בי ערכים של כבוד, יושר, התמדה ועבודה קשה. זכיתי שיהיו לצידי 2 אחיות ואח שהם הרבה יותר ממשפחה עבורי, תמיד שמתם אותי במקום הראשון והאמנתם בדרך שלי. הוויתורים שעשיתם בשבילי מעולם לא יהיו מובנים מאליו. כמשפחה דחפתם, השקעתם, נסעתם איתי ואחרי לכל מקום בעולם ולא הפסקתם להיות שם אף פעם, אפילו לשנייה אחת בחיי לא אעז לשכוח לכם את זה. מירית, מה אני בלעדייך? מהיום שהחזקנו ידיים בביה"ס הרגשתי שלא משנה לאן החיים ייקחו אותנו עוברים את זה ביחד יד ביד. עברנו הכל ביחד,  בני 16 שאורזים חיים שלמים ויוצאים לאמסטרדם, חוזרים לדרום, נוסעים לצפון, עוברים לספרד משם לאנגליה ובחזרה למקום שלנו. לכל פינה בעולם נסענו ביחד, היית שותפה לכל החלטה בחיי. בכל שער רגע לפני שאני הולך לחגוג עם הקבוצה נתתי נשיקה לטבעת כדי שתדעי שכל רגע שמח בחיים שלי הוא קודם כל שלנו, של שנינו. את הדבר הכי גדול שיש לי בחיים האלה, הענקת לי את הזכות למשפחה שספק שיש כמוה אפילו באגדות. תודה על 5 אוצרות, פרי אהבתנו שללא ספק הנכס הכי גדול ויקר בעולם שלנו. לחיות לצידך זה ההישג הכי גדול שלי, להיות שלך זה התואר הכי יוקרתי שלי, לחזור הביתה בכל סוף יום ולראות אותך זה הניצחון הפרטי שלי. נבחרת ישראל- מעולם לא פרשתי מהנבחרת כי תמיד הייתי מוכן להתייצב למענה. לייצג את העם שלי, בכל מקום שבו הייתי היה חלק בלתי נפרד מההרגשה ומהגאווה שלי. חשוב לי להודות לאוהדים, הייתם אלה שנתנו לי אהבה בכל מקום שבו דרכתי. בארץ ובכל מקום בעולם, כשהיה טוב וגם שלא הייתם שם, נתתם את הדחיפה ואפילו נלחמתם בשבילי כמו שנלחמתי בשבילכם. אוהב אתכם אהבת אמת, מעריך כל רגע כזה ונוצר אותו עד סוף ימיי. מודה לאלוהים על הזכות להיות חלק מהמשחק, על המסע שעברתי, על הקבוצות והמדינות בהם שיחקתי. על רגעים מאושרים, רגעים של תארים ורגעים של שערים, על החברים שלצידם זכיתי לשחק והחברות שתימשך לנצח. בטוח שהפרק הבא יהיה מאתגר ולא פחות מרגש, הלכתי עם האמת שלי וכך אמשיך תמיד. יש רגעים שאקח איתי לכל החיים מקווה שגם אתם. שלכם יוסי בניון.

A post shared by benayoun15 (@benayoun15) on

 

"מירית, מה אני בלעדייך? מהיום שהחזקנו ידיים בביה"ס הרגשתי שלא משנה לאן החיים ייקחו אותנו, עוברים את זה ביחד יד ביד. עברנו הכל ביחד, בני 16 שאורזים חיים שלמים ויוצאים לאמסטרדם, חוזרים לדרום, נוסעים לצפון, עוברים לספרד משם לאנגליה ובחזרה למקום שלנו. לכל פינה בעולם נסענו ביחד, היית שותפה לכל החלטה בחיי. בכל שער רגע לפני שאני הולך לחגוג עם הקבוצה נתתי נשיקה לטבעת, כדי שתדעי שכל רגע שמח בחיים שלי הוא קודם כל שלנו, של שנינו. את הדבר הכי גדול שיש לי בחיים האלה, הענקת לי את הזכות למשפחה שספק אם יש כמוה אפילו באגדות. תודה על חמש אוצרות, פרי אהבתנו שללא ספק הם הנכס הכי גדול ויקר בעולם שלנו. לחיות לצידך זה ההישג הכי גדול שלי, להיות שלך זה התואר הכי יוקרתי שלי, לחזור הביתה בכל סוף יום ולראות אותך זה הניצחון הפרטי שלי.

 

יוסי בניון (צילום: גטי אימג'ס)
(צילום: גטי אימג'ס)

יוסי בניון (צילום: גטי אימג'ס)
(צילום: גטי אימג'ס)

יוסי בניון (צילום: יוסי רוט)
(צילום: יוסי רוט)

יוסי בניון (מתוך ארכיון ידיעות אחרונות)
(מתוך ארכיון ידיעות אחרונות)

יוסי בניון (צילום: גטי אימג'ס)
(צילום: גטי אימג'ס)

יוסי בניון (צילום: ראובן שוורץ)
(צילום: ראובן שוורץ)

 

"נבחרת ישראל - מעולם לא פרשתי מהנבחרת, כי תמיד הייתי מוכן להתייצב למענה. לייצג את העם שלי, בכל מקום שבו הייתי היה חלק בלתי נפרד מההרגשה ומהגאווה שלי.

 

"חשוב לי להודות לאוהדים, הייתם אלה שנתנו לי אהבה בכל מקום שבו דרכתי. בארץ ובכל מקום בעולם, כשהיה טוב וגם שלא הייתם שם, נתתם את הדחיפה ואפילו נלחמתם בשבילי כמו שנלחמתי בשבילכם. אוהב אתכם אהבת אמת, מעריך כל רגע כזה ונוצר אותו עד סוף ימיי. מודה לאלוהים על הזכות להיות חלק מהמשחק, על המסע שעברתי, על הקבוצות והמדינות בהם שיחקתי. על רגעים מאושרים, רגעים של תארים ורגעים של שערים, על החברים שלצידם זכיתי לשחק והחברות שתימשך לנצח.

 

בטוח שהפרק הבא יהיה מאתגר ולא פחות מרגש, הלכתי עם האמת שלי וכך אמשיך תמיד. יש רגעים שאקח איתי לכל החיים מקווה שגם אתם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים