שתף קטע נבחר

הסתבכו: מכבי חיפה הפסידה 3:1 בשטרסבורג

מוקדמות הליגה האירופית, סיבוב שני: הירוקים פתחו טוב ועלו ליתרון של פלקושצ'נקו, אבל עבירה של חבשי הובילה לפנדל והרחקה שהפכו את המשחק: אז'ורק השווה מהנקודה, תומאסון המחליף ומרטין הוסיפו וסיבכו מאוד את הקבוצה של בלבול לקראת הגומלין בשבוע הבא

מכבי חיפה יצאה הערב למשחק הקשה ביותר מבין אלו של כל הקבוצות הישראליות עד כה בעונה האירופית, והרגישה היטב את ההבדל: הירוקים הפסידו 3:1 בשטרסבורג, והיו יכולים לרדת מהמגרש עם תוצאה הרבה יותר גרועה.

 

זה התחיל דווקא טוב עבור הקבוצה של מרקו בלבול: בדקה ה-39, ארבע דקות אחרי שניקיטה רוקאביצה בעט לקורה ממצב מצוין, פלקושצ'נקו הניף רגל מ-25 מטרים ושלח טיל שפגע בדרך בשחקן הגנה, נכנס ונתן 0:1 מפתיע לחיפה שנראתה טוב בדקות האלה.

 

שטרסבורג חוגגת (צילום: AFP)
שטרסבורג חוגגת(צילום: AFP)

 

אבל חמש דקות אחר כך עאיד חבשי, שהיה מצוין עד אז, איבד את נונו דה קוסטה המצוין ברחבה ותפס אותו מאחור. השופט סימן על הנקודה הלבנה ואחרי התייעצות עם הצוות הרחיק את הבלם בכרטיס אדום ישיר על מניעת שער ודאי. לודוביק אז'ורק דייק מהנקודה הלבנה, והמומנטום התהפך לקראת הירידה למחצית.

 

במחצית השנייה חיפה כמעט לא עברה את קו חצי המגרש. המחליף אדריאן תומאסון בדקה ה-47 וג'ונאס מרטין (61) השלימו את תוצאת המשחק. הצרפתים המשיכו ללחוץ עד הסיום, ובכל זאת בדקה ה-90 דולב חזיזה יכול היה לשלוח את הירוקים אופטימיים חזרה הביתה אבל הבעיטה המצוינת שלו נהדפה למשקוף על ידי שוער שטרסבורג מאטס סלס.

 

נונו דה קוסטה מול רמי גרשון (צילום: AFP)
נונו דה קוסטה מול רמי גרשון(צילום: AFP)

מכבי חיפה חוגגת (צילום: AFP)
חיפה חוגגת את השער של פלקושצ'נקו(צילום: AFP)

חבשי סופג כרטיס אדום בשטרסבורג (צילום: AFP)
אחר כך הגיע הפנדל והאדום של חבשי(צילום: AFP)

 

עבור שטרסבורג זה היה משחק רשמי ראשון העונה אחרי שערכה שלושה מפגשי הכנה נגד ציריך (1:0), סטנדרד ליאז' (0:2) וטולוז (1:3). מחזיקת גביע הליגה הצרפתית לא הרשימה הערב, למרות התוצאה והשליטה מול עשרה שחקנים של חיפה, ועכשיו נותר לחכות ולראות האם בסמי עופר דברים ייראו אחרת.

 

מהלך המשחק

דקה 12': הנה קיבלנו את המצב הראשון במשחק. מאבוקה הגביה מימין, ההגנה הצרפתית לא הצליחה להרחיק טוב והכדור הגיע לרז מאיר. המגן העביר לרגל ימין ובעט לא מספיק טוב. סלס קלט.

 

לודוביק אז'ורק מול נטע לביא (צילום: AFP)
נטע לביא מנסה לעצור את כובש השער לודוביק אז'ורק(צילום: AFP)

 

14': והנה גם שטרסבורג עם צ'אנס ראשון משלה. בלגארד בעט מרחוק, חיימוב זינק והדף לקרן.

 

26': סימקאן עלה למעלה ובחן את העירנות של חיימוב, השוער של חיפה קלט בלי בעיות.

 

27': הצלה אדירה של חיימוב לבעיטה של פופאנה. דאבל פס נהדר של פופאנה עם דה קוסטה סידר לקשר מקום לבעוט, הוא הפציץ מרחוק וסחט הדיפה גדולה מהשוער הישראלי.

 

35': החמצה ענקית של רוקאביצה. נטע לביא השתחרר נהדר והכניס לו כדור עומק מבריק, רוקאביצה דהר לבד ובעט ברגל שמאל לקורה.

 

ניקיטה רוקאביצה מול מוחמד סימקאן (צילום: AFP)
ניקיטה רוקאביצה ברגע ההחמצה(צילום: AFP)

 

39': שער! 0:1 למכבי חיפה. פלקושצ'נקו קיבל כדור כ-30 מטרים מהשער, התקדם קצת ושלח טיל אדיר. הכדור פגע בדרך בשחקן הגנה, שינה כיוון ונכנס פנימה, יופי של שער.

 

44': פנדל לשטרסבורג. חבשי איבד את נונו דה קוסטה שעשה סיבוב מושלם ברחבה, תפס אותו מאחור וספג אדום.

 

45': שער! שטרסבורג משווה ל-1:1. לודוביק אז'ורק שלח את חיימוב לצד אחד ובעט שטוח פנימה לצד השני.

 

47': שער! 1:2 לשטרסבורג. המחליף אדריאן תומאסון בנגיעה השנייה בכדור קיבל מסירה מכובש הראשון אז'ורק ולא התקשה לכבוש מול חיימוב.

 

61': שער! 1:3 לשטרסבורג. לחץ בלתי פוסק של המארחת הוביל בסופו של דבר לשער השלישי ג'ונאס מרטין הסתנן לתוך הרחבה ומתוך הרחבה בעט חלש לפינה של חיימוב, שיכול היה אולי לעשות יותר אבל לא הגיע לכדור וראה אותו נכנס פנימה.

 

90': דולב חזיזה דהר לבד לאורך כמעט חצי מגרש ובעט מצוין, אבל מאטס סלס זינק והדף למשקוף - הזדמנות ענקית לחיפה.

 

הרכבים

שטרסבורג: מאטס סלס; אלכסנדר ג'יקו, מוחמד סימקאן, לאמין קונה; עיסמאיל אנבה (אדריאן תומאסון, 46), יוסוף פופאנה, ג'ונאס מרטין, ז'אן-ריקנר בלגארד, ליונל קארול; נונו דה קוסטה, לודוביק אז'ורק.

 

מכבי חיפה: גיא חיימוב; ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, עאיד חבשי (הורחק, 44), רמי גרשון, רז מאיר; מקסים פלקושצ'נקו (דולב חזיזה, 67), נטע לביא, יובל אשכנזי; ניקיטה רוקאביצה, ירדן שועה (סאן מנחם, 50). 

פורסם לראשונה 25/07/2019 21:37

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים