שתף קטע נבחר

לבטל את הפלייאוף העליון / נשאר שבת

המאבק על המקום השישי בליגת העל מגוחך: זה לא הישג גדול שצריך ״להיאבק עליו״. אין דבר יותר מתיש מהמאבק על הפלייאוף העליון. הרעיון פשט את הרגל וצריך להיפרד ממנו

האם יש מאבק יותר מתיש מאשר המאבק על "הכרטיסים האחרונים לפלייאוף העליון", משל היו כרטיסים לגמר ליגת האלופות ולא הזמנה לכדורי שינה של שבת בצהריים?

 

 

מה זה משנה מי מבין מכבי נתניה, הפועל חיפה והפועל חדרה תעלה לפלייאוף העליון? על מה התחרות בעצם? על להפסיד 3:0 למכבי תל אביב ומכבי חיפה וללכת לים באפריל? מה ההבדל בין מקום חמישי לתשיעי?

 

סרדל מול עזרא (צילום: ראובן שוורץ)
נתניה והפועל חיפה נאבקו אתמול כאילו זה גמר גביע(צילום: ראובן שוורץ)

 

הכוונות של הפלייאוף העליון היו טובות, עוד משחקים בין הגדולות, ולכאורה עניין עד הרגע האחרון. משום מה אנחנו מתעלמים מהקבוצות האלה שמגיעות לפלייאוף העליון כדי לשמש כשטיחים. השחקנים והמאמן עם הראש בחוזה הבא, ואת הקהל שלה זה לא ממש מעניין לראות את הקבוצה מפסידה. המרוויחה היחידה היא ההנהלה, שתרשום הכנסה נאה מעוד משחק מול קבוצה אמיתית שמתמודדת על האליפות.

 

הרעיון של הפלייאוף הפך את המקום השישי בליגת העל להישג שיש להתגאות בו ומדובר בגניבת דעת ענקית. במקום מפגשים בין קבוצות תחתית שחייבות נקודות בשביל לשרוד למתמודדות על האליפות, נקבל לפחות שמונה משחקים במעמד צד אחד. יש לנו מספיק משחקים כאלה גם בעונה הסדירה. לצערנו, רק כשלקבוצות כאן יש חבל על הצוואר הן נזכרות שיש להן גם התקפה. במקום שנקבל קרבות בין התחתית לצמרת, נקבל עוד משחקים משעממים ולא ראויים.

 

סגס תאמבי ואליאל פרץ (צילום: שמוליק דודפור)
שחקני חדרה חוגגים. המרוויחה הגדולה היא ההנהלה(צילום: שמוליק דודפור)

 

מכבי נתניה והפועל חיפה נאבקו אתמול כאילו זה גמר גביע. כל שער היה עלול להכריע - מי תתמודד מול אשדוד ומי מול מכבי חיפה. לשתי הקבוצות אין סיכוי לרדת ליגה או לזכות בכרטיס לאירופה, אז הלחץ שהיה לפני ותוך כדי המשחק היה נראה קצת מצחיק מהצד. מישהו היה צריך לבוא ולהגיד להם: חברים, די. זה לא הישג גדול לסיים במקום השישי בליגת העל הישראלית. בפלייאוף העליון לא מחכות לכן יובנטוס ובאיירן מינכן.

 

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולחשוב על רעיון אחר כדי להעיר את הליגה. לא הגיוני שליגת העל תתחלק לשניים כאילו יש פערי רמות אמיתיים בין הפלייאוף העליון לתחתון. רוב הפלייאופים העליונים עד היום הוכרעו אחרי סיבוב אחד. הרעיון הזה פשט את הרגל.

 

סיבוב שלישי רגיל (בליגה של 12 קבוצות) לא יפתור את בעיית הגארבג'-טיים לגמרי אבל הוא עדיף על המצב הנוכחי. כל הקבוצות יזכו לשחק נגד הגדולות ולהרוויח את הכסף שלהן, המערכות יירגעו ואולי בטעות נראה כדורגל יותר טוב. המקום השישי יחזור למקומו הטבעי: אמצע טבלה בליגת העל. לא פה ולא שם, בוודאי שלא הישג גדול שצריך להתגאות בו.

 

בלבול עצבני (צילום: ראובן כהן)
מה הלחץ? בלבול(צילום: ראובן כהן)

 

מה הלחץ, מכבי חיפה?

שחקני מכבי חיפה שוב שיחקו כאילו יש להם משקולות של מאה טון על הרגליים וכל פעם שאומרים לידם "אליפות", הם עוברים למוד של סרט מתח. הזמן עבר ועבר אבל השער מול הפועל חדרה לא הגיע. נראה לפעמים שזאת הפעם הראשונה שהמועדון הזה מתמודד על האליפות. מישהו צריך להרגיע שם את המערכת, מותר לנצח גם כשלא קורעים את היריבה. אפשר לקחת שלוש נקודות גם ביכולת בינונית. אפילו ביכולת גרועה. תנשמו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אלטמן מול מלול
צילום: אורן אהרוני
מומלצים