שתף קטע נבחר

תחנה אחרונה: הפועל ת"א נואשת לפני מכבי חיפה

האדומים יתמודדו הערב (שני, 20:15) מול הירוקים במשחק שהפסד בו עשוי להוביל לסיום דרכו של ניסו אביטן, וגם לפרידה מחלק מהשחקנים המאכזבים. מה יעשו הבעלים ולמה תוביל מחאת האוהדים? תמונת מצב אדומה עגומה. וגם: הדיל המביך במסעדה שסידרה הקבוצה

הפועל תל אביב, שתתמודד הערב (שני, 20:15) מול מכבי חיפה במחזור התשיעי בליגת העל, תהיה אנדרדוג מובהק בעקבות הסערות שעבר המועדון בימים האחרונים, מחאת האוהדים ומרחק הנקודה מהקו האדום. 

 

 

הכסא המתנדנד

אילולא היה חתום על חוזה המקנה לו 30,000 שקל לחודש בשנתיים הקרובות, ללא אפשרות יציאה, סביר להניח שניסו אביטן כבר לא היה ממשיך במועדון, למרות הגיבוי לכאורה מצד חלק מהבעלים. אחרי התבוסה להפועל חיפה, המאמן החל להבין מה עומד בפניו והחל לנקוט בסנקציות כלפי השחקנים אחרי שלא היה מרוצה מהתנהגותם.

 

אביטן הבין שבמצבה של הפועל תל אביב, שצברה שבע נקודות בלבד מפתיחת העונה (שלוש נקודות יותר מנועלת הטבלה סקציה נס ציונה), הוא חייב לפעול. המאמן החליט להפסיק את הפריבילגיות מהן נהנו לדבריו השחקנים, כמו משחקי פינג פונג, שש בש או פוצ'יוולי.

 

אם עד אז השחקנים התנהגו כמו תלמידים סוררים, אביטן החליט להפוך את וולפסון לצהרון. השחקנים החלו להעביר במקום ימים שלמים שכללו אימון, חדר כושר, מקלחות ואז פעילויות נוספות כמו הרצאה של זיו שילון, או ניתוחים טקטיים של כל אחד מהשחקנים על המשחקים שעברו.

 

שחקני הפועל ת
עד כה הפועל ת"א עוברת מפח נפש גדול(צילום: עוז מועלם)

 

סנקציית האוכל נועדה למנוע מבחינת אביטן פריבילגיה נוספת של ארוחות שסיפק המועדון. שחקנים רבים פנו אליו בימים האחרונים וטענו שהם לא יכולים להגיע למתחם ולא לקבל ארוחות, אז המאמן שלח אותם להכין סנדוויצים בבית, כשלחילופין סיפק להם המועדון דיל במסעדה סמוכה ב-27 שקל.

 

אביטן העיד כי עבר את השבוע הקשה בקריירת האימון שלו. זה כלל יריקות לעברו מצד אוהדים, בעיטות ברכבו ושבירת חלון משרדו. אחרי כל זה, הוא יגיע הערב למשחק שעשוי להיות האחרון שלו בבלומפילד. אחרי הפסד נוסף לא יהיה מנוס מלסיים את הרומן הלא מוצלח.

 

הפועל חיפה מול הפועל תל אביב (צילום: ראובן כהן)
השחקנים "ליכלכו" על אביטן בשיחות עם ההנהלה(צילום: ראובן כהן)

 

חוסר מחויבות מצד השחקנים

אביטן בדק את הנתונים של השחקנים מפתיחת העונה וזיהה בעיקר חוסר מחויבות ונתוני ריצה מביכים. כל זאת בקבוצה שאין בה כוכבים גדולים. "בניגוד אליכם, אני לא מקשקש באנונימיות", אמר לשחקנים. "אני תמיד אומר לכם את כל הדברים בפנים. החלטתי להפעיל נגדכם סנקציות, כי מבחינתי אין דבר כזה שהכל מגיע לכם. יש לכם תחושה שכולם אשמים, חוץ מכם".

 

שחקנים בכירים העבירו ביקורת על האימונים של אביטן בשיחות עם חברי ההנהלה. המאמן מעודכן בכך ונראה כי הביטוי "איבד את חדר ההלבשה" רלוונטי מאוד במקרה שלו, אלא שהאחריות היא כמובן גם על השחקנים.

 

עומרי אלטמן מאוכזב (צילום: עוז מועלם)
עומרי אלטמן לא פוגע(צילום: עוז מועלם)

 

רז שלמה, שנחשב לבלם העתיד של המועדון, לא מספק את הסחורה. אעיד אבו-עביד התגלה כרכש לא טוב והמגינים עידן כהן ומרווין פירסמן מתקשים לעמוד ברמת ליגת העל. בנוסף, ההימור על סטפן ספירובסקי כשל מאחר שהקשר אינו מסייע בעבודת הגנה.

 

וחוץ מזה, יואב ג'רפי הוא לא מנהיג והחוליה הקדמית, ממנה היו ציפיות גדולות, לא צלחה. מאור בוזגלו לא מצליח להציג יכולת טובה (למעט מחצית אחת באשדוד) והורד לספסל במשחק האחרון, עומרי אלטמן בנסיגה מאז שחזר מיוון והתעמת עם האוהדים, אור אינברום כיכב בעיקר בבילוי בתל אביב ועומר דמארי הוחזר לעניינים רק עכשיו.

 

מאור בוזגלו  (צילום: עוז מועלם)
חוץ ממחצית אחת באשדוד בוזגלו לא עשה הרבה(צילום: עוז מועלם)

 

עבור יותר מדי שחקנים עשויה הפועל תל אביב להיות התחנה האחרונה בקבוצה בכירה בכדורגל הישראלי, ואם הם לא יעשו סוויץ' החל מהערב, חלקם ימצא את עצמו מחוץ לוולפסון. בנוסף לכל הצרות, הפועל תל אביב תעלה הערב כמעט בהרכב משני, מה שיוביל לכך שאפילו שחקן הנוער שי אייזן יפתח בהרכב יחד עם רז כהן, שלא שיחק העונה.

 

רשימת הפציעות כוללת את שלושת הזרים - דמבה קמארה, ספירבוסקי ועמנואל בואטנג. כמו כן ייעדר ניר לקס המורחק. אוראל דגני יחזור אחרי מספר שבועות בחוץ ובשבת הקרובה מחכה להפועל תל אביב מפגש מול המאמן לשעבר קובי רפואה בקרית שמונה.

 

יואב ג'רפי (צילום: עוז מועלם)
לא מנהיג. יואב ג'רפי(צילום: עוז מועלם)

 

בעלים שרוצים לעזוב

בעלי הפועל משדרים בכל רגע נתון שהם רוצים למכור את הקבוצה למרות שמאחורי הקלעים הדרישות שלהם גבוהות, בעיקר בשל החשיפה לחובות פיפ"א

בסך עשרים מיליוני שקלים. המחאה כלפיהם מצד האוהדים כבר החלה.

 

בשיחות שנערכו לאחרונה בוולפסון התבררו חלק מההחלטות המקצועיות. ניסו אביטן דרש להביא גיבוי במספר עמדות, ולא קיבל. הוא דרש לחזק את הסגל בעמדות המגינים ולצרף בלם, שאמור היה להגיע ביום ההעברות האחרון ולא הגיע מסיבות כספיות (ירין פרץ ואוראל דגני היו פצועים עד כה).

 

האחריות על הנעשה מתחלקת בין הבעלים לאביטן. גם בצוות המקצועי כבר מבינים שהבחירה באלטמן על חשבון גידי קאניוק היתה מוטעית, ומתברר כי הבעלים היו אלו שלחצו להחתים את אלטמן, בין היתר בשל פערים קטנים בינם לבין פחטקור האוזבקית בעניינו של קאניוק, שבסופו של דבר הצטרף להפועל חיפה.

 

איציק ניסנוב (צילום: אורן אהרוני)
איציק ניסנוב. הבעלים רוצים לעזוב(צילום: אורן אהרוני)

 

יקוב סילבסטר הגיע בעקבות בחירה של אביטן, שהעדיף את קמארה שעדיין לא הציג יכולת טובה מרגע הגעתו. הערב תורגש היטב מחאת האוהדים נגד הבעלים. הקווים נחצו כבר ביום שישי האחרון, עם הגעת עשרות למתחם האימונים, אבל הפסד נוסף יגביר את המחאה ועשוי לעורר מהומה לאחר שריקת הסיום. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן כהן
שחקני הפועל תל אביב
צילום: ראובן כהן
מומלצים