שתף קטע נבחר

גורמים אנטי ישראלים לכוכבי ברזיל: "אל תגיעו לארץ"

ב-29 באוקטובר אמורים רונאלדיניו, קאקה, רונאלדיניו, ריבאלדו, וחבריהם לשחק נגד ותיקי הנבחרת באצטדיון סמי עופר. גורמים אנטי ישראלים מנסים לטרפד את האירוע

בעוד קצת יותר מחודש, ב-29 באוקטובר, יתקיים משחק השלום בין נבחרת הוותיקים של ישראל לבין נבחרת הוותיקים של ברזיל באצטדיון סמי עופר בחיפה. בינתיים נאלצים המארגנים של המשחק להתמודד עם גורמים אנטי ישראליים המנסים למנוע את קיום האירוע. 

 

כזכור, לפני שנה וחצי הייתה אמורה נבחרת ארגנטינה בכיכובו של לאו מסי לשחק נגד נבחרת ישראל באצטדיון טדי, דבר שלא קרה בסופו של דבר בגלל איומים מצד ה-BDS. בימים האחרונים מתגברת ברשתות החברתיות פעילות המאורגנת על ידי ארגון הקורא לחרם על ישראל, אשר מנסה למנוע את קיום המשחק הזוכה להתעניינות רבה ברחבי העולם, בייחוד בברזיל ובמדינות דרום אמריקה.

  

הפעילות מתאפיינת באלפי תגובות על כל פרסום שמופיע ברשתות החברתיות, בפרופילים של השחקנים ובאתרים הבינלאומיים. הפעילים קראו לשחקנים לא להגיע לישראל ולהיות חלק מ"מדיניות האפרטהייד הישראלית". על פי מידע שהגיע למפיקי האירוע, מתוכננות פעילויות נוספות והפגנות בברזיל, ארה"ב ואירופה נגד קיום המשחק.

 

במשחק אמורים להופיע כוכבי עבר ברזילאים גדולים כמו רונאלדיניו, קאקה, רונאלדו, אמרסון, בבטו, רוברטו קרלוס וריבאלדו. השחקנים הברזילאים דיווחו לאנשי חברת MTR7, המארגנת את משחק השלום, כי הם מקבלים גם מסרים והודעות אישיות ברשתות החברתיות ובאימיילים לסוכנים שלהם ואף לטלפונים הסלולריים האישיים שלהם.

 

 

אמרסון ומשפחתו (צילום: משחק השלום)
אמרסון ומשפחתו עם דגל ישראל(צילום: משחק השלום)

 

השחקנים, שהניפו את גביע העולם ב-2002 והפכו לדמויות נערצות ומוכרות שאחריהם עוקבים מאות מיליונים ברשתות החברתיות, יערכו סיורים בחיפה, רמת הגולן, ירושלים ונצרת, מה שצפוי לתרום רבות לתיירות בישראל ולחזק את הקשר העמוק בין ישראל וברזיל ולתדמיתה של ישראל בעולם כולו.

 

בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין נציגי חברת MTR7 לבין אנשי המשרד לנושאים אסטרטגיים, האחראי על המאבק הממשלתי בקמפיין הדה-לגיטימציה וה- BDS נגד ישראל. נציגי המשרד מייעצים לחברה ולצוות ההפקה בהתמודדות עם ניסיונות החרם ברשתות ובכלל.

 

ריבאלדו במונדיאל 2002 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ריבאלדו במונדיאל 2002(צילום: רויטרס)

 

חברת MTR7 הקימה צוות מטעמה המנטר ומדווח אונליין על כל פעילות חריגה. הצוות מסתייע בעשרות רבות של מתנדבים ופעילי ארגונים יהודים ותומכי ישראל בכל העולם, ובעיקר בקהילה

היהודית בברזיל המנסים לאזן את התמונה ולהגיב לתגובות השליליות נגד המשחק.

 

מאורו רוזנשיין, מנכ"ל חברת MTR7 היוזמת ומארגנת את משחק השלום, אישר את הידיעה: "כבר בתחילת הדרך, עוד בטרם נקבע תאריך למשחק, נתקבלנו בתגובות של פעילי חרם ברשתות, וגם השחקנים עצמם והסוכנים שלהם קיבלו הודעות שקוראות להם לבטל את השתתפותם במשחק. אנחנו בקשר עם השחקנים, שמבינים היטב כי מדובר בתנועת חרם לא לגיטימית והם מתנגדים לזה בכל תוקף. כל השחקנים מתכוונים להגיע כדי להעביר את מסר השלום. אנחנו לא חוששים מביטולים, להפך. אנו רואים באירוע הזה הזדמנות להראות שאף תנועת חרם לא תצליח למנוע את קיומם של אירועי ספורט ותרבות בסדר גודל בינלאומי שכזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים