שתף קטע נבחר

אנגליה: צ'לסי מתקרבת לאליפות, ארסנל מתרסקת

פרמייר ליג, מחזור 29: שער של גארי קייהיל בדקה ה-87 קירב את הכחולים של אנטוניו קונטה לעבר התואר עם 1:2 דרמטי על סטוק בחוץ. התותחנים נכנעו 3:1 בווסט ברומיץ', האוהדים הציגו מחאה מקורית בשמיים נגד ארסן ונגר. לסטר המשיכה במומנטום עם 2:3 בווסטהאם

עוד צעד. צ'לסי גברה הערב (ש') 1:2 על סטוק במשחק דרמטי, שנערך במסגרת המחזור ה-29 בליגה האנגלית בכדורגל.

 

תמיד אומרים שכדי לזכות באליפות, צריך לעבור ב"בריטניה סטדיום" – מגרש אנגלי טיפוסי וקשוח. ובכן, אנטוניו קונטה והשחקנים עברו את המשוכה הזו לא עם כדורגל שלו, אבל עם הרבה לב ולא מעט דרמה.

 

שער אליפות? ובכן, אולי עוד אחד. גארי קייהיל (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
שער אליפות? ובכן, אולי עוד אחד. גארי קייהיל(צילום: גטי אימג'ס)

 

וויליאן פתח את ההתמודדות עם בעיטה חופשית יפה בדקה ה-13, ג'ונתן וולטרס (38) השווה בכדור עונשין מהנקודה הלבנה וגארי קיהייל, הבלם, קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-87. פיל בראדסלי הורחק בתוספת הזמן והותיר את סטוק ב-10 שחקנים. הפער כרגע מטוטנהאם עומד על 13 נקודות ומשחק אחד עודף.

 

ומה עם לסטר? ובכן, היא שוב נראית כמו האלופה. העולה הטרייה לרבע גמר ליגת האלופות רשמה ניצחון שלישי ברציפות בליגה מאז פיטוריו של קלאודיו ראניירי, כשהיא כובשת בפעם השלישית שלושה שערים – הפעם ב-2:3 על ווסטהאם בחוץ. ריאד מאחרז (5), רוברט הות (7) וג'יימי וארדי (38) כבשו לאלופה, לאנסיני (20) ואנדרו איוו (63) רק צימקו.

 

קריסטל פאלאס רשמה ניצחון סופר חשוב עם 0:1 על ווטפורד, משער עצמי של טרוי דיני. סנדרלנד סיימה ב-0:0 מאכזב מבחינתה מול ברנלי ואברטון הביסה 0:4 את האל, עם צמד ובישול של לוקאקו (שעלה למקום הראשון בטבלת הכובשים בליגה עם 21), ושערים של דומיניק קלאברק לווין ואנר ולנסיה. בורנמות' גברה 0:2 על סוונזי.

 

ראניירי מה? ג'יימי וארדי (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
ראניירי מה? ג'יימי וארדי(צילום: גטי אימג'ס)

 

תותחנים במשבר

עוד יום לא פשוט במשרד למאמן ארסנל ארסן ונגר. השוער שלו נפצע והוחלף, קבוצתו ספגה שער מהיר, הצליחה להשוות אך בכל זאת הפסידה 3:1 בחוץ מול ווסט ברומיץ'. ואם זה לא מספיק, אוהדי הקבוצה הטיסו מעל האצטדיון מטוס קל עם שלט מחאה נגדו.

 

לטבלת הליגה האנגלית

 

בתחילת המשחק, מטוס קל עלה לשמיים לצד שלט גדול נגד ונגר. כעבור מספר דקות, מטוס נוסף הגיח עם תשובת נגד מצד האוהדים. המחצית הראשונה נפתחה בלחץ כבד של המארחת, שהשתלם לאחר 12 דקות. ווסט ברום הרימה כדור קרן מהפינה השמאלית הישר לתוך מרכז הרחבה הצפופה. דוסון קפץ, נגח את הכדור במדויק למסגרת של צ'ך וקבע 0:1.

"ונגר - החוצה". השלט שאומר הכל עבור אוהדי ארסנל (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"ונגר - החוצה". השלט שאומר הכל עבור אוהדי ארסנל(צילום: רויטרס)

 

"סומכים על ונגר". תשובת הנגד של האוהדים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"סומכים על ונגר". תשובת הנגד של האוהדים(צילום: רויטרס)

 

ארסנל השיבה מלחמה במהירות, כאשר אלכסיס סאנצ'ס (15) פרץ לרחבה, השתלט על הכדור והשווה מצד שמאל. עשר דקות לפני השריקה למחצית, פטר צ'ך נפגע בשריר ונאלץ לרדת לחדר ההלבשה. ונגר הכניס את אוספינה במקומו. חמש דקות לאחר מכן, גם סאנצ'ס החל לצלוע, אך חזר לדשא בתום טיפול מהיר.

 

המזל הרע של ונגר וארסנל נמשך גם במחצית השנייה. האל רובסון-קאנו נכנס כמחליף במקומו של סלומון רונדון בדקה ה-54. שניות לאחר מכן, אוספינה הדף ברשלנות כדור אל הרגליים של המחליף, שקבע 1:2 לברומיץ'.

 

דוסון חוגג, צ'ך והגנת ארסנל המומים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
דוסון חוגג, צ'ך והגנת ארסנל המומים(צילום: רויטרס)

 

שלטי המחאה המשיכו לצוץ, ונגר קיווה להשוות, אך למארחת היו תוכניות אחרות. ווסט ברום שוב הרימה כדור קרן, דוסון (75) עלה לנגוח והשלים צמד בדרך ל-1:3 ענק על התותחנים.

 

ארסנל לא הצליחה ללחוץ את ההגנה של המארחת וניהלה משחק מבולגן, גם החילופים המאוחרים של המאמן הצרפתי לא הועילו. התותחנים רשמו הפסד רביעי בחמשת המחזורים האחרונים. מחר (א') תפגוש מנצ'סטר יונייטד את מידלסברו ותוכל לקפוץ למקום החמישי במקומה של ארסנל. בעוד שבועיים יארחו התותחנים את מנצ'סטר סיטי.

 

מהלך המשחק

12': שער! 0:1 לווסט ברומיץ'. כדור קרן מצד שמאל נחת היישר על הראש של קרייג דוסון, שנגח באין מפריע לרשת.

 

15': שער! ארסנל משווה ל-1:1. מי אמר שאלכסיס רוצה לעשות דווקא? הכוכב הגדול של התותחנים קיבל כדור בתוך הרחבה, היתל בהגנת ווסט ברומיץ' ושלח טיל לרשת העליונה.

 

35': פטר צ'ך נפגע בשריר ונאלץ לרדת לחדר ההלבשה. אוספינה עלה במקומו.

 

אלכסיס מאושר אחרי השוויון (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
אלכסיס מאושר אחרי השוויון(צילום: gettyimages)

 

43': גם אלכסיס סאנצ'ס, כובש השער, נפגע ונזקק לטיפול רפואי אך חזר במהרה למגרש.

 

51': ברנט שלח כדור מדויק לעברו של רונדון, שנגח מלב הרחבה ופספס את המסגרת של אוספינה. 

 

55': המארחת חוזרת למשחק! 1:2 לווסט ברום. האל רובסון-קאנו, שנכנס שמחליף רגע לפני, דחק את הכדור פנימה לאחר הדיפה רעה של אוספינה.

 

67': טעות נוספת של אוספינה בין הקורות של ארסנל. קאנו השתלט על כדור לבדו ברחבה ולא הצליח לבעוט, צ'אדלי נבלם ע"י ההגנה.

 

75': התותחנים נעלמו. 1:3 למארחת! שוב כדור קרן, שוב דוסון עלה לנגוח וכבש בקלות.

 

הרכבים

ווסט ברומיץ': בן פוסטר, קרייג דוסון, גארת' מקאולי, ג'וני אוואנס, אלן ניום; ג'ייק ליברמור, דארן פלטצ'ר, כריס ברנט (קלאודיו יאקוב, 72); ג'יימס מקלין, נאסר צ'אדלי, סלומון רונדון (האל רובסון-קאנו, 54).

 

ארסנל: פטר צ'ך (דויד אוספינה,37); נאצ'ו מונריאל, לורן קוסיילני, שקודראן מוסטפי, הקטור ביירין; גרניט צ'אקה, אלכס אוקסלייד-צ'מברליין; דני וולבק, ארון ראמזי, תיאו וולקוט (אוליביה ז'ירו, 65), אלכסיס סאנצ'ס (אלכס איוובי, 78).


פורסם לראשונה 18/03/2017 14:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים