שתף קטע נבחר

לעבור הלאה: בדיחת חלון העברות / טור

שחקנים עוברים מקבוצה לקבוצה בלי חשיבה מקצועית רק כדי להגיד "הבאנו", מכבי חיפה מתבזה ובית"ר, שהודיעה על הצערת הסגל, החתימה שחקנים בעשור הרביעי לחייהם

בליגת העל אין העברות, יש שאריות. כלומר, יש כמה קבוצות שבאמת מנסות להתחזק ויש להן תוכנית מסודרת לכאורה. השאר? חיות מהיד אל הפה.

 

סיכום היממה האחרונה של חלון ההעברות

 

קחו לדוגמא את ג'ימי מארין, הוא הציג את עצמו ברעננה בזמן שבאר שבע בכלל סגרה בשבילו את אשדוד. האם אשדוד צריכה את מארין? אם כן, בוודאי הייתה פונה אליו קודם. לפי דיווחים בתקשורת, אשדוד בעצם עשתה טובה לב"ש שנתקעה עם שבעה זרים ולקחה אותו בהשאלה. ברור לכולם שמחשבה מקצועית לא הייתה כאן, אבל לא בודקים שיניים של סוס שקיבלת בחינם.

 

מארין במדי רעננה. בסוף עבר לאשדוד (צילום: הפועל רעננה)
מארין במדי רעננה. בסוף עבר לאשדוד

 

בליגת העל מתנהלים ביום האחרון של מועד ההעברות כמו בבלאק פריידי, מחתימים בשביל להחתים, קונים כדי לקנות. מביאים כדי להגיד "הבאנו". שחקני ספסל עוברים ממקום למקום כמו חבילות מאמאזון. הקבוצות הקטנות מחכות לשחרורים מהגדולות כמו קבצנים בצומת, מה שיזרקו, ייקחו באהבה.

 

בחדרה לדוגמה, לפי דיווחים שונים, לא ידעו עד השנייה האחרונה מי יהיה המגן השמאלי שלהם, כי מכבי חיפה רצתה להחתים את מרטין האשק, להחזיר מהשאלה את יהב גורפינקל ולשחרר את אייקום אוטין לחדרה. את הקבוצה של שרון מימר אף אחד לא ממש שאל, גם לא נראה שאכפת לה. היא חיה מהשאריות הללו ולא נושכים את היד שמאכילה אותה. בעונה הבאה היא תצטרך עוד מושאלים בירוק כדי להעביר עוד עונה בליגת העל, והיא ממש לא רוצה לעצבן את התורמים הנדיבים.

 

שרון מימר  (צילום: שמוליק דודפור)
מימר. אחלה חשיבה מקצועית(צילום: שמוליק דודפור)

 

אצל הגדולות המצב לא הרבה יותר טוב ומזכיר את הבדיחה על המפקד בצבא שאומר למחלקה שלו שהחדשות הטובות הן שמחליפים תחתונים, החדשות הרעות הן שזה עם המחלקה השנייה. את הרכישה של קייס גאנם עוד אפשר איכשהו להבין. לא באמת ברור במה אנתוני וארן עדיף על בן שהר, מלבד העובדה שאפשר לצלם אותו לפייסבוק של המועדון ולכתוב "וולקאם".

 

בבית"ר ירושלים התגאו בקבוצה הצעירה שנבנתה שם, ומדברים רבות על העתיד ועל כך שזאת עונת בנייה ולא תהיה אליפות. איך זה בדיוק מסתדר עם ההחתמות של אלירן עטר שנושק ל-33 וחנן ממן בן ה-30? מדובר בהחתמות של קבוצה שרצה לאליפות עכשיו ולא ממש חושבת על העונה הבאה. המציאות מכתיבה גם לגדולות את מי להחתים. אלירן עטר פנוי? נחתים. אז מה אם הוא לא ממש חלוץ מרכזי. לא הצלחנו להביא זר ברמה גבוהה במקום קינדה? מהר, תביאו לפה את ממן.

 

חנן ממן בבית
ממן. "יופי ילד"(צילום: בית"ר ירושלים)

 

השכונה לא פסחה גם על מכבי חיפה. האשק שלה החרים אימונים בספרטה פראג, גורמים בקבוצה הירוקה אמרו לתקשורת שהוא "המועמד מספר 1", הקשר הגיע לארץ בתום מו"מ מפרך רק כדי לחזור לצ'כיה אחרי כמה שעות. לטענתו לא הגיע עם הירוקים לשום סיכום כספי טרם ההגעה, הירוקים טוענים מנגד שהוא העלה את דרישותיו ברגע האחרון ולנו אין מושג למי להאמין. מכבי חיפה לא יוצאת טוב מהסיפור הזה כך או כך. אם ידעתם שהוא בעייתי, למה בכלל פניתם אליו? ואם כבר החלטתם לזרום עם הבעייתיות שלו, אז למה לא לקחתם בחשבון שיהיו בעיות במו"מ? ככה לא מתנהגת קבוצה רעבה לאליפות.

 

עברנו יום מטורף רק על הנייר, זאת הייתה דרמה לשם הדרמה. סתם זיקוקי דינור שלא באמת ישנו דבר לגבי העונה הנוכחית. מסקנה: כשהמאמנים אומרים לפני ינואר ש"הם לא יביאו שחקנים רק בשביל להגיד הבאנו", אל תאמינו להם. זה בדיוק מה שהם עושים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בית"ר ירושלים
חנן ממן
צילום: בית"ר ירושלים
מומלצים