שתף קטע נבחר

ניצחון התשוקה: אלמוג כהן סוגר מעגל בנתניה / טור

אבינעם פורת מתרשם מהקשר שהפך לאהוב הקהל בכל מקום בו שיחק, רשם 185 הופעות בליגות בגרמניה, והעדיף לחזור למועדון בו קיבל לראשונה את הבמה בליגה של הגדולים. אייל סגל הוכיח שוב שהוא יודע לעשות עסקים

באוגוסט 2007, בעיר לירייה בפורטוגל, עמדה מכבי נתניה לערוך את הבכורה שלה במסגרת אירופית. ערב לפני המשחק, הפתיע המאמן דאז ראובן עטר: "אלמוג כהן פותח בקישור". שאלתי אותו אז אם הוא לא מסתכן בהצבת שחקן צעיר ולא קבוע במפגש חשוב כל-כך בהיסטורית המועדון, והוא השיב בנינוחות: "סמוך עלי, אלמוג יהיה בסדר". כך אכן קרה במפגש ה-0:0 ההוא בפורטוגל, כהן היה דומיננטי מהפתיחה ולעטר, שבשנים האחרונות ירד מהכותרות, יש בהחלט מניות בבניית המותג שהפך אחר-כך לבינלאומי.

 

12 שנה מאוחר יותר, סיים אלמוג כהן, או-טו-טו בן 31, את המסע ונחת בבית. בנתניה. לטעמי, אם נסגרה עד כה בקיץ הזה העברה מקצועית משמעותית, זו ההעברה. אם נרשמה העברה מרגשת, זו ההעברה. ואפשר גם לקטלג אותה תחת הלוגו: "מפתיעה".

 

אלמוג כהן בקדנציה הקודמת בנתניה (צילום: ראובן שוורץ)
כהן בקדנציה הקודמת בנתניה. אנרג'ייזר(צילום: ראובן שוורץ)

 

מכבי נתניה הצליחה להחזיר את אלמוג תודות להכנסה הכספית ממכירת עלי מוחמד לבית"ר ירושלים. אבל גם הפועל באר-שבע האטרקטיבית רצתה בו, ויש אומרים שגם קבוצות צמרת אחרות. לא יודע איך היו במדויק ההתחשבנויות הכספיות, אבל הקשר הלך עם הלב. עם המועדון שהעניק לו את הבימה לראשונה. והוא אפילו הספיק לעשות את זה ב"קופסה" המיושנת.

 

מכבי נתניה, בבעלות אייל סגל, יודעת לעשות עסקים בגבולות ההיגיון. בסכומים שקיבל עבור דיא סבע, הובא פאטוס בצ'יראי. בכסף עבור עלי מוחמד, נתניה מביאה שחקן בתפקידו דומה פחות או יותר, אבל עם 185 הופעות בליגות בגרמניה. ולא פחות חשוב מכך: היא מביאה מנהיג. לא סתם העניקה אינגולשטאדט מהבונדסליגה-2 לכהן הישראלי את סרט הקפטן. אלמוג ומכבי נתניה הוא שילוב מושלם של תשוקת הצדדים האחד לשני.

 

כהן במדי אינגולשטאדט. תוספת "רוע" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כהן במדי אינגולשטאדט. תוספת "רוע"(צילום: AFP)

 

עם הניסיון וכישורי המנהיגות, צפוי שאלמוג יהיה המאמן על המגרש, מה שיעלה את מספר המאמנים במועדון לשלושה - אחרי סלובודן דראפיץ' ושי ברדה על הקווים. מבחינה טקטית, יחזק כהן את הקו האחורי הבעייתי של היהלומים, ויחבר לכך גם תוספת ה"רוע" המתבקשת. מה לעשות, מכבי נתניה הייתה העונה קבוצה נחמדה, אבל נחמדה מדי. עם נחמדות לא זוכים בתארים. אפילו אם מגיעים, כמו השנה, קרוב מאוד לבאר.

 

אלמוג כהן הוא סופרסטאר בממדים ישראלים. אנרג'ייזר, שחקן שמכוון את הקבוצה ויודע לעזור בארגון הגנה. בכל מקום היה שחקן אהוב: בנתניה, בנירנברג, באינגולשטאדט, ועכשיו שוב בנתניה. אחד שמשאיר הכל על המגרש ומאתגר את חבריו שינסו להתחבר אליו בכמות ההשקעה.

 

כהן. 185 הופעות בליגות בגרמניה (צילום: גטי אימגס) (צילום: גטי אימגס)
כהן. 185 הופעות בליגות בגרמניה(צילום: גטי אימגס)

 

רבות מהעסקאות באירופה, וגם בארץ, הן תוצאת קומבינות (או אם תרצו יצירתיות) של סוכנים. אלמוג כהן סומן בגרמניה בידי סקאוטים שראו את הופעותיו בנבחרת הצעירה ונירנברג רכשה אותו. תוך שנה העלתה את שכרו ליותר ממיליון דולר, מה שמעיד על שביעות הרצון מהנכס הישראלי. עכשיו נתניה תהיה בידיים וברגליים של כהן ובצ'יראי, שניהם באותו גיל וטונות ניסיון.

 

כל לגיונר שחוזר ארצה רוצה להשיג את ההנאה המקסימלית משנות הקריירה האחרונות. השאיפה, אם כי לא תמיד, היא לחזור לקבוצת האם. אליניב ברדה שב לשלוש עונות גדולות בנגב, יוסי בניון העדיף להתנייד במספר קבוצות. אלמוג כהן חוזר הביתה, בינתיים, להחתמת-העונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים