שתף קטע נבחר

מנצ'סטר יונייטד תפגוש את איאקס בגמר הליגה האירופית

הקבוצה של ז'וזה מוריניו סיימה ב-1:1 ביתי בגומלין מול סלטה ויגו ועלתה לגמר בזכות הניצחון 0:1 במשחק הראשון בספרד. מרואן פלאיני נגח לרשת בדקה ה-17, רונקאליה השווה (85). ליון ניצחה 1:3 את הקבוצה של פיטר בוס אבל הודחה בגלל התבוסה בהולנד

זה לא הלך בקלות, אבל מנצ'סטר יונייטד  ואיאקס  העפילו לגמר הליגה האירופית . הקבוצה של ז'וזה מוריניו אירחה את סלטה ויגו במשחק הגומלין של חצי הגמר, סיימה ב-1:1 ועלתה בזכות ה-0:1 במשחק הראשון שהתקיים בספרד. זכייה בתואר במפעל השני בחשיבותו באירופה תעניק לשדים האדומים מקום בליגת האלופות בעונה הבאה, ללא קשר למיקומם הסופי בליגה האנגלית. מדובר בתואר היחיד בו הם לא זכו מעולם.

 

בגמר בשטוקהולם ב-24 במאי תפגוש יונייטד את איאקס של פיטר בוס, שגם היא נאלצה להזיע. הקבוצה של פיטר בוס, לשעבר מאמן מכבי תל אביב, כבשה ראשונה אבל הפסידה הערב (ה') לליון בצרפת 3:1. למזלה הניצחון המוחץ 1:4 בשבוע שעבר בהולנד הספיק לה כדי לעלות אחרי 4:5 יוצא דופן בסיכום המשחקים.


זה לא היה מרשים, אבל הם בגמר (צילום: AP) (צילום: AP)
זה לא היה מרשים, אבל הם בגמר(צילום: AP)

מוריניו רחוק ניצחון אחד מהכרטיס לליגת האלופות (צילום: AP) (צילום: AP)
מוריניו רחוק ניצחון אחד מהכרטיס לליגת האלופות(צילום: AP)

 

הגיע רחוק. פיטר בוס חוגג עם איאקס (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הגיע רחוק. פיטר בוס חוגג עם איאקס(צילום: EPA)

 

מנצ'סטר יונייטד - סלטה ויגו 1:1 (1:2 בסיכום)

אנטוניו ולנסיה, שנפצע בהפסד לארסנל בליגה ביום ראשון האחרון, החלים ופתח בהרכב. זלאטן איברהימוביץ', מרקוס רוחו, לוק שואו, ואשלי יאנג הפצועים חסרו ליונייטד. סלטה ויגו הגיעה אחרי שנוצחה בארבעת משחקיה האחרונים בליגה הספרדית והיא גם לא ניצחה בארבעת מפגשיה הקודמים נגד קבוצות אנגליות באירופה. לאחרונה היא עשתה זאת אי שם בשנת 2000. למרות זאת, סלטה לא הרימה ידיים.

 

ולנסיה מול סיסטו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ולנסיה מול סיסטו(צילום: AFP)

 

אחרי רבע שעה ללא מצבים מיוחדים, מבצע קבוצתי משובח של השדים הסתיים ברשת. הנריק מחיטריאן החל במהלך והעביר לרשפורד, החלוץ האנגלי הגביה לרחבה ומרואן פלאיני (17) שבר את קו הנבדל ונגח לרשת. מחיטריאן ניסה להפציץ מרחוק וסחט הצלה גדולה מסרחיו אלבארס בדקה ה-49.

 

בדקה ה-85 הגיע השוויון של סלטה ויגו: פקונדו רונקאליה ניצל חור בהגנה של המארחים ונגח לרשת של רומרו. זמן קצר אחרי השער פרץ קרב דחיפות בין שחקנים משתי הקבוצות, אריק באיי ורונקאליה הורחקו. השחקן מחוף השנהב הפיל את ג'ון גידטי ושחקנה של סלטה החזיר לו.

 

סיים מבצע קבוצתי יפה. פלאיני (צילום: getty images) (צילום: getty images)
סיים מבצע קבוצתי יפה. פלאיני(צילום: getty images)
 

 

המהומה לקראת הסיום (צילום: EPA) (צילום: EPA)
המהומה לקראת הסיום(צילום: EPA)

 

ליון - איאקס 1:3 (5:4 בסיכום)

הצרפתים היו רחוקים שער אחד מהארכה, אבל שילמו את המחיר על השער המוקדם שספגו. קספר דולברג (בדקה 27)  קירב את ההולנדים לגמר עם המון סטייל. החלוץ הדני נשאר לבדו מול לופס והקפיץ באומנות מעליו כדי להעלות את איאקס ל-1:5 בסיכום שני המשחקים. אלכסנדר לקאזט עם צמד בזק שניות לפני הירידה למחצית נתן תקווה לצרפתים לקראת המחצית השנייה.

 

ראשיד רזאל העלה את הצרפתים ל-1:3 בדקה ה-81 ועוד הפיח תקווה אצל הקהל. ניק פירחבר הורחק בצהוב שני בדקה ה-84 והותיר את האורחת בעשרה שחקנים. ליון לא הצליחה להשיג את השער המיוחל בדקות שנותרו.

 

דולברג והחברים מרוצים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
דולברג והחברים מרוצים(צילום: רויטרס)

 

שחקני איאקס חוגגים בסיום (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שחקני איאקס חוגגים בסיום(צילום: EPA)

רפאל דה סילבה מנחם את ואלבואנה. ליון הייתה קרובה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
רפאל דה סילבה מנחם את ואלבואנה. ליון הייתה קרובה(צילום: EPA)


פורסם לראשונה 11/05/2017 21:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים